| کد خبر: 270639 |

◄ درخواست رانندگان کامیون برای اعمال سختی کار رانندگان جاده ای

جامعه عظیم و قشر زحمتکش رانندگان و کامیونداران در استان آذربایجان شرقی در ادامه اعتراضات قبلی کارگران و دیگر اقشار ، ضمن تذکر پیامدها و بازخورد منفی آن، مجدداً ناخرسندی، ناخشنودی و اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم اعلام نموده

تین نیوز

جمعی از رانندگان و کامیون داران استان آذربایجان شرقی در نامه ای به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست  محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم شهرستان تبریز در مجلس شورای اسلامی ابطال یا اصلاح قانون افزایش سن بازنشستگی بیمه شدگان تامین اجتماعی و اعمال سختی کار برای رانندگان جاده ای مطرح کردند.

خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ تردد رایگان 6 ماهه تا کی ادامه دارد؟

◄ گرانی کامیون و تریلی در فروردین 1403 ؛ سیگنال دلار به بازار کامیون

 

در بخشی از این نامه آمده است: همان طور که مستحضرید جامعه شریف کارگری رانندگان با دشواری های فراوان از قبیل عدم امنیت روانی، جانی و شغلی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار و عدم عدالت سازمانی و اجتماعی در راستای تأمین معیشت آبرومندانه برای ادامه زندگی شرافتمندانه با تحمل تورم اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در شرایطی بسیار سخت و طاقت فرسا، مشغول به کار و تلاش برای افزایش رفاه در کشور و توسعه و پیشرفت کارا در حوزه اقتصاد و به طبع رشد اقتصادی کشور می باشند.

با توجه به مسائل ذکر شده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ذیل «برنامه هفتم توسعه» به مصوبه ای رای مثبت دادند که در توجیه آن به «تغییرات جمعیتی» و «ناترازی منابع» صندوق های بیمه، افزایش سن بازنشستگی به عنوان « یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبود وضعیت صندوق ها» اعلام شده است.

جای بسی تأسف است که در این شرایط حساس، خطیر، به شدت تورمی و نابسامان اقتصادی به جای حل مساله، صورت مسئله پاک شده و به جای کمک به مردم و آحاد ملت و اصلاح مدیریت نادرست سازمان ها و صندوق های بازنشستگی، این چنین قوانین ضد ملی و مردمی و مخاطره آمیزی پیشنهاد می گردد.

آیا راهی جز دست در جیب قشر آسیب پذیر جامعه بردن، به ذهن این طراحان خطور نکرده است؟

آیا طراحان این بخش از لایحه فقط لحظه ای به منافع و شرایط مردم فکر کرده اند؟

آیا ماموریت و وظیفه ذاتی حمایتی سازمان ها و صندوق های بازنشستگی تغییر یافته است؟

چرا به جای اصلاح ساختارها، روش ها و نظام حاکم بر سازمان ها و صندوق های بازنشستگی و...، فشار را بر دوش قشر مستضعف کارگران  نهاده اند بدون اینکه توجه نمایند این افراد بعد از سال ها خدمت صادقانه در زمان بازنشستگی دچار پیری، مشکلات جسمی و هزینه های مضاعف زندگی و درمان می باشند.  

در واقع مصوبه افزایش سن بازنشستگی، خلاف حقوق مکتسبه و خلاف منافع مردم است.

این امر با توافق و قراردادهای اولیه، چه در نهادهای دولتی و چه در نهادهای شبه دولتی یا حتی غیردولتی مطابقت ندارد و عادلانه نیست.

بیمه گذار و بیمه شونده طی توافق و قراردادی، بیمه بازنشستگی را امضا کرده اند و اکنون نمی توان آن را تغییر داد، این قانون قطعا عطف به ماسبق نخواهد شد و نباید بشود.

مسلما این مصوبه خلاف قانون اساسی میباشد چرا که حقوق مکتسبه افرادی که با اطلاع از سن بازنشستگی، طی 30 سال بخشی از حقوق خود را در این شرایط اقتصادی که در چند دهه گذشته بر کشور حاکم بوده به نهادهای مربوطه داده اند، ضایع می کند و آنها با این مصوبه دچار خسران و ضرر خواهند شد و به نوعی ناچار به انجام کار در سال های بیشتری می شوند.

