| کد خبر: 264586 |

اقدام خطرناک برخی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا:

◄ اعزام کامیون های پلاک قزاقستان به مناطق امنیتی و استراتژیک کشور

کسی که سرمایه اش را آورده و خودش هم روی کامیونش کار می کند نباید حق تصمیم گیری داشته باشد؟

تین نیوز

فعال بخش حمل  و نقل جاده ای کالا خطاب به برخی اعضای انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا این سوال را مطرح کرد که رانندگان خودمالک که سرمایه شان را آورده و خودشان هم روی کامیون خود کار می کنند نباید حق تصمیم گیری داشته باشند؟

به گزارش تین نیوز،  محسن متقین این مطلب را در پاسخ به اظهارات احمد زمانیان رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی بیان کرد که چند روز پیش گفته بود « بعد از گربه رقصانی ترکمنستانی ها حالا، نوبت گربه رقصانی رانندگان کامیون ها رسیده تا با چرخش 180 درجه ای از حمل کالا به صورت مستقیم از مرز سرخس به کشور ترکمنستان سر باز بزنند و ترانشیپ کالا را ترجیح دهند » .

بیشتر بخوانید:

متقین در مورد اظهارات زمانیان گفت: اولا خواب کامیون هایی که می خواهند بار تخلیه کنند (یعنی آن دسته از کامیون هایی که در بخش داخلی فعالیت دارند به شرکت های حمل و نقل بین المللی چه ارتباطی دارد؟ یعنی شلوغی مرز و خواب هشت روزه به دلیل ترانشیپمنت برای همین کامیون های داخلی خواهد بود و چه دخلی به حمل مستقیم دارد؟! 

گزارش مهم روز را بخوانید:

سن بازنشستگی رانندگان کامیون با مصوبه جدید مجلس چه تغییری می کند؟

 

متقین ادامه داد: دوم اینکه حمل مستقیم توسط کامیون های تحت پوشش شرکت های حمل و نقل بین المللی انجام می شود، اگر شما هیچ کنترلی بر روی کامیون های تحت پوشش شرکت های خود برای حمل کالای ترانزیت ندارید و نیز شرکت های حمل و نقل بین المللی از نظر کریر بودن و یا  فورواردر بودن قائل به هیچ ظابطه ای نیستند، مقصر راننده نیست.

متقین خاطرنشان کرد: وقتی شرکت ها در داشتن کامیون ملکی انگیزه ای ندارند و متکی به کامیون خودمالکان هستند، برای به دست گرفتن بازار رقابت، تغییر و ایجاد انحصار در حمل کالا را دنبال می کنند.

وی با اشاره این بخش از اظهارات زمانیان که گفته است همه شرایط برای حمل یکسره آماده است و دستگاه متولی اگر  همت کند و اجازه ندهد کسی تخلیه و بارگیری کند آن وقت همه چیز به وفق مراد خواهد بود، گفت: اسم این درخواست چیست؟ مگر غیر از انحصار طلبی است ؟ و بعد رانندگان را متهم به گربه رقصانی می کنید؟!

متقین تاکید کرد: کسی که سرمایه اش را آورده و خودش هم روی کامیونش کار می کند نباید حق تصمیم گیری داشته باشد؟ و چند نفر انحصار طلب واویلا و وا اسفا راه بیندازند که ای وای ایران از چرخه ترانزیت منطقه حذف شد؟! باید مشکل را جای دیگر جستجو کنید.

متقین خطاب به زمانیان گفت: بروید ببینید بعضی شرکت های عضو یا غیر عضو انجمن شما چگونه با ورود موقت کامیون های پلاک قزاقستان که یک چهارم قیمت های کامیون در ایران است،  این کامیون ها را به صورت کامیون خالی تا عمق دورترین نقاط کشور و حتی مناطقی که از نظر امنیتی و استراتژیک برای ورود کامیون سایر کشورها محدودیت قانونی دارند، اعزام می کنند.

متقین تاکید کرد: به جای استفاده از عبارت گربه رقصانی رانندگان، بهتر است بروید جلوی روابط نامبارک ورود یکسر خالی کامیون های کشورهای همسایه را بگیرید که برای چندر غاز منافع شخصی کمر همت به نابودی حمل و نقل کالای کشور بسته اند.

قابل ذکر است،  چند روز پیش رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی  گفته بود: بعد از گربه رقصانی ترکمنستانی ها حالا، نوبت گربه رقصانی رانندگان کامیون ها رسیده تا با چرخش 180 درجه ای از حمل کالا به صورت مستقیم از مرز سرخس به کشور ترکمنستان سر باز بزنند و ترانشیپ کالا را ترجیح دهند. خروجی این تغییر منافع خلوت شدن مرز سرخس و خواب 8 روزه ترافیکی کامیون ها در مرز لطف آباد

احمد زمانیان در گفت و گو با روزنامه خراسان عنوان کرده بود: شرکت ها از توافق حمل محموله های تجاری به صورت مستقیم به کشورهای آسیای مرکزی از طریق ترکمنستان استقبال می کنند اما متأسفانه راننده ها تمایل چندانی ندارند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عنایت اله بکرانی 6 1

    باسلام من فقط میخواستم درودبفرستم برجناب متقین عزیز که همواره درراه آگاهی رسانی به جامعهءحمل ونقل همیشه حضورفعال داشتند. همچنین ازتین نیوز که صدای رانندگان شده است.

  • محمدباقرخان 5 0

    درود بر تین نیوز که حامی قشر ضعیف راننده کامیون هست

  • سعید 4 1

    من راننده تریلی خط اسیای میانه و خود مالک هستم و از اینکه بصورت مستقیم میتونم بار ببرم راضیم همین الان بیشکک بار تخلیه کردم ان دسته از همکارانی که از بردن بار مستقیم ناراضی هستند بخاطر شرایط خودشون که به دلیل استعمال نمیتوانند مستقیم بار ببرن

  • م م 2 0

    باسلام
    ظاهراً کلمه قرقیزستان دراینجا(قزاقستان) نوشته شده است که باید اصلاح بشود