◄ قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به نفع رانندگان عمومی است یا به ضرر آنان؟
گرچه رانندگان عمومی تلاش می کنند شغل رانندگی عمومی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد اما سوالی که مطرح می شود این است که قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به نفع رانندگان است یا به ضرر آنان؟

گرچه رانندگان عمومی تلاش می کنند شغل رانندگی عمومی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد اما سوالی که مطرح می شود این است که قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به نفع رانندگان است یا به ضرر آنان؟
خبر مهم امروز:
لزوم نگاه جامع به اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران/ انباشته شدن مشکلات دلیل فریاد اعتراض رانندگان
به گزارش تین نیوز ، یکی از فعالان صنفی در پاسخ به این سوال، به خبرنگار ما گفت: نظر دادن به این سوال و نظر دادن در این خصوص سخت است ولی نظر شخصی من با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه، منفی است.
وی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی و با ویژگی تورم بالا و دائمی آن حقوق دریافتی کارگر وکارمند، معلم و پرستار، شاغل و بازنشسته کفاف هزینه های زندگی چه در ایام اشتعال و چه در دوران بازنشستگی را نمی دهد.
خبر پربازدید امروز را بخوانید و فیلم کوتاهی در این باره ببینید:
◄ فیلم| اعتصاب رانندگان کامیون و تریلی تمام شد اما پیگیری خواستههای رانندگان تازه شروع شد!
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی معمولا افراد بازنشسته به خصوص از قشر رانندگان در دوره بازنشستگی با مشکلات معیشتی مواجه شده و مجبور هستند به نوعی درآمدزایی کنند و از آنجا که صرفا یک عمر رانندگی کرده و با توجه شرایط سنی کار و حرفه دیگری را نمی توانند شروع کنند، خواهان بازگشت به شعل خود هستند.
این فعال صنفی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که از آنجا که رانندگان عمومی فاقد کارفرما هستند و به مدت ۲۰ سال باید هزینه ۴ درصدی سختی کار را خود پرداخت کند، این کار برایشان بسیار سخت است و هزینه بر است.
وی تاکید کرد: با توجه به موارد ذکر شده در شرایط کنونی که پایدار هم هست بنده شمول سختی کار را برای اکثریت افراد جامعه رانندگان که به نوعی با کم کاری نزدیک به بیکاری هم مواجه شده اند، سودمند نمی دانم.
وی افزود: البته بیان این نظر خوشایند رانندگانی که آگاهی کامل از شرایط و مکانیزم سختی کار ندارند و با ذهنیت مثبت و خوشبینانه ولی غلط دنبال سختی کار این شغل هستند، نخواهد بود.
گزارش تین نیوز، حاکی است اردیبهشت ماه امسال رانندگان عمومی با راه اندازی کارزار اینترنتی خواستار قرار گرفتن شغل رانندگی عمومی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شدند.
در این کارزار عنوان شده که شغل رانندگی عمومی، چه در بخش حمل کالا و چه در بخش مسافربری، شغلی سنگین و حساس جامعه است و از آنجایی که رانندگان ناوگان عمومی همیشه در جاده ها و کوهها دچار خطراتی مانند تصادف، سقوط از جاده و شب بیداری هستند و همیشه دور از خانواده اند، درخواست می شود که در مورد بازنشستگی رانندگان رسیدگی مجدد انجام شود.
البته تلاش های صورت گرفته برای قراردادن شغل رانندگی ناوگان عمومی به عنوان مشغل سخت و زیان آور تا کنون نتیجه نداشته است که این موضوع دلایل گوناگونی دارد که یکی از ساده ترین آنها نداشتن بودجه لازم برای تامین مالی بازنشستگی پیش از موعد رانندگان در قالب مشاغل سخت و زیان آور است اما مهمترین دلیل موجود در این زمینه قوانین موجود، آیین نامه ها، و تفسیرهای اداری و کارشناسی است که برای مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد و بدون اصلاح آنها نمی توان شغل رانندگی را شغل سخت و زیان آور محسوب کرد.
حسب نظر دوست گرامی محدودیت ساعات فعالیت مشاغل سخت و زیان آور در طول روز، ساعات اضافه کاری و در نهایت حداکثر دوره فعالیت است که کل جامعه حمل و نقل را با مشکل مواجه خواهد کرد.
بهتر است تشکلات صنفی رانندگان فکری برای پایه حقوق و دستمزد روزانه رانندگان بر اساس سنوات کاری بکنند.
