| کد خبر: 265817 |

◄ درخواست رانندگان کامیون برای توسعه سالن های اعلان بار و ایجاد سامانه های اعلام بار مجازی

توسعه سالن های فیزیکی موجود یا ایجاد سامانه های اعلام بار مجازی برای کلیه کاربری ها، صدور دستور العملی واحد برای فعالیت آنها از راهکارهای حل این مشکل است.

تین نیوز

رانندگان و کامیونداران می گویند: یکی از مهمترین مصائب و مشکلات فعلی رانندگان کامیون، بی عدالتی در نحوه توزیع بار در سطح کشور است.

به گزارش تین نیوز،  دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان گفت: بی عدالتی در نحوه توزیع بار پس از تصمیمات مخرب، غیر معقول و  هزینه زای مسئولان درباره حذف اسقاط و ورود بی ضابطه ناوگان اروپایی و مونتاژی تولید داخل، نمود بیشتری یافته است.

نوید خیرمند عنوان کرد:  بی عدالتی در توزیع بار عامل کاهش بهره وری، برهم زدن آرامش رانندگان، تزلزل امنیت شغلی و سرمایه گذاری، تقابل و درگیری پراکنده بین رانندگان در مبادی توزیع بار شده است و بیم آن می رود ادامه این روند، درگیری ها را افزایش و به طول مسیر و مقاصد بار بکشاند !!

این فعال صنفی تاکید کرد: جدای از این موضوع، پیدایش شرکت های بزرگ مقیاس و تاسیس ضوابط فعالیت آنها بدون رعایت اصول تقنین و بی توجه به تبعات اجتماعی آن زنگ خطری برای حذف نظام توزیع عادلانه ثروت (بار) بین فعالان این عرصه است.

وی افزود:  گرچه انحصار طلبی و زیاده خواهی برخی رانندگان عملی قبیح و ناشی از تبعیت انسان از نفس اماره و روحیه سیری ناپذیرش است، ولی وضع ضوابط بر خلاف قوانین آمره به نفع شرکت های بزرگ مقیاس به مراتب سخیف تر از عمل رانندگان است !!

به گفته خیرمند؛  نتیجه این انحصارگری که برخلاف واقع، توسط ذینفعان افزایش بهره وری و کاهش هزینه های حمل بیان می شود، کاهش بهره وری به واسطه ترددهای یکسر خالی محرومان از این تبعیض، عدم صرفه اقتصادی و  مطالبه افزایش کرایه است.

خیرمند گفت: امروز نرخ گازوییل فوب خلیج فارس به ازای هر لیتر ۳۷٫۵۰۰ تومان است که حتی اگر آن را 30 هزار تومان در نظر بگیریم با این نرخ، تردد یکسر خالی در یک مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری برای ناوگان کم مصرف (۴۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر) زیانی ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی به کشور تحمیل می کند !! ( یعنی حتی اگر به زعم ذینفعان برای برخی صاحبین کالای دارای رانت قیمت حمل کاهش یابد، هزینه آن به جمهوری اسلامی و ملتش تحمیل می شود).

 دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان با بیان این که حذف اسقاط، افزایش بی ضابطه ناوگان، رواج بومی گرایی، انحصارگری برای شرکت های بزرگ مقیاس و... در زمره اعمالیست که منتج به حیف کردن بیت المال می شود، ادامه داد: امید است آنانی که دل در گرو اعتلای کشور دارند، با تصمیمات عاقلانه مانع از این خسران بزرگ و در حال گسترش شوند !!

خیرمند راهکار حل این مشکل را برشمرد و گفت: توسعه سالن های فیزیکی موجود یا ایجاد سامانه های اعلام بار مجازی برای کلیه کاربری ها، صدور دستور العملی واحد برای فعالیت آنها ( از لحاظ محدودیت اخذ نوبت و دریافت بار، حق برابر رانندگان بومی و غیر بومی در انتخاب بار، قطع دسترسی و اعمال نظر مسئولان صنفی و سازمانی در شهرستان ها در مورد نحوه توزیع بار مگر در موارد استثنایی همچون کنسلی و برگشت از بار)، لینک کردن مجوز این سالن ها به صدور بارنامه، تکلیف به کلیه شرکت ها اعم از بزرگ مقیاس، کوچک مقیاس، خود اتکایی، تعاونی و... جهت  توزیع بار از مسیر سالن برای کلیه ناوگان اعم از ملکی و غیر ملکی و ایجاد ضمانت اجرا برای متخلفان و متمردین از قانون با تعیین مجازات های بازدارنده از راهکارهای حل این مشکل است.

