بازدید سایت : ۵۱۹۶۰
| کد خبر ۲۹۹۱۱۸
کپی شد

◄ آیا رانندگی شغل سخت و زیان آور می شود؟/ نتیجه اصلاح آیین نامه مشاغل سخت برای رانندگان چیست؟

کارزار رانندگان کامیون، رانندگان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه که رانندگان عمومی محسوب می شوند برای قرارگرفتن شغل رانندگی عمومی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در حالی روز 17 خرداد به پایان رسید که مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز گذشته از اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.

آیا رانندگی شغل سخت و زیان آور می شود؟/ نتیجه اصلاح آیین نامه مشاغل سخت برای رانندگان چیست؟
تین نیوز |

کارزار رانندگان کامیون، رانندگان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه که رانندگان عمومی محسوب می شوند برای قرارگرفتن شغل رانندگی عمومی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در حالی  روز 17 خرداد به پایان رسید که مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز گذشته از اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، رانندگانی که این کارزار اینترنتی را یک ماه پیش راه اندازی کردند، معتقدند شغل رانندگی عمومی، چه در بخش حمل کالا و چه در بخش مسافربری،  شغلی سنگین و حساس است و  از آنجایی که رانندگان ناوگان عمومی همیشه دچار خطر، تصادف،  شب‌ بیداری، دوری از خانواده‌ و ...هستند، لازم است به این شغل نیز به عنوان شغل سخت و زیان آور شناخته شده و رانندگان زودتر از 30 سال بازنشسته شوند.

اما تنها سه روز پس از پایان زمان امضای این کارزار و در تاریخ 20 خرداد ماه امسال،  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دیدگاه سازمان خود را در مورد مشاغل سخت و زیان آور بیان کرد و از اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور خبر داد. موضوعی که پیشتر و در اردیبهشت ماه هم بر ان تاکید کرده بود.

آن طور که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده است، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی روز در نشست هم اندیشی برای تحول آفرینی که با حضور قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران و اعضای هیئت رئیسه این اتاق برگزار شد، گفت: در حال حاضر، افراد می توانند در مشاغل سخت و زیان آور در سنین پایین، حتی ۳۶ سالگی، بازنشسته شوند.

وی با بیان این که بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان سالانه در این دسته قرار دارند، تاکید کرد: در این راستا، اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور با مشارکت نمایندگان کارگران، کارفرمایان، وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی تدوین شده است.

 سالاری در این نشست همچنین خاطرنشان کرد که الکترونیکی سازی بازرسی ها، یکی از محور های مهم طرح های تحول آفرین بیست گانه تأمین اجتماعی است.

به گفته سالاری، اصلاح فرآیند ها و دیجیتالی سازی بازرسی های کارگاهی و دفاتر، از جمله اقدامات کلیدی سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • بهاری پاسخ

    الان من که متوجه چیزی نشدم نمی‌دونم نتیجه چی شد جزء مشاغل سخت هست یا نه

  • رضا پاسخ

    بنده سه ساله به این شغل شریف وارد شدم ، اصلا ادم استرسی نیستم ولی این شغل منو به یه ادم پر از استرس تبدیل کرده . دوری از خانواده سرما و گرما و جاده های اکثرا با اسفالت بد .. شغلی که جان و مالت رو سپردی دست جاده با یه پلک به هم زدن اونم نه تنها خودت بلکه با اشتباه یه شخص دیگه .. درگیری سر گرفتن کرایه کمبود سهمیه سوخت .. انواع بیمه های سر سام آور .. گرانی لاستیک و قطعات .. کرایه های پایین ( عدم تطابق با تورم ) ووو لطفا به این شغل بها بدین این شغل شریف و حساسه

  • داریوش بهامیریان پاسخ

    با سلام ،اگر یک هفته مسئولانی که فکر میکنن شغل رانندگی جزو مشاغل سخت حساب نمیشه،بیان با کامیون سر کار ،دیگه هیچ وقت پا روی حق راننده نمیزارن

