| کد خبر: 266867 |

◄ بسته شدن مرز روسیه با بلاروس بر ناوگان ملیت ثالث چه بر سر رانندگان کامیون ایرانی آورد؟ + فیلم

شرایط آب و هوایی منطقه بسیار سرد و بخبندان است و امکاناتی نیز برای رانندگان کامیون ایرانی فراهم نیست.

تین نیوز

به دنبال انسداد مرزهای روسیه با بلاروس بر ناوگان جاده ای ملیت ثالث ، تعدادی از رانندگان ترانزیت جاده ای که به این کشورها عزیمت کرده بودند، در مرز و در سرمای شدید هوا و در شرایط بسیار بد، گیر کرده و از ادامه سفر منع شده اند.

به گزارش تین نیوز، با توجه به فیلمی که رانندگان ترانزیت متوقف در مرز طی دو روز گذشته از وضعیت مرز بلاروس در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، شرایط آب و هوایی منطقه بسیار سرد و بخبندان است و امکاناتی نیز برای رانندگان کامیون ایرانی فراهم نیست.

رانندگان کامیون به همین دلیل از سفیر ایران در روسیه، کارشناس سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو  و رایزن اقتصادی سفارت ایران در روسیه درخواست کرده اند مشکل پیش آمده رانندگان ترانزیت کشور در مرز بلاروس را پیگیری و برای رفع موانع اقدام نمایند.

 به گزارش تین نیوز، چندی پیش انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران از انسداد مرزهای روسیه با بلاروس بر ناوگان جاده ای ملیت ثالث خبر داد.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای 16 دی ماه امسال در نامه ای به دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا وزارت امور خارجه، اقدام طرف روس را مغایر با عرف و رویه مراودات تجاری و حمل و نقل بین الملل و نقض اصل دولت کامله الوداد، سوابق تفاهمات طرفین و اصول مناسبات همسایگی و منطقه ای دانسته بود.

هدایتی همچنین تاکید کرده بود که این اقدام بدون هرگونه اطلاع رسانی قبلی انجام شده و این اقدام تبعات وسیعی بر مناسبات دوجانبه طرفین و نیز بر کدیدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب خواهد داشت.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرده بود: خواهشمند است دستور فرمایید مراتب عاجلا مورد پیگیری قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    لعنت بر ظالیمن