بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ قطار حوادث ریلی تا کجا پیش می رود؟

چرخ دیزل قطار مسافربری زاهدان تهران گریپاژ شده بود و خرابی قطار ۷۲۵ زاهدان - تهران و معطلی چهار ساعته مسافران در ایستگاه بم تا رسیدن دیزل امداد و همچنین تعویض دیزل به علت گریپاژ کردن محور دیزل بوده است.

تین نیوز |

در هفته جاری و در فاصله دو روز ، دو حادثه ریلی در نواحی مختلف راه آهن رخ داد .

به گزارش تین نیوز، در حادثه اول که در تاریخ 18 آذر ماه 1402 رخ داد،  قطار اهواز مشهد با چهار ساعت تاخیر به ایستگاه تنگ پنج وارد شد.

در شبکه های اجتماعی عنوان شده که پس از ورود این قطار به ایستگاه،  دیزل ان خاموش شد.

گفته شده پس از آن، دیزل امداد به ایستگاه تنگ پنج اعزام و قطار مشهد به ایستگاه تنگ هفت وارد شد و بعد در تنگ هفت اقدام به تغییر لوکوموتیو اقدام شد!

شنیده شده چرخ دیزل قطار مسافربری زاهدان تهران گریپاژ شده بود و خرابی قطار ۷۲۵ زاهدان - تهران و معطلی چهار ساعته مسافران در ایستگاه بم تا رسیدن دیزل امداد و همچنین تعویض دیزل به علت گریپاژ کردن محور دیزل بوده است.

گزارش ها حاکی است، تنها دو روز پس از این رخداد و در تاریخ 20 آذر ماه نیز در راه آهن ناحیه جنوب و بندر امام خمینی نیز حادثه ریلی دیگری به وقوع پیوست.

این بار واگن ۲۴۷۸۱۰ از قطار ۲۶۲ ورودی خط ۹ ایستگاه از خط خارج شد.

وقوع تمام این رخدادها در حالی بوده است که مدیر عامل راه آهن بارها در سخنان خود بر اهمیت ایمنی حمل و نقل ریلی تاکید کرده است.

سید میعاد صالحی در یکی از تازه ترین اظهارات خود، تاکید کرد:  به اهمیت موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: در مسئله ایمنی هم قبلا گفتم و تاکید کردم که هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نداریم و علاوه بر اصلاح رویه های دارای ریسک تبدیل شده به عرف که ایمنی را زیر سوال می برد، با هرگونه سهل انگاری یا اقدامات مخاطره آمیز در این خصوص باید برخورد شود.

صالحی افزود: درست است که افزایش ضریب ایمنی مستلزم افزایش هزینه است ولی ما هزینه های لازم برای ایمنی را انجام میدهیم و آن را نوعی سرمایه گذاری ارزشمند می دانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    تا جایی پیش می رود که میعاد صالحی نصف جمعیت ایران را در سوانح کاهش دهد و بعد بگوید تقصیر دولت روحانی بود.

    • ناشناس

      همش شانتاژ رسانه ای به رهبری تین نیوز و کامنت گذاری توسط یک نفر خسته نشدید

  • غلام پاسخ

    سوانح و عزم جدی در کاهش آن ، به نظر وجود ندارد
    و بدتر ورود آرام آرام حوادث از بخش کم سرعت باری به بخش مسافری است
    و البته سخنان و ادعاهای متناقض با عملکردها و رفتارهای مدیریتی مدیران ارشد راه آهن

    • ناشناس

      همه جا منافقین جدید و قلم مزد گیر و نفوذی هاهستند در قالب های دلسوز راه آهن کارمند راه آهن غلام و...‌ حراست کجایی خوابی

  • ناشناس پاسخ

    دوستان توجیه گر ، با توجیهات کوته بینانه و خانمان سوز ، کارتان را شروع کنید
    هر چند ننگ حرافی و بی عرضه گی مدیران ارشد راه آهن ،با توجیه های آبکی شما لاپوشانی نخواهد شد .
    قطار حوادث به حرکت درآمده ،
    لطفاً به جای این کارها ، فکری عاجل برای کاهش حوادث اندیشیده شوددددددددد