قانون جدید اصولا نمی تواند به حقوق مکتسبه افراد آسیب برساند و حقوق مکتسبه، حقوق ثابت و مسلمی هستند که شخص در زمان حاکم بودن قانون گذشته به دست آورده است.

ضمن اینکه مصوبه افزایش سن بازنشستگی غیر از اینکه برای افراد در سنین بالا مشکلاتی را با توجه به فرسودگی های جسمی و روحی ایجاد خواهد کرد، کلا این مصوبه از منطق تقنینی لازم برخوردار نیست و از این نظر می توانیم با توجه به بررسی هایی که توسط مراکز علمی، ازجمله مرکز پژوهش های مجلس در حوزه کار انجام شده، این شیوه قانون گذاری را دارای اثرات مثبت تلقی نکنیم.

مصوبه افزایش سن بازنشستگی به نوعی حقوق را از افراد سلب می کند و در تعارض با حقوق متقاضیان کار قرار می گیرد.

اگر صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی را تامین کننده و حامی حقوق اقتصادی و اجتماعی مردم تلقی کنیم، مسلما به دلیل ذات خصوصی که باید این سازمان ها داشته باشد، مصوبه افزایش سن بازنشستگی، دخالت در وظایف این سازمان هاست.

این مصوبه، به جای حمایت از بیمه شدگان، یک نهاد غیردولتی را مجبور به تقلیل حقوق بازنشستگان و ایجاد محدودیت برای حقوق آنها می کند و از این منظر این ایراد قابل قبول و وارد است.

متأسفانه تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی که بدون توجه به دلایل منطقی، قانونی و بدون رعایت حداکثری حقوق مکتسبه ی کارگران و اصلاح عادلانه حقوق بیمه ای ذیل برنامه هفتم توسعه کشور انجام شده است، در صورت عملیاتی شدن ضربه ی غیر قابل جبرانی را به جامعه کارگری کشور تحمیل خواهد نمود.

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در راستای وظایف نمایندگی خویش و حمایت از حقوق حقه مردم، جلوی این اجحاف و جفای عظیم را بگیرند.

جامعه عظیم و قشر زحمتکش رانندگان و کامیونداران در استان آذربایجان شرقی در ادامه اعتراضات قبلی کارگران و دیگر اقشار ، ضمن تذکر پیامدها و بازخورد منفی آن، مجدداً ناخرسندی، ناخشنودی و اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم اعلام نموده و در پایان از اعضای محترم شورای مجلس  اسلامی استدعا دارد شرایط بررسی و اصلاح مجدد این موضوع را ایجاد نموده تا انشاء الله نگرانی های عمیق ایجاد شده در کارگران عزیز که سنگربانان عرصه کار و خدمت گذاری می باشند نیز التیام یابد.

از همکاری و اراده قانون مدار عزیزان در اجرای قوانین تسهیل گر پیشاپیش قدردانی می گردد.

با احترام

جمع کثیری از رانندگان و کامیون داران استان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳/۰۱/۱۶

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 31 1

    به ندرت میتونین راننده‌ی بازنشسته رو زنده ببینید که داره حقوق میگیره !
    ۱۰ درصد رانندگان به بازنشستگی میرسند
    اگر مالک هستی که هیچ اما اگر شوفری و بدون کامیون ، واقعا ساده‌لوحی که عمرت رو برای کامیون و حقوق کم و بیمه‌ی بالا و ۳۵ سال کار میزاری!

  • ابوالفضل محرابی پور 15 0

    سلام من سی سال زحمت کشیدم بیمه شما چند سال پرش داری

  • حسین 31 0

    با سلام خدمت قشر رانندگان ما رانندگان خراسان جنوبی هم پشتیبان شماییم الان با 24 سال کار از زانو کمر افتادیم چجوری باید هنوز با قانون اقایون 11سال دیگه چجوری ادامه بدیم

  • عمرانی 26 0

    سلام رانندگی با اتوبوس آنم شبانه روز جمعه یکشنبه پنجشنبه ندار سخت والا سخت کمک کنید ممنون