  • راننده برون شهری سنگین پاسخ

    سلام : سختی کار به رانندگان برون شهری سنگین و نیمه سنگین باید تعلق بگیرد حق راننده است. فوت راننده در تصادفات و معلولیت و صدمات جسمانی شغل رانندگی. سروکار داشتن با لرزش و ارتعاشات. صدا و الاینده ی صوتی و نابهنجاری، کار در گرما و سرمای فصلی چندین درجه جغرافیایی. استرس و پیری زودرس رانندگان و عوارض جسمانی بینایی قلبی عروقی شنوایی و اسکلتی یادگار این شغل . دوری از خانواده . عبوربا استرس درگردنه ها پیچ ها سرازیریها دربرفی بارانی یخی وتاریکیها درشبانه روزی.بی خوابی وتنهایی گذشتن عمر گرانبهای راننده. بگفته پزشکان کمتر از ۶ ساعت خوابیدن حافظه را مختل میکند که رانندگان ۲۴ ساعته دقیقا درگیر هستند خواهشمندیم رسیدگی شود

  • حسن پاسخ

    دو ساعت تو تهران رانندگی کنی ببین می تونی از ماشین پیاده شی از پا درد کمر درد یه اده فقط تماشاچی پول مفت میاد تو جیبشون سرما گرما نمیفهمند کار سخت براشون راحت میاد

  • محمد پاسخ

    وقتی کسی خوابه میشه بی ارش کرد ولی اگر خودشو بخواب بزن نه یعنی این دولتمردان ما اینقدر خرند که نمیدانند دوری از خانواده سرما گرما شب نخابی و این همه تصادفات که با عث کشته شدن این همه بی گناه باعثش چیه خدا کنه فقط اگر پیشامدی رخ داد زن و بچه مدیران که خودشون به خواب زدن باشه الهی آمین

  • ناشناس پاسخ

    والا بخدا 30سال دیگه زنده نیستیم من ک دیگه تاب و توان کار کردن ندارم دیگه اسقاطی شدیم با 20سال بیمه هزار و یک درد و مریضی داریم

  • S.s پاسخ

    مملکت انقدر بی در و پیکر هست ، که هرچی آدم نا لایق و بی شرف و بی وجدان شده مسئول ! مسئولی که هیچی حالیش نیست! حداقل با بهره گیری از قوانین کار سایر کشورها بفهمید که رانندگی با هر خودرو و دستگاهی سخت و جانکاه و عمر تلف کردنه! راننده ها حقوق درست و حسابی ندارن ، بیمه درست و حسابی ندارن ، مملو از استرس هستن، یه عده نفهم که هیچ درک و تجربه ای توی این شغل ندارن ! شدن مسئول ناوگان حمل و نقل عمومی ! یه بیشعوری مثل احمدی نژاد هم میاد میگه شغل رانندگی تفریح هستش! مشکل از ریشه هستش

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    رانندگی ناوگان جاده ای هم بایستی مثل رانندگان راهداری رانندگان ادارات برق و سازمان آب همه سختی کار دارند حقوق وحق بازنشستگی همه س رانندگان بایستی مثل ادارات دولتی باشد از آن گذشته رانندگان خصوصی بارمالی اشتغال را از دوش دولت برداشته اند خود ده تا بیست میلیارد هزینه تریلی ویدک کرده اند بایستی بهتر از رانندگان دولتی خدمات دریافت کنند

  • فقط خدا پاسخ

    سلام دولت باید رانندگان را حمایت کند رانندگان تو سرما و گرما و دور از خانواده همیشه تو جاده هستند و هر روز با جون خود بازی می‌کنند رانندگان باید 20 سال سال بازنشسته شوند رانندگی جزو سخت‌ترین کارهاست

