| کد خبر: 232778 |

◄ لاستیک فرسوده؛ مشکل بزرگ رانندگان عمومی/ وزارت صمت چه می گوید؟

یک راننده کامیون با ارسال تصویری از لاستیک کامیون خود از افزایش بی رویه قیمت لاستیک و ناتوانی رانندگان در خرید آن انتقاد کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیون با ارسال تصویری از لاستیک کامیون خود در شبکه های اجتماعی، از افزایش بی رویه قیمت لاستیک و ناتوانی رانندگان در خرید آن انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، رانندگان می گویند افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی ناوگان سنگین از جمله کامیون ها در شرایطی رخ داده است که به گفته آنان به روزرسانی تن کیلومتر در اغلب استان ها و مراکز توزیع بار انجام نشده، مبلغ حق توقف کامیون ها برای سال جدید مشخص نشده، است.

بیشتر بخوانید:

نحوه محاسبه حق توقف ناوگان باری؛ اجحافی دیگر در حق رانندگان

به گفته رانندگان همچنین با گذشت یک سال از بخشنامه مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در مورد کرایه صافی راننده ، این بخشنامه هنوز اجرایی نشده، نوسازی ناوگان با وجود وعده های مکرر مسئولان صورت نگرفته و بسیاری مشکلات دیگر....

رانندگان در حالی از شرایط تهیه لاستیک برای ناوگان سنگین انتقاد می کنند که وزارت صمت،  اواخر خرداد ماه اعلام کرد: واردات لاستیک با قیمت ارز نیمایی به طور مکفی انجام پذیرفته و هیچگونه اخلال و وقفه‌ ای در روند واردات صورت نپذیرفته است و در حال حاضر موجودی تایر سنگین به مقدار نیاز در انبارها موجود است‌.

به گزارش تین نیوز، وزارت صمت همچنین تاکید کرده است: با توجه به تحریم های ناعادلانه علیه کشور واردات تایرهای درج یک برند اروپایی در عمل غیر ممکن بوده و به ناچار واردات تایرهای آسیایی (‌عمدتا چینی و هندی‌) و ترکیه‌ای صورت می‌پذیرد.

در ادامه این توضیحات اعلام شده است: همچنین حسب ابلاغیه دولت از تاریخ 20/1/1399 گروه کالایی لاستیک از گروه یک به دو تغییر یافت و تامین ارز آن نیمایی شد، براساس تصمیم فوق از آن تاریخ به بعد هیچ‌گونه ارز ترجیحی (‌4200 تومان‌) به واردات تایر تخصیص داده نشد و متعاقب آن وفق تصمیمات متخذه کارگروه پایش حمل و نقل کشور همه واردکنندگانی که ارز ترجیحی در سال 1398 دریافت کرده اما موفق به واردات تایر نشده‌اند تا 30/11/1399 مهلت داده شد تا نسبت به واردات و ترخیص تایر تامین شده اقدام و از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه توزیع تایر راهداری براساس پیمایش و صدور حواله مطابق قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان نسبت به عرضه اقدام کنند که در حال حاضر پس از دوره مذکور میزان موجودی تایر تامین شده با ارز ترجیحی به حداقل موجود رسیده است‌.

لاستیک

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    وزارت صمت در پاسخ به اعتراض رانندگان در مورد گرانی لاستیک ما را به سامانه تخصیص لاستیک ارجاع میدهد که با ثبت نام در این سامانه میتوانیم لاستیک به نرخ مصوب دریافت کنیم درحالیکه بنده بارها سعی کرده ام در این سامانه لاستیک ثبت نام کنم اما موفق نشده ام هربار تمامی اطلاعات درخواستی را مطابق بیمه نامه کامیون در این سامانه ثبت میکنم اما سامانه مینویسد که اطلاعات صحیح نمیباشد و بلطبع نمیتوانم لاستیکی را البته اگر واقعا وجود داشته باشد به نرخ مصوب تهیه کنم یعنی بلاجبار یا باید به بازار مراجعه کنم و لاستیک به قیمت خداتومن دلبخواهی را بخرم یا کامیون را به علت وضعیت نامناسب لاستیک بخوابانم تا حداقل فصل گرما سپری شود !!!!!

  • راننده 1 0

    مشکل فقط کمبود لاستیک نیست..!
    مشکل بزرگتر وجود لاستیکهای بی کیفیت و تعمیری در بازار هست.."
    هر چند طبق نظریات مسئولین دلیل گرانی لاستیک هم رانندگان هستند کلا تمام مشکلات این صنف بخاطر رانندگان هست و مسئولین به جز خدمت بی منت و زحمات بی دریغ کار دیگه‌ای در راس ریاست ندارند!!!