  • حق.ؤئردئ.حبیبیان 24 0

    بااین؟همه.سختئ؟ترافیک.دستنداز؟کمر.رانندگان.شكسة.کیئ.به.فکره؟خدآ.رحم.کنه

  • رانندگان قشقایی شهرضا سمیرم 29 0

    باسلام خدا قوت ما رانندگان هم پشتیبان شماییم هیچ شغلی سختر از شغل رانندگان نمی‌باشد ونخاهد شد عمرمان را درسیاهی وچشمان را در آتش ذره بین گذاشتیم اما هیچ کس خدا قوت نگفت بجز خانواده حتی صاحب بار هم یبار نشد خسته‌ نباشید بگه واقعا متاسفم از مسئولان این صنف که همه بفکر رصد خودشان میباشد

  • ناشناس 21 0

    من میگم آقایون بزرگ که در راس کار هستن مملکت دستشون سه روز بیان بشین پشت کامیون اتوبوس تا ببینند چه خبره

  • ناشناس 25 0

    این ۳۰سال بازنشستگی پدر قشر رانندگان را درآورده ،سن بازشستگی وسختی کار رانندگان کامیون بایستی ۲۰سال باشد

  • ناشناس 22 0

    من راننده مردم هستم و کامیون ندارم. همین الان با صاحاب ماشینم بحثم شد. چون دیگه توان بیمه دادن را ندارم. به صاحاب ماشینم گفتم کمی پول کمکم کن که بتونم بیمه را بدم . اونم میگه ندارم و ماشین چیزی در نمیاره و همش خرجه. ملشینشم اف ۱۲ هست مدل ۷۰

  • ناشناس 21 0

    بخدا من موندم . نمیتونم بیمه تامین اجتماعی را بدم. الان موقع تمدید هوشمندمه و باید برم با بیمه تصفیه کنم . ولی ندارم. . دارم دیوونه میشم بخدا. همشم کار و شوفری کردم. ولی ب جایی نمیرسم.

  • ناشناس 25 0

    بیمه را کردند ماهی ۳۴۰۰. بخدا توان پرداخت نداریم ما شوفر ها. ماشینم که از خودمون نیست. خرج خوراک تو راه هم با خودمونه و گرونی بیدهد میکنه

  • قاسم حسنی 17 0

    با سلام و خدا قوت به همکاران ما در آذربایجان که پیگیر این موضوع هستند کاش در استان های دیگر هم عزیزان به صورت یک پارچه این اعتراضات رو انجام میدادن تا بلکه بیشتر به چشم بیاید و بزرگان در رأس فکری به حال ما قشر زحمتکش بردارن

  • ناشناس 19 0

    😂تنها کاری که هنوز ابرکامپیوترها نمیتوانند انجام دهند #رانندگی است🚕🚌رانندگی هوشمندانه ترین کار دنیاست❤ هواپیمابیسرنشین و کشتی و زیردریایی بیسرنشین داریم٬️ساعت پرستار٬ربات جراح🧵 و دکترگوگل حفظیات پزشکی و ماشین حساب حفظیات ریاضی را انجام میدهد👍💻💵❤️ فقط هوش انسان توان #رانندگی هوشمندانه ترین و سخت ترین کار را دارد🚕🚌🚚🚖❤️

  • راننده 18 0

    کسی بفکر ما نیست الان با این کرایه ها بار م نبریم بهتره خرج ش درنمی‌آید همه را باربری دلال میگیرن چطوری میخوای بیمه بپردازیم من می‌خوام قطع کنم

  • علی 20 0

    سلام وعرض ادب خدمت تمامی دوستان و همکاران عزیز واقعا شغل رانندگی ماشین سنگین هرکجا که باشی و با هر ماشینی که باشی سختی خودش را داره صمیمانه تشکر میکنم از همکاران عزیز که یکدل و یکصدا باشیم تا صدامون بخ گوش مسئولین برسه سختی کار باید داشته باشیم ۳۰ سال رانندگی مگه میشه آخه اگه جواب نگرفتیم باید تو گروها اعلام کنیم و همگی دست به اعتصاب سراسری بزنیم تا حقمون را بگیریم 🙏موفق باشید یا حق 👏👏👏🙏🙏🙏

  • حسین 19 0

    خراسانی هستم راننده اتوبوس بین شهری بخدا هیچکس از ما حمایت نمیکنه در حق رانندها خیلی ظلم شده
    باغبان فضای سبز شهرداری سختی کار داره ولی ما نداریم این چه قانونی شما رو بخدا بفکر قشر زحمتکش رانندها و خانواده ایشان با این حقوق کم باشید ما خراسانیها باشما هستیم

  • جوادپناهپوری 12 0

    بعداز۳۷شوفری‌میترسم‌بازنشست‌شوم‌ازبدبختی‌عابروم‌بره‌،،چراچرا‌واقها‌راننده‌بدبخته‌بدون‌مشتوانه

  • یک راننده 11 0

    قانونی که چندین سال قبل از انقلاب اجرا می شد وچهل وچند سال درانتخاب اجرا می شود چند مسعول نا آگاه زیر پا می‌گذارد....

