| کد خبر: 174314 |

◄ وعده حسن‌نیا: توزیع لاستیک در بندر عباس، بندر امام و استان‌های بزرگ

طی چند روز آینده توزیع لاستیک با نرخ دولتی در بندر امام‌ و استان‌های بزرگ آغاز خواهد شد.

تین نیوز

طی چند روز آینده توزیع لاستیک با نرخ دولتی در بندر امام‌خمینی (ره) و استان‌های بزرگ آغاز خواهد شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر افزود: درصورتی لاستیک موردنیاز بازار از گمرک به بازار تزریق شود طی دو هفته آینده بخشی از مشکلات رانندگان برطرف خواهد شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با ابراز امیدواری از حل مشکلات رانندگان با ورود لاستیک به بازار توسط گمرک گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در سطح وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و دولت، روز گذشته توزیع لاستیک در پایانه بندرعباس شروع شد و رانندگان می‌توانند از طریق انجمن‌های صنفی مربوطه و ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نسبت به خرید لاستیک اقدام کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری جلسه‌ بررسی مسئله لاستیک موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و مشکلات رانندگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری بیان داشت: در این جلسه برای برون‌رفت از مشکلات چهار راهکار ارائه شد که عبارت‌اند از:

1- تعداد ۱۳ هزار حلقه لاستیک موجود در انبار تملیکی دراختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای توزیع در پایانه‌ها قرار گیرد.

2- حدود ۱۳۰ کانتینر حاوی لاستیک واقع در گمرک بندرعباس و بندر بوشهر، ظرف یک هفته ترخیص و جهت توزیع بین رانندگان تحویل بازار شود تا دراختیار رانندگان قرار گیرد.

3- توان داخلی تولید لاستیک در جهت تأمین بخشی از نیاز رانندگان و توزیع در چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای مدیریت شود.

4- تأمین ارز موردنیاز برای واردات آنی لاستیک باهدف جلوگیری از انقطاع توزیع لاستیک در کشور بنابر دستور معاون اول رئیس‌جمهوری به بانک مرکزی صورت گیرد.

حسن‌نیا در ادامه گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اواخر خردادماه سال‌جاری وضعیت آینده نیاز رانندگان به لاستیک را پیش‌بینی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در جریان آن قرارداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ناوگان حمل‌‌ونقل جاده‌ای کالا، ماهانه به ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارد و علی‌رغم تمام پیگیری‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی چند ماه گذشته فقط ۹۰ هزار حلقه لاستیک تأمین شد که سرانجام منجر به روبه‌رو شدن این بخش با چالش جدی شد.

بحران لاستیک برای خودروهای باری و مسافری جاده‌ای باعث شده تا بسیاری از کامیون‌ها در سطح کشور زمین‌گیر شوند و حمل‌ونقل بار و مسافران در کشور با مشکل روبرو شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.