بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ درخواست بروز رسانی لحظه ای نرخ کرایه حمل کالا

جمعی از رانندگان و کامیونداران کشور با راه اندازی کارزار اینترنتی در پلتفرم کارزار خواستار بروز رسانی لحظه ای نرخ کرایه حمل کالا شدند.

درخواست بروز رسانی لحظه ای نرخ کرایه حمل کالا
تین نیوز

جمعی از رانندگان و کامیونداران کشور با راه اندازی کارزار اینترنتی در پلتفرم کارزار خواستار بروز رسانی لحظه ای نرخ کرایه حمل کالا شدند.

به گزارش تین نیوز، درخواست این رانندگان و کامیونداران با توجه به نوسانات بازار قیمت لوازم و قطعات، مایحتاج صنعتی جهت تعمیر و نگهداری ناوگان عمومی و هزینه های سنگین ثابت و متغیر که بر ناوگان تحمیل شده، مطرح شده است.

خبر مهم امروز را بخوانید:

حقوق بازنشستگی رانندگان با چه اقداماتی افرایش می یابد؟

متن این کارزار به شرح زیر است: 

رئیس محترم سازمان بازرسی

رئیس محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

موضوع: بروز رسانی داینامیک نرخ کرایه حمل بر اساس شاخص تن بر کیلومتر

با اهدای سلام؛

احتراما به استحضار می رساند، با توجه به نوسانات بازار قیمت لوازم و قطعات، مایحتاج صنعتی جهت تعمیر و نگهداری ناوگان عمومی و هزینه های سنگین ثابت و متغیر که در این سال ها متحمل بر ناوگان می باشد، و همچنین ایجاد فضای مناسب جهت سرمایه گذاری در بحث نوسازی ناوگان و رسیدن به بهره وری واقعی و همچنین شفاف سازی در امر حمل کالا و مبارزه با قاچاق کالا و پولشویی، و با توجه به این که نرخ درآمد راننده و ناوگان بر اساس پول ملی و ریال خواهد بود ولی هزینه های تحمیلی فوق الذکر بر ناوگان بر اساس دلار خارجی متحمل سرمایه گذاران واقعی این حوزه می باشد، ما رانندگان و کامیون داران صنعت حمل و نقل جاده ای جهت هرچه بهتر شدن کیفیت خدمات و ارائه آن به جامعه و نظام اسلامی در راستای اجرای تعیین نرخ شاخص کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر و مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری در حمل و نقل جاده ای، خواستار تعیین نرخ کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر و بروز رسانی لحظه ای (دینامیک) می باشیم.

لذا از شما مقام محترم و دستگاه های محترم نظارتی جهت رفع موانع موجود و عدم متضرر شدن بیشتر سرمایه گذاران این حوزه و جهت جلوگیری از نابودی بیشتر زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و اجرای درست و واقعی این مطالبه بحق صنفی، استدعای اجرایی شدن و پیگیری های لازم را داریم.

با تجدید احترام؛ پیشاپیش از مساعدت جنابعالی قدردان و سپاسگزاریم.

شروع کارزار: ٠٥ خرداد ١٤٠٣
پایان کارزار: ٠٥ تیر ١٤٠٣
از طرف: جمعی از رانندگان و کامیون داران فعال و تلاشگر کشور
هشتگ رسمی: تن بر کیلومتر داینامیک
نویسنده: انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای جاده ای شهرستان فلاورجان                                                                         

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر عباسی گلبار

    کرایه با مخارج و استهلاک ها بهروز شود

  • ناشناس

    کرایه ثابت ولی هزینه ها بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته بخش حمل ونقل درحال ورشکستگی است

  • رضا مولایی

    باسلام
    من نمیدونم وقتی سایر اقلام قیمتش میره بالا ،لوازم یدکی ولاستیک وروغن موتور ثابت میمونه که کرایه ی ما راننده ها تغییر نمیکنه ؟؟!!!
    چراباید حتماً راننده ها اعتراض کنن تا کرایه ها به روز بشه ؟
    چرا دولت وسازمان دراین رابطه کوتاهی میکنن ؟بابا بخدا ماهم انسانیم خرج و مخارج خونه و زندگی یه طرف خرج ماشین تنهایی یه طرف. بخدا خسته شدیم دیگه ازبس که مفتی کار کردیم ولوازم ولاستیک اقساطی گرفتیم. بابا یه فکری هم به حال ما راننده ها بکنید
    آخه چه گناهی کردیم مگه ؟؟؟