  • الیاس پیام عسکری 15 1

    خداقوت.بلکه اصلاح این قانون که به ضرر جامعه زحمتکش رانندگان بیابان هست زودتر صورت بگیرد

    • مرادهستم‌راننده‌‌ازهمدان‌ 5 0

      درود میفرستم خدمت تمامی دوستان ‌همکاران ‌عزیز راننده گان‌زحمت کش‌وسلام‌ویژه‌خدمت همکاران ‌استان‌آزربايجان ‌واقعا ‌درود بر شرفتان‌که‌سختی کار‌رانندگی ‌رامطرح‌کرد ید‌امیدوارم ‌مسعولین‌‌‌بفکرما‌باشندسه‌ساله‌‌دیسک‌کمر‌عمل‌کردم‌‌دیگه‌قادر‌به‌کار نیستم ‌بیست‌هشت‌سالهم‌بیمه‌دارم‌‌‌کارافتادگی ‌هم‌قبول ‌نمیکنند‌‌ازخودمم‌ماشین ‌ندارم شرمنده ‌خانواده ‌شدم‌پس‌این پول بیمه ‌که‌من‌‌ریختم‌‌‌حتما‌میخوان‌بگن‌اون‌دنیا‌صوابشومیبری

  • ناشناس 6 0

    سلام همکاران محترم متاسفانه انجمن های صنفی رانندگان نسبت به این امر بی تفاوت و اکثرا بی سواد هستن و درک چنین موضوعی را ندارند و یا بیشر به فکر خودشان و امتیاز گیری و استفاده ابزاری از شغل و مسئولیت خود هستن که ماشین بدون نوبت بگیرن و یا بچه های خودشان را سر کار بفرستن و ،،،،،،،،، خشت اول را چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج

  • مهدی 6 1

    کمتر راننده ای به سن بازنشستگی میرسد ...با این وضع معیشت وتغذیه همین الان بیشتر رانندهای جاده چند مریضی دارند که به خاطر وضعیت بد مالی تحمل میکنند هیچکدام دندان سالم ندارند که باعث دیگر بیماریها میشودمتاسفانه دولت هم زورش به اقشار ضعیف میرسدفقط با اتحاد میتوانیم به حق خود برسیم همه رانندگان ایران یک خانواده اندبه امید احقاق حق همه زحمتکشان جاده ها

  • راننده خوشگذران 10 0

    راننده شوفرهستم.سن47سال و16سال سابقه بیمه دارم .کمردرد،زانودرد،وهردوچشمم ضعیف شده توی گرماوتاریکی جادها وچی از من مونده که18سال دیگه خدمت به این جامعه وخانواده کنم .ما رانندها جوانیمون رفت وپیری وکهنسالی هم را میخان ازمون بگیرند و رانندگی بای جز مشاغل سخت باشه ودر حقمون اجعاف شده

  • ناشناس 5 0

    خود کرده راتدبیر نیست همه رفتن فوری با چندغازپول یک کشنده یاکامیون چینی اقساطی خریدن فکر کردن چی شده

  • ولوو 6 0

    خدایی وواقعابه این قشرزحمتکش داره ظلم میشه وهیچکس هم بفکرنیست

  • امیرعباسی نجف اباد اصفهان 5 0

    سلام باوجود تمامی تلاشی که ما. درحمل ونقل جاده ای داریم زحماتمان نادیده گرفته میشه نه حقوق معینی داریم نه بن و ثنواتی داریم و تمام فشارها رو هم به قشربی دفاع و زحمتکش وخدمتگذار راننده دولت میاره ما درتمام مراحل و ازمون ها سربلندبودیم چه حمل بارهای حقوقی و چه بارهای دلی مثل کمک به سیل یازلزله زدگان و یا هرچیزی که ممکن باشه.انتظار تشکرنداریم ولی توقع این رو داریم که کمتر ازارمون بدهند.نه بیمه و خدمات درستی نه سختی کار خلاصه هیچی ....لطفا رسیدگی