  • احمدنبی دوست پاسخ

    سلام
    ایا رانندگی ماشینهای پلاک عمومی جزء مشاغل سخت هست یا نه.... و من که راننده کامیون سنگین بودم و درسال ۹۷ بازنشسته شده ام شامل من هم خواهد شد یا نه

  • رضا خداشاهی پاسخ

    سلام شغل رانندگی کامیون یا عمومی باید سخت زیان اور محسوب بشه و ۲۰ سال بازنشسته بشه و سن ۴۵ سال
    اونایی که میگن سخت زیان اور نیست بیان یک هفته تو کامیون بشینن تا بفهمن چه خبره

  • ن.ق پاسخ

    سلام. بخدا خیلی رانندگی مخصوصا مسافربری کار سخت و کم درآمد.هست اصلا هیچ همخوانی دخل و خرج ندارد گذشته از اعصاب روان. کمردرد و درد دست پا آدم دیگه بدرد زندگی نمیخوره. اگر هر مسئولی مگه نه فقط یه ساعت امتحان کنه
    و سلام

  • سعید پاسخ

    خدا وکیلی رانندگی یکی از شغلهای پر استرس پر خطر که هم جانت هم مالت هم اعصاب روانت و انواع بیماریها گریبان گیرت هستن خواهشن تایید کنید که بقیه عمر خودمون رو با درمان بپردازیم راننده تاکسی که واقعا فرسوده شدیم هزار تا مرض به جانمان افتاده شب از دست درد گردن درد پا درد کمر درد خواب نداریم خداییش کمکمون کنید تا جونمون پشت فرمون در نرفته🙏🏻

  • خلیج همیشه فارس ایران پاسخ

    الان کسی فهمید که رانندگان جزو مشاغل سخت و زیان آور است

  • علی پاسخ

    امو چی میگی آنها که بودن قرار سمباده کاری بشن

  • رضا پاسخ

    شغل سخت؟؟؟؟خیلی دیگه پرروهستن بعضی رانندگان،کبابشون به راه نیست که هست البته گوشتش معلوم نیست چیه،همه جامیگردن ومسافرت میرن البته فقط جاده وکمربندی نه نقاط تفریحی،سرمابیست درجه درحال پنچرگیری گرگ وحیاط وحش میبینن گرماشصت درجه تخم مرغ روی ماشین میپزن بارمیبرن مفتی آخربرای حقش صدتافحش میشنوه ومیریزن شیشه هاش میشکنن،بزرگ شدن بچه اش نمیبینه وکمک نمیده کهنه عوض کنه وهزاران دلیل دیگه که شغل راحت وخوبی دارن کجاش سخته،خجالت بکشید

  • عزیز پازواری پاسخ

    در حق رانندگان واقعاً بی‌انصافی شده
    چرخ اقتصاد مملکت را رانندگان بر عهده دارند
    لطفاً حق رانندگان را ضایع نکنید

  • عزیز پازواری پاسخ

    مظلوم‌ترین صنف رانندگان می‌باشند
    واقعا کار سختی است بیداری دوری از خانواده خطر تصادف گرما سرما خرابی ماشین خرابی جاده‌ها

  • مجید پاسخ

    قرار نیست همه راننده بشن دوستانیکه مدعی سختی کار هستند بیشتر از این به خودشون ضرر نزنن و سریعا شغلشونو عوض کنند وبرن یک کار راحت بجز چند مورد استثنا مثل کار در معدن و... بقیه مشاغل باید از سخت وزیان آور حذف شوند

    • راننده

      بس بگفته شما چقدر حق راننده پایمال شده متاسفم

  • معین پاسخ

    سلام بنده سابقه بیمه تامین اجتماعی بیست سال وچهار دارم ودیوان عدالت اداری رای سخت و زبان اور صادر کرد وبیمه هنوز منو بازنشته نمی کند جانباز وایثاگر هستم به کجا معراجه کنیم

