| کد خبر: 201180 |

◄ حاشیه‌های غیرفعال شدن امکان صدور بارنامه در یک شرکت حمل و نقلی

تخلفات شرکت آبادان در نپرداختن کرایه‌های رانندگان در طی سالیان گذشته ید طولانی دارد و برای تک تک رانندگانی که از این شرکت بارهای دولتی حمل کرده‌اند، محرز است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا در مورد بدهی شرکت حمل و نقل آبادان به رانندگان و تکذیب آن از سوی برخی انجمن‌های صنفی، عنوان کرد: تخلفات شرکت آبادان در نپرداختن کرایه‌های رانندگان محرز است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را پس از آن بیان کرد که کانون حمل و نقل کالای استان اصفهان به خبر غیر فعال شدن امکان صدور بارنامه در 2 شعبه اصفهان و بندرعباس شرکت آبادان که از سوی دبیر کانون کامیونداران کشور اعلام شده بود، واکنش نشان داد.

کانون حمل و نقل کالای استان اصفهان در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «در خصوص خبر تعطیلی شعبه اصفهان شرکت حمل و نقل آبادان به اطلاع می‌رساند با پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط کانون حمل و نقل کالای استان اصفهان در خصوص علت تعطیلی این شرکت، خوشبختانه با محرز شدن عدم بدهی این شعبه به رانندگان و قانونی بودن اقدامات انجام شده توسط این شرکت برای سازمان مربوطه، این شرکت فعالیت خود را چون گذشته از سر گرفت. شایان ذکر است با پیگیری‌های انجام شده مشخص گردید که آنچه به سمع مدیران محترم مربوطه رسانده شده کذب و خلاف واقعیت بوده و اگر هم بدهی وجود داشته احیاناً مربوط به سایر شعب این شرکت بوده که رسیدگی به آن در صلاحیت مراجع مربوطه است و کانون اصفهان وظیفه خود را در قبال شرکت زیر مجموعه خود معمول داشته و کماکان حافظ منافع اعضای خود بوده و خواهد بود».

به گزارش تین نیوز، پس از انتشار این اطلاعیه در شبکه‌های اجتماعی، نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل کالا، گفت: تخلفات شرکت آبادان در نپرداختن کرایه‌های رانندگان در طی سالیان گذشته ید طولانی دارد و برای تک تک رانندگانی که از این شرکت بارهای دولتی حمل کرده‌اند، محرز است.

این راننده کامیون افزود: علاوه بر آن، این موضوع برای کلیه انجمن‌ها و کانون‌ها و قطع یقین مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز محرز است.

خیرمند بیان کرد: ضمن این‌که شعبه صادر کننده بارنامه در مبدأ همیشه اعلام می‌کند کرایه در مقصد و توسط شعبه مقصد پرداخت می‌شود بنابراین توجیه درستی نیست که می‌گویند فقط شعبه بندرعباس شرکت آبادان بدهکار است و دیگر شعبه‌ها همچنان مشغول به فعالیت و چه رفتار نامناسبی است که کانون شرکت‌ها مدافع یک شرکت تضیع کننده حقوق رانندگان بوده و به این موضوع افتخار هم می‌کند.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا با مقایسه شرایط تنبیهی مربوط به تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل، خاطرنشان کرد: یک راننده، در صورت تخلف پی در پی و کسب بیش از 30 نمره منفی، سه ماه از رانندگی محروم و در پایان زمان محدودیت 60 هزارتومان جریمه به‌نفع خزانه عمومی پرداخت می‌کند تا گواهینامه‌اش مسترد شود.

او تاکید کرد: دفعه دوم پس از کسب 25 نمره منفی 6 ماه گواهینامه ضبط و در پایان با پرداخت 90 هزارتومان جریمه به‌نفع خزانه عمومی گواهینامه راننده مسترد می‌شود و بار سوم با کسب 20 نمره منفی گواهینامه‌اش به‌طور کلی ابطال می‌شود و در طی زمان محرومیت راننده به‌صورت قانونی حق رانندگی در هیچ شهر و جاده‌ای ندارد.

خیرمند ادامه داد: قوانین باید طوری باشد که پول مبنا نباشد، افراد مبنا باشند، آن‌وقت است که مشکلات صنف ما حل می‌شود.

یک فعال دیگر بخش حمل و نقل کالا نیز در شبکه‌های اجتماعی به این موضع‌گیری کانون حمل و نقل کالای استان اصفهان واکنش نشان داد و در بخشی از متنی که در این مورد منتشر کرد، نوشت: خبر غیر فعال شدن صدور بارنامه 2 شعبه اصفهان و بندرعباس شرکت آبادان توسط دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور مطرح و در سطح گرووهای تلگرامی انتشار یافته است، پس باتوجه به اهمیت موضوع و روایت رانندگان نمی‌تواند دروغ باشد.

وی با بیان این‌که «صحت غیرفعال شدن مجوز صدور بارنامه این 2 شعبه را خود رانندگان تایید کرده‌اند»، افزود: در متن به اصطلاح تکذیبیه آن کانون اشاره شده که شعبه اصفهان پاک و منزه است و به کسی بدهکار نیست، جالب است این مطلب زمانی منتشر می‌شود که رانندگان در شهرهای مختلف کشور در این زمینه شکایت تنظیم کرده و به انجمن‌های ذیصلاح تحویل نموده‌اند.

خداداد بکرانی یکی دیگر از فعالان این حوزه نیز در این مورد نوشت: کانونی با آن عظمت و ادعا چطور شرکت حمل و نقلی را که مشکلات آن محرز شده است را یاری کرده و باز هم حافط منافع چنین عضوی از اعضای خود است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.