  • ناشناس

    متاسفانه به تنها شغلی که اهمیت داده نمیشه حمل ونقل میباشد و ازطرفی رانندگانی به این حرفه وارد شده اند که هیچ سررشته و تجربه ای از حمل بار ندارند که این امر موجب سواستفاده باربری ها شده که زیر تعرفه بار رو به این عزیزان میدهند و تنها کسانی که سود میکنند باربری میباشد.چرا هیچ نظارتی به صورت نامحسوس در باربریا نیس که کمیسون غیرقانونی دریافت میکنند.امیدوارم پیگیری بشه...

  • ظفرعظیمی مهر

    متاسفانه کامیوندار وراننده به دلیل نداشتن انجمن صنفی واقعی همیشه با مشکلات زیادی از قبیل کرایه پایین و پرداخت نشدن کرایه واجرت مکانیک بالا و خرید قطعات گران را بایستی وام بگیریم یا یک دانگ کامیون را بفروشیم تا از پس تعمیرات برآییم اگر انجمن صنفی رانندگان واقعی ودرد کشیده باشد میفهمد که دخل با خرج نمیخواند اما مدیرانجمن صنفی که توعمرش پا تو رکاب کامیون نذاشته و مخارج زندگی را با رانت و فروش سهمیه کامیون های پایانه به بانکی ها وفروش سهمیه روغن به تعویض روغنها وفروش هزاران حلقه لاستیک سهمیه ارز ۴هزارتومانی زبان بسته پول ملت ایران را با لاستیک فروشان در بازار آزاد میفروشد چه نیازی به پیگیری بروزکردن کرایه های کامیون دارد.در ایران فقط انجمن صنفی رانندگان‌قزوین تبریز واصفهان واقعی هستند وپیگیر کرایه ها شدن دیگر انجمن صنفی های تقلبی پیگیری مشکلات رانندگان برایشان مهم نیست خصوصا انجمن صنفی کرمانشاه که انگار نه انگار وجود دارد

  • رضا

    سلام.یکی از مشکلات رانندگان کامیون خرابی تمام جاده های کشور است وپایین‌بودن‌کرایه‌وبالابودن‌کمسیون‌باربری‌هاولاستیک‌ونبود‌لوازم‌اصل‌ولوازم‌ماشین‌های‌اروپایی‌توبازاراست‌یکی‌به‌دادمابرسه‌اگرمایک‌هفته‌کار‌نکنیم‌مردم‌از‌گرسنگی‌می‌میرند

  • ناشناس

    تا وقتی که ریس انجمنا خودشون چندتا باربری زیردستشون هست روال همینه یکی نیس به داد راننده برسه. خود رانندهام بی تقصیر نیستن

  • هادی

    باسلام ودرود کامیون داروراننده چند مدته که داره سرمایه خودشو میخوره ولی متوجه نیست هرچی در میاره خرج وهزینه کامیون نمیشه اغلب کامیونها با لوازم دست دو واوراقی وبه هر صورت بار میبرن ومجبورن چون به چند جا بدهکارن به لوازم فروش به بانک به مکانیک .وووو.. یه اماری ازشون بگیرید تا متوجه شوید بخدا کم کامیونداری میشناسم بدهکار نباشه تنها خوبی که داره اینه که ساید قیمت کامیونش بره بالا وگر نه هیچ سودی با این مبلغ سرمایع گزاری بدست نمیاره وتوجیح اقتصادی نداره

  • ناشناس

    بخدانمیصرفه الان سوخت روکم کردن بایدازادبخریم خداتومان تاحمالی کنیم

  • ناشناس

    یه دسته چک گذاشتم توداشفوردماشین به هرکسی میرسم چک میدم کاربه جایی رسیده لنت روچک دادم بخدانمیصرفه این همه دوری جاده های داغون زجرمیکشیم براباربری ها

  • کرمانشاه

    باتوجه به اینکه بار سنگین حمل ونقل کشور بردوش مارانندگان زحمتکش وبی ادعا هست ولی ازلحاظ امکانات ورسیدگی به خواسته ما درحد صفر میباشد لذاما رانندگان سراسر کشور تقاضای این عزیزان راتآیید میکنیم وخواستار اجرای کامل این قانون هستیم