  • حمیدرضا پاسخ

    سلام وعرض ادب ،خواهش میکنم از مسولان زیربط ومربوطه فقط به خودشون تشریف بیارن فقط یه ماه پشت رول تریلی تا اتوبوس فرقی نمیکنه ،یه ماه بشینن ،توو این جاده ها پشت رول اونم هرروز،توو گرمای تابستان وسرمایه وکولاک زمستان،بعدش وجدانا وشرافتا نظرشونو درمورد سختی وزیان آور بودن شغل رانندگی اعلام بکنن

  • حجت جوانمرد پاسخ

    مسئولان بی لیاقت کشورمون یا بی سوادند یاخودشونو زدند خریتی اگر رانندگی شغل سختی نیست و تفریحی هست خوب قبوله این کارت هوشمندو با بیمه جدا کنه چرا اجبارش میکنه من خودم ۲۳سال سابقه دارم چون واسه‌ی اینکه به کارت هوشمند اعتبار بزنم می‌ریزم. بیمه را اگه اختیاری کنند هیچ راننده ای حاضر نیست بیمه بریزه باز نشستگی هم نمی‌خواهیم.

  • مصطفی پاسخ

    آقای ریس خودت متوجه شدی چی گفتی ..

  • محمدابراهیم پاسخ

    بله سخت ترین کار از هر نظر زیان اور

  • حمید امینی پاسخ

    این خبر یعنی چی ؟ توضیح الکی و در پایان مسخره کردن توسط یک مدیرعامل سازمان یعنی چی اگر واقعا سواد نداره پس مصاحبه نکنه اگه مصاحبه میکنه در مورد موضوع حرف بزنه بابا ی راننده که دیسک کمر عمل کرده با ۲۸ سال سابقه باید فقط بمیره تا در آسایش وآرامش قرار بگیره خدا از سرتون نگذره

  • حجمی پاسخ

    فقط مردم را مسخره میکنند وسر کار میگذارند تا به دزدی‌های خودشون برسند.مردم را سرگرم نکنید و خودتان با آقای صدیقی شریک شوید

  • مرتضی پاسخ

    الان نتیجه حق بیمه روکه اضافه کردن از۲۴۰۰به۳۳۵۰تومان قرارشدبرگرده به قیمت قبل چیشد۲۰ساله سابقه دارم واله دیگه توان پرداخت ۳۳۵۰روندارم بااین تورم

  • زمان حسن نژاد پاسخ

    رانندگی سخت ترین شغل در دنیا محسوب میشود. چطور رانندگان شرکت هوایی مثل شرکت نفت ذوب آهن . اتوبوس رانی را جزو مشاغل سخت قرار دادن اما ما رانندگان برون شهری که در 24ساعت در بعضی مواقع عین 24ساعت شبانه روز را در گرما سرما روزهای تعطیل اعم از جشن عید و مراسم عزا بدون توقف با در نظر گرفتن نام امنی جاده ها خرابی جاده ها دوری از خانواده نداشتن جای مناسب برای استراحت نبود امکانات غذایی نبود امکانات بهداشتی و بسیاری موارد دیگر . مشغول کار هستیم را شغل تفریحی اعلام کردن . لطفاً یکی از مسؤلین برای یک هفته همراه یکی از رانندگان به یک سفر برود تا از نزدیک شاهد مشکلات رانندگان بشود .
    با تشکر زمان حسن نژاد

  • عباس گنجه ای پاسخ

    سلام.سواره به فکر پیاده نیست.این بی انصاف های پشت میز نشین حداکثر وزنه که باند کردن یه خودکاره که با یک امضای کثیف شغل رانندگان که خطرناک ترین وسخت ترین شغل هست با تفریحی اشتباه گرفتن

  • ناصر پاسخ

    سلام
    من نظرم اینه این مسولان عزیز یک هفته با رانندگان عزیز که با این شغل تفریحی دارن حال میکنن همراه بشن از زاهدان حرکت کنن عسلویه بار گیری کنن ودر مرز ریمدان بار تخلیه کنن .
    ببینن آیا سخت وزیان آوره یا تفریحی ولذت بخش