مشخص شد تننیوز هم فاقد هنر خبرنگاری و تخصصی برای جاده و رانندگان میباشد
این گزارش یک طرفه و فقط برای من کامیوندار و شرکت حمل و نقل خوبه که بتونم از رانندهی بدبختم بیشتر کار بکشم و اپن هم مجبور باشه بیشتر برای من کار کنه
روتون نمیشه بگین فقروفلاکت ازسروروی مردم میریزه وچاره ای نیست به به معنی بیمه عمر هم فهمیدیم
همینه دیگه،،البته اگر رویی برای این بی حیا و بی آبروی های دروغگو مانده باشد
تن نیوز دشمن رانندگان
این گزارشها و مقالهها هم به سفارش شرکتهای دلال حمل و نقل نوشته میشود نه رانندهی فاقد کامیون...!
آقای کامیوندار
مگر شما مجانی بار میبری که اینو میگی! باد ماشین را هم مجانی نمیزنن! چه برسه به نوشتن مقاله و .... اگر شما هم حرفی دارید برید ببنید کدوم رسانه براتون مجانی میزنه! اگر حرف شما را بزنه یکی دوبار بیشتر این کار را نمیکنه. الان سالهاست که تین نیوز درد دل رانننذه ها را می نویسه و خدا وکیلی خوب کار کرده! این عوض دستت درد نکنه است یا تو هم مواجب از شرکت ها میگیریو اینو مینویسی؟
رانندگی شغل خیلی سختی است وباید جزدر گروه مشاغل سخت وزیان آور باشد
یکی از سختی کار راننده حرف بزنید مطالبه اصلی راننده ماشین سنگین هستند
رانندگان عزیز به اعتراضات ادامه
دهید تا مشمول کار سخت قرار گیرد
اون کسی که بجای ما رانندها نظر میده که به نفع رانندها هست یا نه مگر اون شخص تو {....} ماهست که بدانه ما {....}مان پاره شده
با سلام؛
امیداست هر صنفی از امکانات خود و کمک های بودجه ای بهترین استفاده را بنماید. با توجه به درآمد و هزینه های سازمان تامین اجتماعی تحمیل هرگونه بار مالی به آن منجر به مشکلات خواهد شد و حق بیمه شدگان که سال ها حق بیمه پرداختند نیز ضایع می شود.
تامین اجتماعی کمک های دولتی و بودجه ای ندارد و به اقتصاد کشور کمک هم می نماید.
در ضمن تاکسی های اینترنتی و رانندگانشان هم که سهم موثری در رفاه مردم و حمل ونقل درون و برون شهری دارند هم هیچ گونه کمکی دریافت نمی نمایند و برای کشور درآمد هم دارند الگوی مناسبی هستند که با مصرف درست منابع به سوی پیشرفت و تحول پیش برویم.
سپاس
کارگر ساختمانی بدبخته
سلام واقعا شغل رانندگی جزمشاغل سخته لطفا پیگیری کنید مسولان عزیز گرامی
بنده راننده پایه یک از سال 58 هستم جهت حمایت از قشر رانندگان به مسئولین اعلان میکنم و جاده های غیر استاندارد با دست اندازهای معمولی و دست اندازهای دست ساز که در بین جاده معلوم نیست توسط چه کسی پیشنهاد شده که تمام رانندها وقتی از روی این دست اندازها رد میشوند به ناموس مخترع آن لعنت میفرستند. از مسئولین بی فکر و وزارت بهداشت در خصوص سلامت رانندگان و مسافران هیچ توجهی ندارند این دست اندازها که گاهی ارتفاع آنها به نیم متر میرسد باید معترض باشد راننده اتوبوس و کامیون و خودروهای امدادی چقدر آسیب به خودرو سرنشین و راننده وارد میشود چرا مسئولین راه وترابری شهرداری فکری بحال این دست اندازها نمیکنند
فارغ از اینکه در وضعیت فعلی سختی کار بنفع راننده هست یا نه
بهتر است رانندگان محترم بدقت شرایط سختی وار را مطالعه نمایند بخصوص که رانندگان فاقد کارفرما هستند وباید حداقل ۲۰ سال هزینه ۴ درصدی سختی کار را خود پرداخت کنند و اینکه بعداز بازنشستگی با حقوق دریافتی آن امکان گذران زندگی دارند ؟
من مطمئن نیستم سختی کار بنفع همه ی رانندگان باشد چرا که بسیاری از همکاران را دیدم که بعد بازنشستگی خواهان بازگشت به کار شده اند
البته اگر راننده ای دارای سرمایه کافی برای دوران بازنشستگی داشته وامکان درآمد از قبل سرمایه گداری یا فعالیت شغلی دیگر را داشته باشد سختی کار مطمئنا بنفعش خواهد بود
انصافاً رانندگی سخت و طاقت فرسا است . زمانی که شیفت دوم یا سوم هستی و میری استراحت کنی وهر کاری میکنی خوابت نمیاد و ساعت ها در فکر واسترس رانندگی آخر شب هستی . اونجاست که میفهمی رانندگی سخت طاقت فرساست که با زور قهوه و چای وتخمه بیدار و هوشیار باشی . التماس تفکر
اگر روزی مطبوعات خارج وداخل کشور اعلام کردند که سطح رفاه مادی ایرانیان بهتر شده ویا آمار فقر ویامرگ خیلی کم شده وخصوصن فقر در ایران ریشه کن شده آیا این خبر خوبی خواهد بود خوب همین است. که ایران را به خیلی بهتر زندگی کردن جلو ببریم. و به نظر من شغل رانندگی حمل بار و حمل نقل مسافربری جز شغلهای سختی زیان آور است و به بیست سال بایستی بازنشسته شوند. پس بگذاریم ایرانیان خیلی خوب عالی زندگی کنند.