  • ناشناس 5 0

    من رانند کامیون در کوره آجرپذیر بودم با ۱۵سال سابقه کار روزها خاکریزی می کردم و شبها هم آجر حمل می کردم تقاضای سختی کار داده بودم با تمام وقاحت گفتند رانندگی در کوره شامل سختی کار نمیشه گفتم بی وجدان یک روز فقط یک روز در خاکریزی بیا بنشین داخل ماشین بعد قضاوت کن ولی یه عده عقده ای را گذاشتند سر کار که اصلا متوجه نیست کار با ماشین سنگین چه تبعات جسمی و روحی دارد فقط راه چاره اش تجمع در جلو اداره کار هر استان می باشد

  • راننده 7 0

    تنها راه حل برای قرار دادن شغل رانندگی در مشاغل سخت ، فقط اعتصاب هست
    وسلام

  • ناشناس 6 0

    بنده ۲۰ ساله که راننده کامیون هستم نه توان جسمی دارم نه شرایط روحی برای کار در این وضعیت بد جاده ها و دلالبازی باربری ها خواهشمند است حداقل در مورد قانون جدید بازنشستگی تجدید نظر به عمل آورید

  • عباس گنجه ای 5 0

    حتی معدنکار از رانندگان راحتتره
    یه ریسک کوتاه اما رانندگان با جانشان بازی میکنند
    خدا لعنت کنه رییسان تامین اجتماعی دزد۳۰سال با دزدی بیمه هتل و ساختمان در کیش خریدند بیمه رو به گند کشیدند خوردن آب هم روش حالا هم زر زیادی میخان جون مردمو بگیرن وای بر شما ای تأمین‌اجتماعی ها

  • علی ایراندوست 4 0

    باعرض سلام وخداقوت خدمت تمام مسوولین عزیزوهمکاران زحمت کش جاده ای اینجانب علی ایراندوست ازصنف کامیونداران ملایرهم موافقم چراچون ۴۴سال سن دارم نه زانودارم نه کمر

  • راننده بیجاره و بدبخت 3 0

    باسلام خدمت دوستان کاش دولت ومجلس یه خورده به فکر رانندگان بیابان بودن چرا اینقدر به این قسر ظلم میشه درصورتی که تمام مشکلات کشور رو دوش این قشر زحمت کش هست یه مثال ساده بنظر شما پایانه های کشور ۴۸ ساعت ماشین نداشته باشه وهیچ باری جابجا نشه بنظر شما چه اتفاقی میفته بیایید باهم رو راست باشیم مامیتونیم این قانون شصت وچند سالوعوض کنیم اگه،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،باشیم

  • فقط خدا 3 0

    سلام ودرود
    خدا قوت،فقط تو این ایران هست که برای راننده ارزش قائل نیستن،یه آمار از بقیه کشورها بگیرید ببینید جایگاه راننده در کجا قرار دارد
    این خیانت بزرگی بود که احمدی نژاد در حق رانندگان کرد وگفت رانندگی شغل تفریحی هست از این شهر به اون شهر میره

  • gh 4 0

    باسلام خدمت عزیزان سروران راننده های عزیز باتوجه به اینکه راننده در کشور ما هیچ جایگاهی ندارد و در قدیم اگر کسی راننده جاده بود و وارد مجلسی می شد با استقبال گرم روبه رو می شد ولی درحال حاضر هیچ کس هیچ بهایی به این افراد نمی‌گذارد . ولی در عوض چرخ مملکت را همین رانندگان زحمت کش می‌چرخانند که اگر ایشان نباشند هیچ مواد اولیه صنعت تامین نمیشود ، مواد غذایی در شهرها و وستاها به موقع نمیرسد و خلاصه کلام کل زندگی ها مختل می‌شود باید صاحب احترام ودرآمد مکفی باشد، سختی کار به ایشان تعلق بگیرد ، بازنشستگی کامل حقوقی و امکانات کافی زندگی و درمان مناسب داشته باشند.
    💥💥💥💥🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

  • بیژن 4 0

    درود بر همگی همه کشور با این گرانی ها دارد به بن‌بست میرسد قشر راننده خیلی وقته زیر چرخهای گرانی لهه شده.