  • همراه تنهای جاده پاسخ

    وقتی سالی بک بار به مسافرت می‌روی بعداز برگشتن کلی استراحت میکنی چون از رانندگی خسته ای ولی راننده یک خاور مدل پایین که دو برابر بقیه باید تو راه باشه تا به مقصد برسه با این وضع آسفالت جاده‌ها ببین وقتی می رسه خونه دیگه جونی براش میمونه تا با خانواده ای که‌این همه منتظرش بودن وقت بگذرونه چون دوباره فردا باید بزنه به جاده تا بتونه خرج خانواده رو تامین کنه ایا کار تو همچین شرایطی واقا اسونه

  • Heidari پاسخ

    28 سال ۶۰ روز سابقه سن ۴۹ سال کمر یک بار رفته زیر تیغ از اخر فروردین دوبار کمرم ریخته گل هم سیگاری که هیچ اهل هیچ دودی نیستم جز دود اگزوز با ریه های خراب و گوشهای سنگین با سمعک در ۱۷ سال اخر رانندگی با آکسور و اسکانیا بوده
    این تنها بخشی از ثمره راننده سنگین سوار هست
    باشد که عبرت بگیرید برای افرادی که می خواهند وارد این صنعت شوند

  • مجید. پاسخ

    سلام
    شغل تفرحی رنندگان... هالا نوبت معدن شده سختی کار ندارن... کارگر معدن همیشه تو خطره، نه رانندگی شغله نه کار معدن.

  • ناشناس پاسخ

    شغل رانندگان کامیون حتما سخت و زیان آور است به خاطر صدمات جسمی وروحی که به راننده می رسونه اعم از بیماری قلبی دیسک کمر بینای وشنوای زود هنگام و غیره در ضمن درقانون اومده کارهای که به جسم انسان صدمه وارد کنه َشغل سخت زیان آور به حساب میاد امید وارم حق این قشر زحمت کش پایمال نشود

  • معصومه فرحبخش پاسخ

    این حق راننده تاکسی نیست که خودش بیمه اختیاری کنه با این هزینها لطفا برای بیمه رانندگان پیگیری کنید

  • Mk پاسخ

    سلام اگر کامیون دار یک شرکت بود ورانندگی استخدام بودند معلوم می‌شد که رانندگی کار سخت وزیان آوری است
    برای خرابی کامیون چه قدر دربیابان ماندی برای پنچری چه قدر در جاده ماندی و و و در هر صورت که ماشین در جاده بماند چه کسی درست می‌کند چه کسی بی‌خوابی می‌کشد تا در سرم وگرم تعمیر کند.و راه بیفتد کمی خودمان را بگزاریم جای راننده کامیون *****

  • سبدعلی پاسخ

    سلام به همه همکاران عزیزم اگر سختی کار تایید نشد باید رانندگان دوباره اعتصاب کنند فقط خودمون باید بفکر خودمون باشیم این ها به فکر مانیستن پشتیبان بیمه اجتماعی هستن

  • عباس دورقی پاسخ

    نظر من شغل رانندگان نیاز به هوشیاری زیادی درجادهاراداردوچه ماشین سبک چه سنگین از وانت بگیرتاکشند ترلی واقعن سخته شب و روز درجاده بی خوابی وخطرناک یعنی‌ مرگ شوتی ها ازطرف دزهاازطرفدیگروووو جرعت می خواد متشکرم

  • رضا نامجو پاسخ

    20سال راننده کامیون هستم 15سال بیمه دارم 40سال سن دوباردیسک کمرعمل کردم شغل تفریحی تمام بدم درد می کند