برخورد بعضی از عزیزان راهنمایی و رانندگی با دید تحقیر وتبعیض . عکس گرفتن سپهتن درحالت سکون ماشین . صحبت کردن با موبایل .دفترچه رسید کردن .افسر پلیس میگفت اگه مشکل دارید رانندگی نکنید . آخه مومن با هم انسانیم احساس داریم ما هم زن و بچه خواهر و برادر داریم . فقط شما انسان نیستین
آقا شغلی که سخت هست خوب باید به اون سختی کار تعلق بگیره
کاملا درسته چون تو گرما.سرما.الودگی هوا.وووقرار دارن دیدم اکثر تاکسیها نهار صبحونه در کنار خانواده نیستن رو کاپوت ماشین یعنی مونس آنها ماشینشون در صحن هم از جونشون مایه میزارن میزان تصادف بالا وبا تعرفه پایین بیمه سر وکار دارن واز مالشون مایه میزارن ماشین میخرن مثلا ۸۰۰ ملیون موقع اسقاط میدن ۱۰۰ ملیون هیچ شعلی اینطوری نیست همه ابرو دار متهل حتی نوه دار
صدرصد شغل رانندگان جاده ای یا برون شهری باید سختی کار بخوره و کاملا کارشناسی شده حق بیمه دریافت بشه همچون سالهای گذشته که شرایط سخت بود...
به نظر بنده رانندگان ماشینهای سنگین باید در قانون سختی کار قرار گیرند . آقای مسئولی که میگه نه باید فقط چند ساعت کنار راننده بنشید آ ن موقع میفهمه اگر شعور داشته باشد
تامین اجتماعی هر جا به ضررش باشه سریع{....}ن بازنشستگی رو افزایش میده ولی باید گفت اخه {....} با این قانون دیگه نیرویی با ۳۵سال نمیره سر کار انوقته که قانون رو باطل کنین {....}
این همه هزینه میلیونی رو از ما می گیرند این 4درصد رو هم پرداخت می کنیم به خاطر کارمون که مشاغل سخت باشه تو هم که هی 4درصد می گی حرف مفت نرن
بابا شما از هوش مصنوعی هم بپرسی میگه رانندگی جزو۳ یا ۴ تای اول مشاغل سخت.این به کنار کسی که یه عمر پشت میز بوده چرا باید بیشتر از کسی که یه عمر تو غربت بیابون کار پر استرس سرسام آور بوده.بیشتر بازنشستگی بگیره
راننده ها هر چی بگن شما کار خودتونو میکنید
چرا باید در کشور ما اینجور باشه که وقتی کسی بازنشسته میشه جای اینکه از دوران بازنشسته گیش لذت ببره تازه بدبختیش شروع میشه و باید دنبال یه کار دیگه باشه واقعا جای تاسف داره
آدم زنده به وکیل و وصی نیاز نداره،اگر هم راننده مبلغ حق بیمه اش بالاتر بره قانون باید طوری تنظیم بشه که دولت اون بخش رو پرداخت کنه،این هم که میگی رانندگان در بازنشستگی حقوق کمی دارن و مجبور میشن کار کنن خب وظیفه بیمه هست حقوقی در شاءن یک عمر زحمت و مشقت رو به رانندگان بده،عده ای حقوقی دارن که کلمه نجومی هم براش کمه،اونوقت شما سر چندغاز حقوق بازنشستگی راننده که سختی کار بهش تعلق نگیره و کفاف خرج زندگی نمیده دارید یقه جر میدید! تو رو خدا کمی هم انسانیت فقط کمی..
