◄ راهکار رانندگان کامیون برای افزایش بهره وری کامیون ها؛ دریافت بار برگشتی و کاهش تردد یکسر خالی
کامیونداران و رانندگان کامیون می گویند تردد های یکسر خالی یا بازگشت کامیون ها بدون بار، یکی از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری کامیون ها و افزایش هزینه های حمل و نقل جاده ای است.

رانندگان و کامیونداران می گویند تردد های یکسر خالی یا بازگشت بدون بار، یکی از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری و افزایش هزینه های صنعت حمل و نقل جاده ای است.
به گزارش تین نیوز ، یک راننده کامیون با تاکید بر این که کاهش سفرهای یکسر خالی، دغدغه همه فعالان این حوزه است و هر کسی تلاش می کند راه حلی برای آن پیدا کند به بیان روش های مرسوم پیدا کردن بار برگشتی پرداخت.
این راننده خود مالک در شبکه های اجتماعی نوشت: یکی از راه های پیدا کردن بار برگشتی ثبت نوبت در پایانه های بار شهری مانند پایانه های بار تهران، اصفهان و ...است.
وی مزیت این کار را امکان دسترسی به بارهای محلی دانست و گفت : البته این کار با چالش هایی همچون ثبت نوبت ، زمان بری زیاد و پر از رقابت و محدود بودن زمان فعالیت به روزهای کاری مواجه است .
وی استفاده از کانال های تلگرامی و واتس اپی اعلام بار را یکی دیگر از راهکارهای پیدا کردن بار برگشتی ذکر کرد و افزود: سرعت در اطلاع رسانی بار مزیت استفاده از روش است اما در عین حال استفاده از کانال های تلگرامی و واتس اپی با مشکلات همچون عدم شفافیت، ریسک بالا، و برنامه ریزی سخت ، کرایه های توافقی پایین ، جولان دلال و واسطه نیز روبه رو است
وی مراجعه به دلالان و واسطه های بار را یکی دیگر از راهکارهایی دانست که رانندگان کامیون معمولا برای دریافت بار برگشتی انجام می دهند.
این راننده مالک کامیون تاکید کرد: اگرچه این کار از مزیت های همچون مکان دریافت بارهای اختصاصی و فوری از طریق کانال یا اشخاص حقیقی مشخص دارای شبکه ارتباطی گسترده برخوردار است اما هزینه های اضافی و کاهش سود ، ریسک دریافت کرایه را نیز به دنبال دارد.
این راننده کامیوندار در کانال ۱۴۱ تاکید کرد: در مجموع شناخت دقیق مسیرها و الگوهای تردد بر اساس داده های واقعی در زمان های گذشته، امکان پیش بینی بارهای برگشتی و بهینه سازی زمان بندی ناوگان را فراهم می کند. این یعنی نه تنها هزینه ها کاهش پیدا می کند، بلکه راندمان و سودآوری هم به شکل چشمگیری افزایش می یابد.