  • مصطفی پاسخ

    اصلاح کردند یعنی همون شغل هایی که از قبل هم شامل می شدند رو حذف کردند، میگن حتی شغل کارگر معدن هم دیگه جزو مشاغل سخت نیست، فقط کارگر سازمان زندانها و انرژی اتمی و تیمارستان ها و خبرنگار ها حزو مشاغل سخت بحساب میان! مجلس باید جلو این ظلم رو بگیره یعنی چی که چند نفر کارفرما و کارمند تامین اجتماعی دور هم جمع میشن و قانون تصویب می کنند؟

  • علی پاسخ

    بیش از بیست سال توشغل رانندگی ماشین سنگینم احساس میکنم دیگه یه آدم معمولی نیستم.نه حواسم نه زندگیم.نه سلامت.چطوربایدسی سال تواین شغل دووم اورد؟

  • ناشناس پاسخ

    خدا وکیلی این همه نظراتو مسیولین می‌بینند نمیخواند فکری برای سختی کار رانندگان داشته باشند یعنی خیلی پوست کلفتید

  • ناشناس پاسخ

    خودت رو مسخره کردی چی شد آخر قرارگرفت بعنوان مشاغل سخت یانه
    پفیوزها چطوره اون منشی عوارضی مشاغل سخت هست ولی رانندگی نیست
    عوارض رانندگی
    واریس
    دیسک کمر
    مشکلات بینایی
    خطر تصادفات
    استرس و مشکلات اعصاب و روان
    پس چی رو از موارد مشاغل سخت میدونید
    خوبه که مشاغل سخت وزیان آور به مسئولان و تصمیم گیران حکومتی داده بشه
    ولی بدبختانه نه بازنشستگی دارن نه استعفا بلکه این براشون امتیاز است
    ولی برای اون رانندگان ادامه حیات و زندگی
    وجدان که ندارید قاضی کنید

  • حسین پاسخ

    رانندگی باتاکسی داخل شهر جزو سخت ترین شغل دنیاست یک هفته بیای مشهد داخل شهر مسافرکشی کن مفهمی شغل سخت چیه.

  • ملت پاسخ

    خدا لعنت کنه باعث بانیش بر پدر و مادرش لعنت که گفت رانندگی شغل تفریحی هست شما ها پدر مردم در آوردید امیدوارم شماها با بدترین مرگ بمیرید روی بیلچه بزارن تون به خودتون برینید آه مردم بدرقه شما هست

  • محمدمرکی مالباخته یک دستگاه بنزتک باری پاسخ

    بنام خدا مسئولین گرامی فقط یک نماینده لطف کنه بیاد جلوی یک ماشین بنزبا10تن باربشینه فقط ازپایانه تهران بارروآزادوبره تاپل کردان ماشین روباربزنه وتوی ترافیک‌های سرسام آور تا شریف آباد چه توگرما چه توسرما بیاد،حالاتا مقصد 1200کیلومترهم باید بیاد براتخلیه بارمردم باهزاراسترس و ترس توی دل کویرآنقدرفشارگرما بالاست که 50کیلومتربخای کولرروشن کنی بادش بجای سردکردن بادسوزان میزنه به سروصورت راننده،بخاطرخون پاک شهدا تصمیم عادلانه برای این قشربی کس بکشید ؟

  • هاشم پاسخ

    سلام
    آقایون مسئولین اگر توی جاده دو نفر بیان با اسلحه جنگی کلانش و کلت جلوی ماشینت و شروع کنن به تیر اندازی چه حالی میشید این اتفاق برای من افتاد و تمام پول نقد گوشی وغیره ازم گرفتند بدرک اینها بخدا از ترس فکر کردم مردم و روحم در حال انجام کار هسته که خوشبختانه تیر هایشان مشقی بود.جاده ایرانشهر بروید آمار بگیرید خیلی از رانندها را بخاطر یک گوشی کشتند زخمی کردند

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    بله مشخص هست که هیچ اهمیتی نمیدن به راننده
    میگن افزایش حق بیمه شایعست
    حق بیمه ما از ۱۶۰۰ به ۳۳۰۰ افزایش شده این یعنی صد در صد یعنی دو برابر اخه به چه زبونی بگیم.