  • علی رضا عزیزی 4 0

    ورود واردات ۴۸ سالمه از ۲۳ سالگی با گواهینامه پشت تریلی بودم قبلش شاگرد پدر دیگه جون سالمی واسم نمونده کاش نظر کارشناسناسان به حرفه ما تغییر می‌کرد رانندگان برون شهری با این حقوق واقعا مجبور ن نخورن تا ۰۰۰ بر خلاف ظاهر اکثرشون بندگان با ایمان ومعلوم خدایند التماس تفکر

  • محسن زارع 3 0

    سلام رانند‌گان جز سختی کار بشوند

  • ایرانی 4 0

    کجا ی این مملکت عدالتی هست پدر مردم از گرانی ،بی قانونی،اختلاس وبی برنامه گی سران و مسئولان تو این مملکت درآمده و بدتر از همه صنف زحمتکش راننده که چرخ اقتصاد مملکت را می چرخاند واز همه امکانات رفاهی ،بیمه درست وحسابی،اسابس وارامش فکری به دور است وکسی تو کشور دلش نسوخته که خدمتی برای زحمت‌کشان جاده انجام دهند اگر بعد 5سال درصدی افزایش کرایه دادند زمین و زمان فریاد میزنند گرانی افزایش میابد اما الان با 50تا 200درصد گرانی چرا برای افزایش کرایه حمل بار خبری نیست آقایان انجمن صنفی رانندگان چرا روزه سکوت گرفته اید وبه راننده خیانت میکنید روغن لاستیک لوازم یدکی عوارض جاده‌ای مالیات چقدر گران شده اما دریغ از حمایت دولت وافزایش کرایه درآمد به ریال وای مخارج به دلار.

  • بهزاد سلگی 4 0

    سلام من یک راننده تریلی هست ۵۰ ساله خداوکیلی راننده که جان مالش تو جاده است دوری خانواده و سختی کار استرس زیاد نباید شامل سختی کار بشه حمایت از رانندگان تبریزی آخه به فکر سلامتی مردم باشید از نظر بدنی و جسمی کم میاره و باعث تصادف وخطر تو جاده میشه

  • وحید 2 0

    خواهشمندم به دادمان برسید.

  • مهرداد 2 0

    با سلام خدمت رانندگان زحمت کش و جور کش .واقفا کار رانندگی بسیار سخت میباشد هر لحظه جان و مالت در خطره .بزارید من خاطره ای براتون تعریف کنم . چند سال پیش با یکی از دوستان کا ماشین سنگین داره رفتیم بندر لنگه اولا دو روز معطل شدیم بعد دو روز بارگیری کردیم و حرکت کردیم بسمت شهر مقصد دوست ما از فرط خستگی فقط فوش به پدر و مادر خودش می داد و توانایی نور بلا و پائین نداشت نور بالا که میزد دیگه حال نداشت نور پائین بزنه و رانندگان روبرو اذیت میشدن .واقعا کارتون سخته خدو بدادتون برسه .

  • سلیمانی 4 0

    سختی کار چه صیقه به رانندها مچ دست چپم شکسته رفتم دکتر ۳۰روزاستراحت پزشکی دارم رفتم بیمه قبض برج یک بیمه باید بدم یک ملیون شیصد کردن هشتصد با سابقه ۱۲سال حق بیمه😫😞😞😞کجا به فکر ما راننده ها هستن اینجا ایران

  • ناشناس 3 0

    سلام بنده راننده بیابان هستم ۶۵ سال دارم اول که باربری ها بیمه میگرفتن ولی خدا نعلتشون کنه پرداخت نکردن ولی خودم ۱۲ سال پرداخت کردم الانم خدا میداند مشکل زانو ودیکس کمرو دیابت دارم یک کامیون به اسم من هست ولی مال ۳ پسرم هست که وام از لیزینگ وبانک دیگر گرفتن که همان قسط هاشونه نمیتوانند بدن رفتم بازنشست بشم گفتن برجی دو ملیون میدنت عمر ما که داره تمام میشه ولی به فکر او جوانی که شب وروز میدود باشید شمارا به خدا این نظر مرابگزاریددرودبرحاج قاسم سلیمانی

  • ناشناس 0 0

    اخه میگین نظر شماارسال شدولی من ندیدم

  • یوسف علائی 3 0

    خدا شاهد ما که مسئولین به فکر ما نیستند اگر شما تبریزیهامحکم وایسد همه رانندگان پشتتون هستن تشکر

  • محمد 3 0

    باسلام خدمت رانندگان عزیز .خیلی از همکاران تجربه سی سال بازنشستگی را نمی بیین اونوقت پنج سال هم به آن اضافه کردن رییس جمهور احمقی که نشست پشت فرمون وگفت رانندگی شغل تفریحی است نتیجه اش میشود این چه عزیزانی را تواین جاده های پراز چاله وچوله ودست اندازوگردنه های صعب لعبور از دست دادیم.

