◄ فهرست چند مسیر ریلی که جذابیت حمل بار و مسافر ندارند
در حمل و نقل ریلی وقتی بار و به خصوص مسافر از جاده به ریل جذب می شود که زمان سفر امکان ریلی موجود، کمتر از جاده و یا حداکثر برابر آن باشد.
کارشناسان معتقدند زمان سفر را یکی از مهمترین دلیل انتخاب شیوه حمل و نقل از سوی مسافران و همچنین صاحبان بار و کالا می دانند.
به گزارش تین نیوز، با توجه به آمار ۶ ماهه نخست امسال در حمل بار و به خصوص مسافر که در سایت راه آهن مشخص می شود راه آهن غرب کشور در این بازه زمانی که شامل عید نوروز و تابستان یعنی پیک حمل مسافر بوده، حدود ۷۷ هزار نفر را جابجا کرده است.
با نگاهی به آمار ذکر شده تعدادی از کارشناسان این پرسش را مطرح کرده اند که چرا وقتی در مسیر راه آهن غرب کشور حدود ۴ میلیون نفر مشتری بالقوه برای بخش حمل و نقل مسافری ریلی وجود دارد، مردم این ناحیه، اقبالی به سوار شدن قطار ندارند؟
آنان تاکید کردند: باید بدانیم مثلا چرا کرمانشاهی ها با حمل و نقل ریلی قهر هستند؟ چرا سوار قطار نمی شوند؟ مگر سرویس بهتری از قطار سراغ دارند؟ اصلا چرا باید قطار را انتخاب کنند؟ چرا به جای تحلیل بازار مسافری مسیر و ارائه راه حل کردستان هم به این خط ریلی اضافه شد؟
در پاسخ به پرسش های مطرح شده، یکی از کارشناسان این حوزه گفت: در حمل و نقل ریلی وقتی بار و به خصوص مسافر - تاکید می کنم مسافر- از جاده به ریل جذب می شود که زمان سفر امکان ریلی موجود، کمتر از جاده و یا حداکثر برابر آن باشد.
محمد اسماعیل علیخانی افزود: این مزیت در بعضی محور های قدیمی و اغلب محورهای جدید محقق نمی شود.
علیخانی عنوان کرد: محور های قدیمی اصفهان - قم - تهران و تهران - مراغه - تبریز و محورهای جدید اصفهان - شیراز ( به دلیل اختلاف طول زیاد با آزاد راه جدید )، راه آهن غرب کشور ، راه آهن تهران - رشت ( ازحیث جذب مسافر) و برخی خطوط دیگر در دست ساخت که اعلام آنها مستلزم تامل بیشتر است، از این جمله هستتد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.