  • آواره جاده پاسخ

    دارن میپیچوننمون اصلا معلوم نشد چی گفته ما باید ب خواسته های برحقمون برسیم..حق بیمه نجومی نداشتن سختی کار تو این گرونی حق ماتیست

  • ناشناس پاسخ

    بله هست باجونمون بازی می کنیم

  • ناشناس پاسخ

    خدایی سختی کار کار پر استرس و خسته کننده حق راننده هست ظلم در حق راننده هست که اینها در بیابان و اونها که راننده شرکت و ارگان هستن و سختی ندارن بهشون تعلق میگیره

  • ناشناس پاسخ

    قرار نیست که تصمیم بگیرن شغل رانندگی سخت و زیان هستش باید هر مسعولی هر شش ماه دو هزار کیلومتر با راننده از اول بارگیری تا تخلیه همسفر بشه با بنز تک

  • عبدالاه پاسخ

    سلام اگر مسؤلین یکبار باهاشون سنگین ازیه استان به یه استان دیگری فقط برای تفریح مرفتن تاوضعیت جادهاراببینن چطورهست خیلی خوب می‌فهمیدند بعدش راننده ای که بازنشستگی می‌گیرد چقدهست یه هفته ازیک ماه هم نمی تواند بگذراند

  • رضا پاسخ

    من یه راننده کامیونت و تقاضا دارم کارمون در لیست مشاغل سخت قرار بگیرد کجای دنیا شغلی به سختی رانندگی اونم سنگین دیدید ما نه حق و حقوقی داریم نه تعاونی داریم نه بیمه خوب داریم ما رانندگان آواره جاده هیچ نهادی پشت مانیست لااقل شغل ما که با بال رفتن سنمون ارتباط مستقیم داره به فکر ما باشید کار مارو بی اهمیت نگیریم کار ما باید جز شغلهای سخت و زیان آور باشد کجا میتونید پیدا کنید راننده سنگین ۵۰ به بالا ازدست کمر پا سالمه از بس کارمون سخته

  • ناشناس پاسخ

    یه نجار چی جز مشاعل سخت نیست ۰ کار سنگین و ریه خراب

  • شوفر بیابون پاسخ

    باسلام.
    راننده کامیون مثل گابول قرمز میمونه کارش اینه به تمام عضو بدن اکسیژن میرسونه جناب رییس سازمان تامین اجتماعی اگه میخواهی این بدن سر حال اماده مبارزه با دشمن نباشه به همین رویه ادامه بدید.
    دلسوزان کشور راننده عضوی از این جامعه هستند و کار ما واقعا سخته. چرا کار رو به یه گروه منخصص نمی سپارید

  • فریدون پاسخ

    کار رانندگی چه کامیون یا اتوبوس یا تاکسی مسافر کشی همشون سختترین کار و پر استرس ترین هستن وآدم رو زود پیر میکنن

  • مجید پاسخ

    این‌ یه‌ ظلم‌ غیر قابل‌ بخشش‌ است‌ مگه‌ میشه‌ راننده‌ تو هوای‌ گرم‌ و سرد‌ با شرایط‌ سخت‌ و مهمتر از آن‌ دوری‌ از خانواده‌ دست‌ و پنجه‌ نرم‌ کنن‌ و شغل‌ سخت‌ هم‌ منظورنشه

  • ایرانی پاسخ

    حساس ترین و سخت ترین شغل رانندگی می باشد در هر نوعش یک لحظه غفلت به قیمت جان راننده تمام میشود یعنی به تمام معنا استرس زا و پر مخاطره حتما باید فکری به حال رانندگان عزیز چه سبک یا سنگین بشود .