  • مصطفی

    باسلام. فقط خدا وخود راننده میدونه درد چیه..
    خدا کمک کند

  • هاشم

    کرایه کم قطعه گرون کلان هزينه زندگی زیاد درآمد راننده کم

  • اسماعیل

    ما راننده ها داریم با کرایه ۱۳ ماه پیش وریالی بار می بریم ولی مخارج و وسایل لحظه ای دلار می گذرانیم هیچ عدل و اعتدالتی نیس

  • سید ابوالفضل

    والا اونی که تو این وضعیت بلوشوی بازار کار و اوضاع اقتصادی مملکت مجبوره کار کنه رانندس اونی هم که گوش شنوایی برای درداش نداره اقایان مسئوله

  • ناشناس

    باسلام ودرود خدمت همکاران عزیز
    ولا به خداخسته شدیم دیگه ازخرابی جاده بگم از لوازم گران بگم از موقه که ماشینمون خراب میشه بریم گاراژ باید بگردیم دنبال قطعه دست دوم از شارژ نشدن کارت سوخت بگم هنوز کرایه یک ریال اضافه نشده ولی لوازم یدکی چهل درصد گران شده
    من یک هفته پیش ماشینم تعمیر کردم ۳۷۰ میلیون خرجم شده یه هوو نوفروش چک دادم تراشکار چک دادم استا کار چک دادم مسئولین محترم خودتون قضاوت بکنید بااین کرایه ها ونداشتن سوخت کافی وازوعضیت خراب بار من باید چجور این چکها پاس بکنم

    خدانگهدار تمام همکاران به امید فردای بهتر


    ناگفتنیها زیاده است

  • نصرت الله عبدی

    دخل راننده به خرج کمرشکن ماشین به هیچ وجه بهم نمی‌خورند

  • ناشناس

    باسلام خدمت همکاران عزیز
    حق ستاندنیس نه التماسی

  • سغید

    ماشین دار داره ورشکست میشه کرایه نسبت به قبل خیلی کم شده واصطحلاک زیاد وگران در آینده نه چندان دور همه باید ماشین هاشونو بخوابانن درد راننده اینه که نه انجمن دلسوزی داره ونه مسئولی به فکر راننده س قسط های نجومی راننده را بیچاره کرده ترا بخدا مسئولین فکری بکنید

  • ناشناس

    یه زمانی میگفتن یه قانون تصویب شده که اگه تو تصادف علت خرابی جاده باشه اداره راه مقصر میشه وباید خصارت طرفین رو بده ولی همش شعار الکی بود الان اگه حساب کنی تقریبا پنجاه درصد تصادفا مقصر جاده ها ی خراب وسعت گیرهای بیجا ومکرر هستن وخبری از مقصر شناختن اداره راه نیست جاده های سراسر کشور همه نا بود شدن واداره راه کاری به این کارا نداره یک مسیر که قبلا پنج ساعت میرفتیم باید ده ساعت بریم وروز بروز بدتر هم میشه اضافه نکردن کرایه هم مثل همه اینا

  • محمد

    دولت باید دست دلال را قطع کند

  • ناشناس

    با سلام خدمت کامیوندار وهمکاران عزیز با احترام از مسعولان تقاضای به روز رسانی کرایه با توجه به قیمت نجومی قطعات کامیون واجرت تعمیرات وغیره هستیم تا بتوانیم ادامه دهیم وچرخ اقتصاد وحمل ونقل مملکت را به گردش دراوریم ودوم اینکه نظارت بیشتر برای بعضی ار شرکتهای حمل ونقل که کمسیون اضافی میگیرن و دربعضی شرکتها مبلغ کرایه را با کامیوندار نصف نصف تقسیم میکنند وخون رانندگان ومالکان کامیون را میمکند زحمت وحقوق رانندگان ومالکان کامیون را پایمال میکنند که از جمله این متخلفان در همین پایانه نسیم شهر تهران که هیچ نظارتی برا تخلف این شرکتهای حمل ونقل وجود ندارد وبا کمال پروی حق وزحمت رانندگان را پایمال میکنند با تشکر فراوان