خیرمند افزود: باید در نظر داشت مخیر بودن در توسعه و ایجاد سالن یا سامانه های اعلام بار در شهرستان ها خود موجب تبعیض و بهانه ای منطقی برای انحصارطلبی رانندگان می شود؛ نمی توان در یک شهر انتظار توزیع بار شفاف و عادلانه داشت و در شهری دیگر به واسطه فقدان این سالن ها سیستم توزیع بار سنتی (رابطه مستقیم شرکت - راننده) ماندگار باشد !!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 4 0

    آقا چرا بعضی کامیون ۲۸تن مزنن اگه می‌خواهیم عادلان همه بار گیرشن بیا تناژ کامیون کم کنیم هم استهلاک کمترمیشه هم جاده خراب نمیشه

  • ظفرعظیمی مهر 2 0

    سلام .درخصوص اعلام بار شهرتبریز نکاتی را به عرض مدیران برسانم در دوران چندروز اعتصابات چندسال قبل کامیونداران پایانه تبریز بسیار عالی عمل کرد و بکی دو ماه بارهای تبریز وشهرصنعتی ها همه دراعلام بار بود و پس از یکی دو ماه باز همه چیز رها شد و اکنون فقط تراکتورسازی وپتروشیمی تبریز اعلام بار میشود یعنی از آن همه بار که فرض کنیم صد کارخانه وجود دارد فقط دو درصد بارها درپایانه تبریز اعلام میشود.ونودهشت درصد توسط دلالان اعلام ونرخ های نصف به نصف با راننده کرایه توافق میشود.ارومیه هم دلالان میدان بار جولان میدهند

  • ناشناس 3 0

    اول جلو کمیسیون های نجومی که از رانندگان زحمت کش می گیرند بگیرید

  • علی رضا 3 0

    هیچ مسئولی نمی تونه حد مشکلات رانندکان رو واقعا حس ولمس کنه .مگر اینکه واقعا یه روز بسم الله بگه بشین پشت فرمان یه بار از بندرعباس بره پایانه بار بگیره تا تهران بره .اونقدر مشکلات زیاد شده که هر کس به طریقی به این شغل وبه این صنف داره ضرر و سختی هایی تحمیل میکنه

  • محمود 3 0

    کی این مسولین بفکر راننده بودن وهستن من از اصفهان بار گرفتم بار نامه ۱۳۸۰۰کل کرایه بوده با هزار منت۸۵۰۰بار بری به من داده اگر هم شکایت کنیم هیچ کس پاسخ گو نیست این مملت بی در و پیکر شده

  • وحید 3 0

    نشد یه کار درست و حسابی برای پیشرفت مملکت انجام بدین، فقط حرف و شعار ، قصد و نیئت مسئولین فقط آزار و اذیت مردمه، بازرسی در کل کشور کل ارگانها تعطیل شده،کمیسون بالا،تناژ بالا،جاده خراب،بی احترامی به راننده،حق بیمه بالا، چه کار مثبتی برای راننده و مردم انجام دادین؟؟؟؟

  • مهدی 2 0

    متاسفانه بی‌عدالتی در توزیع بار حتی در سامانه‌های اعلامبار مجازی نظیر بی‌تا بار نیز وجود دارد ولی به علت عدم مشاهده فعلا تبعات آن مشخص نیست

  • ناشناس 1 0

    سامانه مدل اسنپ و تپسی برای کامیون ،تریلی ،کامیونت ، وانت ، اتوبوس بین شهری و درون شهری طراحی و اجرا شود درآمد بالایی دارد

  • محمد کاظم 0 0

    بدترین و مخرب ترین تصمیمی که نه تنها برضد منافع و مصالح صنف حمل و نقل و رانندگان بود بلکه کاملا برعلیه منافع ملی کشور و برضد امنیت جاده ها و آلایندگی و اقتصاد کشور عمل کرده است تصمیم به حذف اسقاط ناوگان فرسوده برای شماره گذاری کامیونهای وارداتی بود که متاسفانه همچنان ادامه دارد و باعث برهم خوردن تعادل در صنف و بی باری و کاهش شدید درآمد فعالین صنف و افزایش شدید تصادفات و آلایندگی و مصرف سوخت نیز شده است که لازم است هرچه سریعتر و قبل از نابودی کامل این صنف جلوی ادامه آن گرفته شود