  • راننده کشنده 3 0

    باسلام
    رانندگان ماشین سنگین 10%بازنشست می شوندبایدعمرنوح داشته باشید اخی نماینده ای که این قانون تصویب کرده کاملابی سوادبوده کدام انسان بااین استرس گرانی بیش از60سال عمرمی کندهمون پولهای که چندین سال به بیمه دادیم یاذخیره یابانک پس اندازمی کردیم الان ماهی سی میلیون بیشتر ماهی سودمیگرفتیم واقعا ظلم هس تشکر از همکاران گرامی تبریز

  • راننده کشنده 3 0

    باسلام
    رانندگان ماشین سنگین 10%بازنشست می شوندبایدعمرنوح داشته باشید اخی نماینده ای که این قانون تصویب کرده کاملابی سوادبوده کدام انسان بااین استرس گرانی بیش از60سال عمرمی کندهمون پولهای که چندین سال به بیمه دادیم یاذخیره یابانک پس اندازمی کردیم الان ماهی سی میلیون بیشتر ماهی سودمیگرفتیم واقعا ظلم هس تشکر از همکاران گرامی تبریز

  • راننده کشنده 2 0

    باسلام
    رانندگان ماشین سنگین 10%بازنشست می شوندبایدعمرنوح داشته باشید اخی نماینده ای که این قانون تصویب کرده کاملابی سوادبوده کدام انسان بااین استرس گرانی بیش از60سال عمرمی کندهمون پولهای که چندین سال به بیمه دادیم یاذخیره یابانک پس اندازمی کردیم الان ماهی سی میلیون بیشتر ماهی سودمیگرفتیم واقعا ظلم هس تشکر از همکاران گرامی تبریز

  • اسماعیل 3 0

    باسلام لطفارانندگان محترم استانهای دیگه هم یک صدابشیدتاصدایمان به گوش مسئولین برسه کارماسخت وطاقت فرساهستش باید۲۵سال کارباشیم نه بیشترمگه یک انسان چقدرجون داره که کاری به این سختی ...کردن تفریحی کجاش تفریحیه رانندگی شامل آپاراتی ومکانیکی وبیل زدن کف ماشین براتخلیه بعضی بارهامثل سنگ آهن ازکف گاری لبه یاکفی که خودش شامل بنایی میشه روداره بعدمیگن کارسخت نیست

  • ناشناس 3 0

    باسلام بخدا منم به خرج سه تا بچه نمی‌رسم امسال هم باز حق بیمه زیاد شده تقاضای از کارافتادگی کردم گفتن باید یکی از ارگانهای حیاتی از کار بیفته تا از کار افتادت کنیم

  • ناشناس 2 0

    کار تفریحی هستش آره راست میگن،تفریحی که باید شب روز چشات باز باشن و جونت کف دست تا برسی منزلت

  • مهرداد 3 0

    اقای مسئول
    تاحالا شده گرما سرما بکشی
    خوب معلومه نه
    اصلا نمیفهمی دمای ۶۰ درجه یعنی چی
    خرابی یعنی چی
    زه مشت ماشین صد سالکپیش تو جادها داره تردد میکنه
    کله این مملکت رو ما رانندها داریم میگردونیم
    چرا باید بیمه اینقدر بشه مگه چکار بیمه میخواد بکنه برامون
    چرا ماشینای زیره پای ایرانیا باید اینجور باشه تا کی اخه باید فقط مسئولین به فکر جیب خودشون باشن چرا مملکت یه صاحب درستی نداره رسیدگی کنه
    این قشر راننده واقعا خسته شده از شرایط
    هر چیزی که بخوای تو این شغل بگی همش بدبختی سختی هست
    اقای مسئول از زیر کولر تو اتاقت پشت میز بلند شو یکم به فکر راننده و این کامیونای فرسوده بکن