  • ناشناس پاسخ

    درود
    مسولان ما فقط بلدن موضوع رو بپیچونن اخه این چه جوابی هست که دادین ایاکسی متوجه شدکه سختی کارتعلق گرفت اخرش یانه ملت خرفرض نکنیدلطفامثل ادم یه جواب درست وحسابی بدیدکه همه متوجه بشن تمام دردماهمینه که کسانی به سرکارندکه همون حرف حساب زدن هم بلندنیستن

  • رسام پاسخ

    بعدا ۱۷سال کار
    نتیجه شد
    از دست دادن ۴۰درصدی شنوایی گوش چپ
    از دست دادن یکی از انگشتان زمان تعمیر موتور
    پارگی رباط زانو
    شکستگی مهره هایی کمر
    شکستن دست راست
    اخه بی وجدانا تمام اینا سر این شغل کوفتی هست که سالا پیش انتخاب کردم
    بجز درد برا من یکی هیچی نداشت

  • مهدی مظفری پاسخ

    باعرض سلام ادب خدمت شما همه رانندگان دیکس کمر گرفتن هیچ وقت به موقه غذای درستی نمیخورند هیج وقت هم خواب درست ندارند تو گرما سرما توزمستان تو برف یخ ماشین خراب شده توی بیابان بدون آب غذا یک مسافرت با ماشین سواری میرین برمیگردیم چقدر خسته میشین حلا شغل ما مشاغل سخت نیست خودتون جای ما بزارید تو گردن تو برف یخ ماشین خراب شد چند روز ماندم گرگ ها دور ماشین دور میزدن تاصبح یخ ات می‌زند ما آدم نیستیم

  • AKBAR MOHAMMADPOUR پاسخ

    شغل رانندگی یکی از سخت ترین و زیان آور ترین شغل هاست دوست دارم آن نماینده ای که در مجلس نشسته و بر قانون زیان اور بودن رانندگی را نقض کرد بیشتر یک هفته پشت فرمان ماشین بشینه شبانه از تهران تا بندر عباس برود و برگردد حالش را بپرسم
    چطوری در جای نرم و گرم نشستی و برای سخت ترین شغل داری اجحاف میکنی خدا ازت نگذره یا حالیت نیست و یا خودت را زدی به نادانی بیدارشو به داد راننده برس
    نه خواب دارد و نه خوراک و نه زندگی کجا داری سیر میکنی ؟ امیدوارم یک روزی همین راننده ها یقعه شماها را بگیرند خیلی خیای بی انصاف هستید

  • ناشناس پاسخ

    برای پی بردن به سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی عمومی فقط کافیست بدانید هیچکس از این راه به جایی نرسیده است ،فقط برده داری برای پیشبرد اهداف دولت است ۰

  • غلام پاسخ

    از نظراحمدی نژاد نه چون میرن ساحت

  • ساسان پاسخ

    نتیجه چی شد ؟! جناب سالاری باید مدت زمان و سن بازنشستگی رانندگان با همه اقشار فرق کند ، بطور مثال رانندگان فعال باید بتوانند در صورت تمایل با ۵۵ سال سن و ۲۰ سال یا ۲۵ سال بیمه بازنشست شوند، این قبیل مصوبات باعث دلگرمی رانندگان است و اینکه باید حقوق بازنشستگی رانندگان با بقیه فرق کند ، چرا ؟ چون بیشتر زحمت کشیده و یقینا تاثیرگذارتر بوده

  • حسین پاسخ

    به این شغل زحمت کش احترام بزاری هر چه دروجود خود دوستان و دولت می بیند مدیون شب نخوابید و دل واپستی استرس راننده های کامیون هستیند باشد خداوند خودش بهترین قاضی میباشد حق راننده خوردن این شغل زیان اور بدون حساب کتاب نیست اقایان ریس

  • هادی پاسخ

    شغل رانندگی خیلی سخته من یک هفته کنار جاده ماشین خراب شد۵ شبانه روز بدون اب غذا حتی راهداری نیامد کمکم ایران امداد نداره بخدا دوست داشتم یک مسعول یاریس جمهور یا وزیر کار بیاد ببین وضعیت بعد میفهمه این شغل چیه سخت یا تفریحیه