    • ناشناس

      داد چی زدی فک کنم ترکیبی زدی

  • ناشناس پاسخ

    گریپاژ و امداد و خروج از خط سوانح نیست
    خیلی بیشتر از این ها ، زمان آقای پورسیداقایی بوده حالا شما روزتان به دکتر میعاد جان صالحی رسیده
    ای نامردا
    دکتر فقط دکتر میعاد صالحی

  • از مدیران راه آهن پاسخ

    حرکت بدون سانحه معنایی نداره
    خطای انسانی ، مدیران رو خیلی زیر ضرب و اذیت برده
    اجازه برخوردهای جدی و معرفی کارکنان خطا کار به دادگاه هم که به ما داده نمیشه ، شما جای ما ، چگونه نظم را برقرار و سوانح کم کنیم
    متاسفانه در رسانه ها به صورت یک طرفه فقط انتقادات متوجه مدیران و مدیر عامل به صورت بمباران رسانه ای است
    بماند که شاید پشت این انتقادات اهداف سوئی هم احتمالا هست
    خلاصه احتمالا این وضعیت به زودی جمع خواهد شد .
    چون ادامه این وضع به نفع هیچ کسی نیست
    و به زودی بساط این انتقادات بر چیده خواهد شد

    • یکی از کارکنان عملیاتی راه آهن

      جناب مدیر
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
      گهی لف لف خورد گه دانه دانه

    • ناشناس

      همه جا منافقین جدید و قلم مزد گیر و نفوذی هاهستند در قالب های دلسوز راه آهن کارمند راه آهن غلام و...‌ حراست کجایی خوابی

  • اعلایی پاسخ

    یاوه بافی و بزرگ نمایی و عناد شما با دکتر صالحی تا کجا پیش می رود این تذهبون

    • ناشناس

      سوانح پی در پی ، یاوه بافی است ؟
      اینکه شما دوست دارید سرتان در برف باشد به خودتان و عقلتان مربوط است
      اما اینکه انتظار دارید دیگران هم همچون شما باشند و به سوراخ در حال باز شدن در قایق بی تفاوت باشند انتظار حماقت آمیزی است جناب آقای اعلایی.
      این تذهبون هم برازنده رفتار کوته بینانه شماست

    • ناشناس

      ناشناس تو اصلا سر و ته قطار رو می تونی تشخیص بدی که دم از سانحه میزنی ....چی زدی این چرت و پرت ها رو نوشتی ساقی تو عوض کن

  • خواننده پاسخ

    آقا کجا بلیط قطار حوادث رو میشه تهیه کرد
    به نظر قطار مهیجی باید باشه
    لطفاً راهنمایی نمایید

    • غلام

      کار به کجا رسیده مردم فکر کردن قطار حوادث ، یک قطار مهیج و تفریحی است

  • ناشناس پاسخ

    از افتخارات مدیرعامل جهادی راه آهن بی شک انتصاب و حمایت صددرصدی ایشان از تیم مدیریتی فعلی شرکت رجا میتواند باشد . مدیریت متکبر و بی سواد و بی حال البته یکدفعه تیم مدیریتی شرکت رجا فکر نکنن اونا از اینا بهتر بدون اونا دراوج خیانت بودن...

  • ناشناس پاسخ

    وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا وروسیه وارث شوروی سابق
    وجنایات شوروی سابق در این کشور ما واشغال مناطقی از ایران وقراردادن ترکمانچای می شود.وآزادیخوان های تبریزی را در روز عاشورا اعدام کردند لعنت براین همسایه لعنتی وبد جنس همیشه سیاست های این همسایه بر ضد ایران وبرضد منافع ما تمام شده است وحاکمان ما هودار ودنباله رو وحافظ منافع این رژیم جنایتکار در منطقه هستند