| کد خبر: 196815 |

◄ بیمه تکمیلی رانندگان و مابه‌التفاوتی که معلوم نیست به کجا می‌رود

اگر کارکرد ماهانه یک کامیون 10 میلیون تومان باشد حق بیمه تکمیلی معادل 50 هزار تومان پرداخت می‌کند و اگر کارکرد ماهانه 30 میلیون تومان باشد 150 هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند، در حالی که خدمات ارائه شده یکسان است، پس این ما به‌التفاوت کجا و به جیب که می‌رود؟

تین نیوز

 وقتی حق بیمه یک عدد ثابت متناسب با خدمات ارائه شده توسط بیمه‌گر است دریافت حق بیمه به‌صورت درصدی چه توجیهی دارد؟

به گزارش تین نیوز، این پرسش را یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای در مورد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون مطرح کرد که طبق توافقنامه‌ای (تصویر پیوست) که به امضای دبیر کانون کامیونداران کشور، رئیس کانون رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای کشور و نایب رئیس کانون شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور رسید مقرر شد «جهت تامین منابع مالی قرار داد بیمه رانندگان، به کرایه پایه حمل، نیم درصد اضافه شده و توسط شرکت‌های حمل و نقل وصول و به حساب کانون شرکت‌های حمل و نقل واریز شود».

بیشتر بخوانید:

 نوید خیرمند گفت: برای مثال اگر کارکرد ماهانه یک کامیون 10 میلیون تومان باشد حق بیمه تکمیلی معادل 50 هزار تومان پرداخت می‌کند و اگر کارکرد ماهانه 30 میلیون تومان باشد 150 هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند، در حالی که خدمات ارائه شده یکسان است، پس این ما به‌التفاوت کجا و به جیب که می‌رود؟

وی توضیح داد: در خصوص بیمه تکمیلی جدا از روش اجرا که کاملاً با توافق صورت گرفته، مغایرت دارد و طی مدتی که از تصویب آن گذشته نیم درصد به هیچ کرایه‌ای اضافه نشده و صرفاً از کرایه قبلی کم شده و در نهایت مبلغ بیمه از جیب راننده کسر شده، نکته مهمتر این است که اصلاً دریافت حق بیمه تکمیلی از جیب صاحب کالا از لحاظ شرعی و قانونی صحیح است؟

خیرمند این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: اگر پاسخ مثبت است به ما اطلاع دهند بر طبق فتوای کدام مرجع تقلید می‌توان این هزینه را بدون کسب رضایت از تک تک صاحبان کالا دریافت کرد؟ اگرچه این مورد تاکنون عملی نشده و در اصل این حق بیمه از جیب مالک ناوگان پرداخت می‌شود.

به گزارش تین نیوز، این راننده گفت: طبق تحقیقاتی که بنده داشتم تمامی کارمندان و کارگران در کشور که مشمول بیمه تکمیلی می‌شوند، هزینه آن هر ماه از حقوق‌شان کسر می‌شود و هیچ کدام حق بیمه خود را از بیت المال پرداخت نمی‌کنند(مگر مقداری جزئی که بعضا توسط کارفرما پرداخت می‌شود).

او افزود: هزینه بیمه تکمیلی با توجه به نوع پوشش خدمات هر سال مشخص و به‌صورت ثابت ماهانه دریافت می‌شود، همچنین سقف پرداخت هزینه‌های آن نیز به‌صورت شفاف در ابتدای قرارداد تعیین می‌گردد که هر شخص مختار است با بررسی موارد فوق تحت پوشش قرار گرفته و یا انصراف دهد.

این فعال بخش حمل و نقل کالا، تاکید کرد: حال سؤال اینجاست که چرا با تصمیمات احساسی و یا غیر منطقی صرفاً برای این‌که گفته شود یکی دیگر از مطالبات رانندگان را جامه عمل پوشانده شد، قوانینی فسادزا تصویب می‌‌شود؟

خیرمند بیان کرد: وقتی حق بیمه یک عدد ثابت متناسب با خدمات ارائه شده توسط بیمه‌گر است دریافت حق بیمه به‌صورت درصدی چه توجیهی دارد؟

به گزارش تین نیوز، وی گفت: چرا قوانینی وضع می‌شود که رانندگان به‌طور اجباری تحت پوشش بیمه تکمیلی آن‌هم با این روش غیر عادی قرار گیرند؟

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: از مسئولان صنفی و سازمان راهداری خواهشمندیم به‌جای  اجرای این روش با یک یا چند شرکت بیمه‌گر با پوشش‌های مختلف قراردادی امضا نمایند تا هر راننده بتواند به‌صورت اختیاری تحت پوشش قرار گرفته و حق بیمه خود را به‌صورت ثابت و عرف معمول که برای سایر کارگران و کارمندان دولتی در نظر گرفته می‌شود پرداخت و از خدمات آن بهرمند شود.

photo_2019-08-28_21-05-31

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 1 0

    تا دیروز که قرار بود هزینه بیمه تکمیلی از محل کمیسیون های دریافتی طبق جدول تحمیلی توافق سال ۸۸دوکانون پرداخت شود کانون شرکت ها فریاد میزد این خلاف شرع است ومصوبه ۲۰۵ شورای عالی ترابری دراین خصوص خلاف قانون است.ولی اکنون که خودشان خلاف قانون تصویب کرده اند که نیم درصد به کرایه پایه اضافه کنند دوباره همین مبلغ را از راننده بگیرند ورق برگشته کانون شرکت ها از بقیه سبقت میگیرد که طرف حساب بیمه طبق قانون ما هستیم وقرارداد راماباید امضا کنیم .
    ظاهراً عقد قرار داد با بیمه یک حقوق جداگانه ای برای بازاریاب درب خواهد داشت.
    راستی چرا علی رغم اینهمه پیگیری قرار داد بیمه تکمیلی را در معرض عموم منتشر نمیکنید،؟!

    #۱۳۸

  • Hamid 0 0

    با سلام،من ماهی 317هزاروخورده ای بیمه رانندگان برون شهری پرداخت میکنم دفترچه تامین اجتماعی داریم ولی هر داروخانه یابیمارستانی میریم کلیه هزینه‌های درمانی آزاد حساب میشن چرا؟

  • ناشناس 1 0

    معلومه اقا معلومه به کجا میره.

    همونجایی که بیمه های دهه 70 رفت.
    بیمه های دهه 70 رانندگان سوژه خوبی میتونه باشه.

  • ناشناس 1 0


    به نظرم میتونه چند جا بره

    میتونه بره توی کیش سرمایه گذاری بشه.
    میتونه توی رامسر اون بالا بالاهای کوها ویلا بشه.

    میتون توی گردنه حیران ویلا بشه.

    میتونه به صورت چمدانی از کشور خارج بشه.

    میتونه تبدیل به ارز 4200 بشه.

    مازراتی،مازراتی هم میتونه بشه.

    پنت هاوس هم خوبه.

    ولنجک هم خوبه، اونجا هم ملک خوش قواره زیاد داره.

    کمی از قوه تخیلتون کمک بگیرید تا ببینید به چه جاهای خوب و با صفایی میتونه بره.

    نه دیگه خداوکیلی شهرک باستی هیلز دیگه نمیتونه بره.