با سلام دوستان باید بدانید واقعا رانندگی وشب نخوابی چقدر به انسان لطمه. ارد میکند۳۰ سال در جادها طی طریق آخرش معلمه یا تصادف ویا سکته وهر راننده بدلیل استرس رانندگی واتفاقات احتمالی جادهای زمینه آماده برای سکته دارد ورو این حساب راننده بعد از یکسال باز نشستگی میبینی که مجلس ترحیم برایش گرفتند لذا دولت ناراحت حقوق بازنشستگی به راننده نباشه شاید یکسال هم موفق به د یافته نشه لطفا خردمندانه این مهم را میسر کنید با سپاس
باسلام به خدا شغل رانندگی خیلی شغل سختیه از مسولین عزیز مخوام رسیدگی بکنن ممنونم از همه عزیزان
با این این شغل تفریحی هر وز آرزوی مرگ میکنیم داریم زجر میکشیم و صدامونو در نمیاد آلوده این شغل شدیم و راه برگشت نداریم با این شغل گوه زن و بچههامونم زجر میکشم بعضی وقتها یهو به خود میام میگم من اینجا تو شهر غریب چکار میکنم اصلا اینجا کجاست
من راننده ای که بعد از ۲۰سال کار به رو ماشین دیگران. فقط حقوق میگیرم تنها چیزی که برام مهمه سختی کاره. اصلا هیچ صحبتی نمیشه چرا
خدایی خسته شدیم شمارا به خدا قسم فکر درستی برایمان بکنید بازی با جان هست چشم مان بسته شد نیستم
داداش . تو منتظری کسی برات کاری بکنه، که چی بشه؟ مگر نوکرتو هستند؟ خودت باید به فکر خودت باید باشی. پاشو بیا تو انجمن با کمک هم کاری بکنیم.
واقعا برای نگارندهی این گزارش دوپهلو و یک مصاحبهی بدون ذکر نام مسئول و میزان تحصیلات و رشتهی مرتبط متاسفم...!
من کامیوندارم
از من بپرسید
و در مصاحبه ذکر کنید در مصاحبه با کامیوندار نه راننده...!
راننده اگر در ۲۰ سال بازنشسته بشه و بتونه دو سال آخر حقوقش رو بالاتر از حد پول بیمه واریز کنه در زمان بلزنشستگی هم با همین حقوق پایبن تامین میشه!
اما....!
من کامیوندار برام سخته بخوام بعد از ۲۰ سال گواهینامهم رو باطل کنم و بازنشسته بشم و ماشینم رو به یک شوفر ناشی بدم...
پس بنابراین قرار نگرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت ، فقط برای استثمار رانندگان و بهرهکشی از این صنف مظلوم میباشد
ببخشید در ایران دیوار از دیوار راننده کوتاه تر پیدا نشده و پیدا نخواهد شد همه سوار این قشر زحمتکش شدن کسی هم نظر پیاده شدن نداره باید بسوزی بسازی تا کی معلوم نیست............
سختی کار مارا بدهند .
سلام به نظرشما اگه راننده بعد از ۲۰سال بازنشسته بشه بهتر میتونه شغل دیگه پیدا کنه یا بعد سی و خورده سال فرسوده با انواع مریضی.
بهترین کار اینه رانندهها را به خاطر شغلشان از جامعه طرد نکنند و راننده هم بتواند چند سالی رو کنار خانواده بگذرونه واقعاً راننده بعد از بیست سال دینشو به جامعه پرداخت کرده
سلام آنقدر مثال از سختی کار هست که نمیشه شمرد از سرما ویخبندان وگرما وسربالا وسرازیر وترافیک وغیره اینا پیش پا افتاده هست ولی رد شدن از تونل تنگه زاغ بامید رد شدن از تونل که اگر ماشین خراب شه باعث خفگی خود ودیگران میشی باید بفهمی یعنی چی باید با سلام وصلوات طی طریق کنیم با این جاده ها ونمونه جدیدش فیلمهای بندر عباس بازبینی بشه تا معلوم بشه چه اتفاقاتی وچه استرسهای را رانندگان سپری می کنند.پس سختی یعنی چی.
سختی کار باید اجرابشه واقعا خطرات رانندگی هر لحظه وثانیا همراه راننده هست .میشه سابقه بیماری قند و دیسک کمر وسایر بیماریهای شایع را دلیل دیگری دانست.تعمق کنید.
سخت تر از شغل رانندگی نیست.واقعا کارسختی داریم .به هر کسی میپرستید سختی کار ما راننده ها رو بدید
سختی کار باید اعمال شود