| کد خبر: 265816 |

رانندگان کامیون:

◄ نگهداری و بهسازی راه ها نیازمند عزم ملی است

امید است با اراده و عزم ملی برای حفظ و نگهداری راه های کشور این دغدغه مهم و دارای اولویت رانندگان هرچه سریعتر مرتفع شود.

تین نیوز

 

رانندگان و کامیونداران کشور از وضعیت غیرقابل قبول آسفالت راه‌ های کشور علی رغم وعده های داده شده در زمان افزایش ۱۲۵ درصدی عوارض جابجایی کالا از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان در این مورد گفت: یکی از مصائب سال های اخیر رانندگان و کامیونداران کشور وضعیت اسفبار آسفالت راه های کشور است که ضمن افزایش استهلاک ناوگان بعضا خسارت سنگینی به آنها تحمیل می کند.

وی افزود: این در حالی است که از تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۲ افزایش ۱۲۵ درصدی عوارض جابجایی کالا با ۳ هدف نوسازی ناوگان، نگهداری و بهسازی راه ها و افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای کلید خورد و متاسفانه هیچکدام هم تاکنون عملی نشده است.

این راننده کامیون تاکید کرد: البته طی ۶ ماه گذشته اقدامات ملموسی در خصوص بهسازی روکش آسفالت در برخی از راه ها انجام شده اما این میزان پاسخگوی حجم عظیم فرسودگی جاده ها نیست.

خیرمند در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: شنیده ها حاکیست موانع تامین قیر مورد نیاز برای ترمیم جاده ها از علل اصلی روند ضعیف بهسازی جاده هاست و قطعا این موضوع در حیطه اختیارات سازمان راهداری به تنهایی نیست و نیازمند عزم ملی برای حفظ راه ها به عنوان سرمایه ملی دارد. 

او گفت:  در کشوری که خود صادر کننده قیر است، نگهداری و بهسازی راه ها متوقف به تامین قیر باشد و این مطالبه ما از رئیس جمهور محترم است که همانگونه که در زمان کمبود و التهابات بازار در محصولاتی همچون پیاز، گوجه، سیب زمینی و... صادرات آن را تا زمان تامین نیاز داخلی و ثبات بازار ممنوع می نمایند در خصوص قیر نیز ساز و کاری ایجاد شود که صادرات آن منوط به تامین نیاز داخل گردد.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم حفظ و نگهداری آزادراه های کشور بر عهده پیمانکار است ولی نظارت بر عملکرد آن بر عهده سازمان راهداریست؛ سوالی که مطرح است این است که بخشی از افزایش نرخ عوارض آزادراهی که با تصویب وزارت راه اعمال می شود، بابت هزینه های نگهداری آن است، وقتی که نگهداری انجام نمی شود چرا باید به طور یکسان و در یک زمان نرخ همه آزادراه ها افزایش یابد؟ آیا صحیح است که برای کار نکرده هزینه دریافت کنند؟ زمانی که پیمانکار بدون انجام عملیات خاصی مشمول افزایش نرخ می شود چه دلیل و انگیزه ای برای بهسازی و مرمت آن دارد؟

خیرمند افزود: امید است با اراده و عزم ملی برای حفظ و نگهداری راه های کشور این دغدغه مهم و دارای اولویت رانندگان هرچه سریعتر مرتفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.