  • یوسف 3 0

    من نمیدونم که آیا تصویب کنندگان این قانون ها آیا فکر هم میکنند؟ واقعا چی تو ذهنشون از کار رانندگی میگذره؟ آیا شما واقعا نماینده مردم هستین؟ آیا واقعا دغدغه مردم برای شما مهم؟

  • مراد‌فروتن 2 0

    سلام‌تورابخدا‌‌رانندهای‌زحمت‌کش‌ومحترم‌‌همگی‌ یک‌صدا‌باشیم‌ مسئولین‌ بی‌کفایت‌همه‌جوره‌ دارن‌ راننده‌را‌نابود‌میکنن‌باتصویب‌قوانین‌مزخرشون‌‌راننده‌کامیون‌ از نظر‌جسمی‌بعد‌از‌بیست‌سال‌کار‌کاملا‌‌توان‌جسمیش‌ازدست‌ میره‌تازه‌سن‌باز‌نشستگی‌شده‌35سال‌نمیدونم‌چرا‌خدا‌به‌داد‌ما‌ راننده‌ نمیرسه

  • مجیدرضائی 2 0

    با سلام با حقوق پایین وزحمت زیاد واسترس بالا وبیدارخوابی فراوان وخطرات زیاد درزمستان وتابستان شلوغی جاده ها خورده فرمایشات پلیس راه وپایانه ها وعدم تغذیه مناسب وچشم انتظاری خانوداه مان بازمصوبه های غیرکارشناسی دولت وغیره به خصوص نشناختن بیمه رانندگان به صورت سخت وزیان آور با حق بیمه بالا که ازتوان همه ما خارج شده با این تورم وگرانی فراوان فقط رانندها باید یک اعتراض کلی وهمگی انجام بدن که بلکه مسئولین به خودشون بیاین

  • ناشناس 1 0

    سلام من راننده تاکسی درون شهری هستم اقای مسئولان مملکت نمی دونم چی فکر مکنید دراهواز هوا گرم بالای۵۰تا ۶۵ درجه است اقای مسئولان کارخدمات سختی کارحساب کردن ولی کار تاکسی وکامیون که ۲۴ ساعت در جاده هستند سختی کار نیست اقای مسئولان بیدار شوید ویک بار مسیر اهوازو مشهد در زمستان وتابستان برج ۶ سوار ماشین های سنگین ویا تاکسی فرسوده بشید وبعد تصمیم بگیرید وبدتر از همه ومسئولان تاکسی رانی بی عقل اهواز بیا ببین فقط کارشون باج گیری وقفل کردن تاکسی درایستگاه وترس از ماشینهای شخصی وروز بزوز نابودی تاکسی های اهواز

  • علی صفر سوری 1 0

    سلام خدمت همکاران عزیز وزحمت کش در جاده ها ما رانندگان استان لرستان هم پشتیبان شما هستیم ودر خواست سختی کار رانندگان را داریم

  • راننده 1 0

    سلام اون موقعی که اعتصاب میکردید واسه کرایه نه سختی کار فکر الان هم باید میکردید

  • مجاهد 1 0

    با نوشتن طومار کاری از مشکلات رانندگان درست نمیشه باید جمعیت زیادی خودشان را به گل بگیرند و درب مجلس و ریاست جمهوری تجمع بکنند تا لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی سختی کار که خواسته به حق چندین ساله رانندگان بود اجرا نشد هیچ سن بازنشستگی افزایش دادند چقدر ظالم

  • ناشناس 1 0

    تو را خدا به داد این شغل برسید من خودم ده ساله دارم کار میکنم دیسک کمرم عمل کردم ب تازگی زانوهام هم دارن عوت میکنن آخه این شغل باید مافوق سختی بهش تعلق بگیره چرا این همه حق کشی در حق راننده و خانواده ش میشه

  • مجید ترکزاد 0 0

    ازانجمن های صنفی خود فروخته بیش از این انتظاری نیست هر موقع یک تشکل محکم ومنتخبین کاردان انتخاب کردیم شاید نتیجه بگیریم نه این جماعتی که الان سر کارن نه منتخب راننده هستن ونه از این حرفه چیزی میدونن نمونه ان را سندیکای اصفهان میبینیم