| کد خبر: 198747 |

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ تکرار تجربه‌ای که شکست خورد

به‌نظر می‌رسد رانندگان و کامیونداران باید همچنان چوب بی‌تدبیری و لجاجت‌های کانون انجمن صنفی رانندگان حمل کالا و کانون انجمن صنفی کامیونداران کشور را بخورند.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌گوید: در حالی‌که چند سال پیش در پرداخت حق بیمه رانندگان و کامیونداران قصور و سهل‌انگاری زیادی توسط شرکت‌های حمل و نقل صورت گرفت چرا باز هم در زمینه بیمه تکمیلی با شرکت‌های حمل و نقل توافق شد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی گفت: در تاریخ حمل و نقل به قرارداد بیمه تامین اجتماعی برمی‌خوریم که بین کانون انجمن صنفی رانندگان حمل کالا و کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل با میانجیگری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای منعقد شده بود.

بیشتر بخوانید:

خداداد بکرانی افزود: طی این توافقنامه رانندگان به پرداخت هزینه تامین اجتماعی و کسر درصدی از مبلغ بارنامه به شرکت‌های حمل و نقل مجاب شدند و برخی شرکت‌های حمل و نقل نیز با وجود کسر این مبلغ از بارنامه رانندگان، خیلی محترمانه این مبلغ را به شرکت‌های بیمه پرداخت نکردند تا آنان به مدت هشت سال از حق و حقوق  خود محروم شوند.

این راننده کامیون تاکید کرد: در آن مقطع اشتباه و بی‌دقتی که توسط تشکل‌های مرتبط با رانندگان و کامیونداران رخ داد سبب تحمل خسارت‌های زیادی به حق و حقوق آنان  و همچنین حمل و نقل کشور شد.

او افزود: اکنون باز هم این اشتباه در حال تکرار است و باوجود آن‌که برای همگان به‌خصوص رانندگان و کامیونداران و مسئولان روشن است که در چند سال گذشته، موضوع پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی رانندگان و کامیونداران توسط برخی شرکت‌های حمل ونقل با چه قصور و سهل‌انگاری همراه بود باز در مورد بیمه تکمیلی با این شرکت‌ها توافق شده است.

بکرانی خاطرنشان کرد: بدتر این‌که، منبع تامین هزینه بیمه تکمیلی رانندگان که در قانون صراحتاً مشخص بوده، نادیده گرفته شده و این مبلغ از پایه کرایه حمل، مندرج در بارنامه رانندگان و کامیونداران تامین شده است.

این فعال حمل و نقلی گفت: با این وصف اگر چه شرکت‌های حمل و نقل به این موضوع که سهم بیمه تکمیلی را از کرایه پایه رانندگان پرداخت کنند، جامه عمل پوشاندند اما دیری نپایید که نیم درصد هزینه پرداخت بیمه تکمیلی، بدون دغدغه به 8 درصد کمیسیون و کارمزد شرکت‌ها پیوست، درست مانند هزینه بیمه تامین اجتماعی که سال‌ها پیش از بارنامه کسر می‌شد.

به گزارش تین نیوز، او افزود: با این اقدام، به‌نظر می‌رسد رانندگان و کامیونداران باید همچنان چوب بی‌تدبیری و لجاجت‌های کانون انجمن صنفی رانندگان حمل کالا و کانون انجمن صنفی کامیونداران کشور را بخورند.

بکرانی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که قوه قضاییه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه وارد میدان شده و با قاطعیت جلوی این لجاجت‌ها وخامی‌ها را بگیرند و مسئولان صنفی را ملزم به پاسخگویی کرده به‌گونه‌ای که چنانچه بی‌تدبیری مسئولان صنفی مشخص شد در دادگاه صالحه محاکمه شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا مرادی 1 0

    بیمه تکمیلی رانندگان چرا هیچ پوششی بر هزینه های درمان چشم وپزشکی و دندان پزشکی وغیره نداره مگر ما راننده ها هزینه پرداخت نمیکنیم پس چرا بعداز مراجعه به دفتر اتیه سازان حافظ که طرف قرارداد است میگویند فقط برخی هزینه های جراحی رو پرداخت میکنند

  • ناشناس 1 0

    بیمه تکمیلی فعلی تکرار تجربه شکست خورده نیست بلکه برای متولیان این کار تکرار سوء استفاده و به جیب زدن پولهای بادآورده از رانندگان است.
    تکرار گذاشتن کلاه کشاد بر سر رانندگان است.

    تجربه قبلی شکست نخورد بلکه تجربه ای موفق برای الان بوده تا بتوانند این بار از طریق بیمه تکمیلی دستی در جیب رانندگان کنند.