| کد خبر: 262164 |

◄ تامین سوخت کامیون های وارداتی خارجی با مشکل مواجه شد

معضل تامین سوخت کامیون های جدید به دلیل برخی سیاست گذاری های غیر کارشناسی اتفاق افتاده است.

تین نیوز

رانندگان کامیون و افراد فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا که کامیون های نو ایرانی یا کامیون های وارداتی دست دوم خارجی خریداری کرده اند، در تامین سوخت ناوگان جدید خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند که این مشکلات نحوه سیاستگذاری مسئولان وزارت نفت برای شارژ کارت های سوخت را زیر سوال می برد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که  یک راننده کامیون در شبکه های اجتماعی عنوان کرده، معضل تامین سوخت کامیون های جدید به دلیل برخی سیاست گذاری های غیر کارشناسی اتفاق افتاده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای در واکاوی مشکل ایجاد شده برای خریداران ناوگان نو، گفت: برای حمایت از منافع ملی کشور و جلوگیری اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی مقرر شده بود با از رده خارج کردن ناوگان فرسوده و جایگزن کردن ناوگان چند سال کارکرده اروپای و تولیدات داخلی این امر عملیاتی شود.

وی افزود: اگرچه با ورود دلالان بازار خودرو به موضوع واردات تریلی های دست دوم خارجی، نوسازی ناوگان و جایگزینی کامیون های فرسوده با کامیون های کارکرده خارجی از مسیر واقعی خود خارج شد اما به هر حال شماری از رانندگان فرسوده سوار و مالکان کامیون های فرسوده با فروختن هستی و نیستی خود و گرفتن وام با اقساط ماهیانه صد میلیونی توانستند تعدادی از کامیون های وارداتی خارجی را خریداری نمایند.

این راننده کامیون با تاکید بر این که با خرید کامیون های نو از کامیون سازان داخلی و یا خرید کامیون های خارجی، مشکلات رانندگان برای تامین سوخت آغاز می شود، دلیل امر را مدت زمان طولانی صدور کارت سوخت برای کامیون های خریداری شده ذکر کرد که گاهی تا یک ماه زمان می برد.

وی افزود: اما این همه مشکل نیست، کارت سوخت این کامیون ها نیز پس از صدور به مقدار 800 لیتر شارژ می شود که فقط برای یک مسیر رفت و برگشت از تهران به بندرعباس کافی است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا خاطرنشان کرد: چون ادامه شارژ سوخت ناوگان عمومی با میزان کارکرد این ناوگان مرتبط است و کارت سوخت ناوگان عمومی حمل کالا بدون کارکرد شارژ نمی شود این رانندگان به دلیل وجود قسط های سنگین و نداشتن سوخت برای کار مجبور هستند به دیگر رانندگان متوسل شوند که با اعمال قوانین سخت گیرانه و جریمه های سنگین برای این کار اکثر همکاران از دادن سوخت به این دوستان خود داری می کنند.

وی افزود: به همین دلیل این افراد مجبور می شوند برای تامین سوخت یا به بازار سوخت با قیمت های نجومی و یا به دریافت بارنامه های صوری روی آورند که با این کار از یک طرف آمار و ارقام حمل و نقل را غیر واقعی می کنند و از طرف دیگر به رونق قاچاق سوخت و فعالیت دلالان و شرکت های کاغذی منجر می شود.

این راننده کامیوندار ادامه داد: سوال این است که راننده ناوگان نو و تازه خریداری شده که سهمیه سوخت به اندازه کافی ندارد چگونه باید کار کند تا پیمایش مورد نظر را برای دریافت سوخت کافی، به دست بیاورد؟

وی با بیان این که مالکان این کامیون ها اگر چند ماهی اقساط خود را پرداخت نکنند دچار مشکلات غیرقابل حلی می شوند، گفت: آیا دولتمردان نمی توانند برای این گونه افراد، تمهیداتی بیندیشند که سوخت مورد نیاز یک ماه کامیون های نو و تازه خریداری شده تامین شود تا بتوانند فعالیت کرده و برای ماه‌ های بعدی، کارکرد داشته باشند و جلوی منفعت قاچاقچی های سوخت و  بارنامه های صوری گرفته شود؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهاری 9 1

    جناب با این حجم از کامیونها نیاز به سوخت نیست چون چند مدت دیگه تعداد کامیونها بسیار زیادتر از بارها خواهند شد وناچارا به استراحت خواهیم رفت اونی که میگه 5000هزار کشنده آزاد شدن نمیدونه کشور چقدر کوچیکه مگه ما چندتا بندر داریم تازه تولید داخلم از اینا بیشتر هستن بزودی با یه معضل حملونقل دیگه در این خصوص مواجه خواهیم شد

  • صفی پور 9 2

    باسلام :کامیون کشنده صفرکیلومترچگونه می‌تواند بدون داشتن سوخت کافی قسط ۱۵۰میلیونی بده لطفا فکری برای ما بکنیدواقعا نداشتن سوخت معضل بزرگی برای من وامثال افرادی مثل من است ممنون.

  • احمد 3 1

    شاید بخاطر کم مصرف بودنشونه

  • ظفرعظیمی مهر 5 3

    برخی مالکان اقساط پنجاه تومانی وصدتومانی دارند وچنین اقساطی هرگز تسویه نمیشود و کامیون بنفع شرکت لیزینگ ضبط ومصادره میشود.

  • علی 5 1

    ما که ماشین خودمونه قسط نداریم خرجی در نمیاریم هرچی کار میکنیم برای مکانیگ و شرکت های باربری هستش اینام تا یکسال یا دوسال قسط میدن ماشین افتاد خرج بعدش لیزینگ ماشین برمیداره پولشونم میره

  • rabenhood 4 1

    خدایی حرفم نه توهینه نه تهمت به نظام نه هیچی.
    ولی واقعااینارفیق قافله وشریک دزدن. بعدشم چون ازاول اینکاره نبودن ویهویی افتادن تودیگ عسل یه گندی زدن به اقتصادکه کل دنیاهم جم بشن نمیتونن درستش کنن.

  • مجید 3 1

    سلام آقا راننده ترانزیت هستم اروپاکار میکنم تنها مشکل سوخت نیست نمیدانم چرا این شغل انتخاب کردیم همه چیز شده دردسر برا راننده 20ساله راننده هستم برا گرفتن ویزا شنگن شرکتها تا 3500یورو پول میخوان تا یک ویزا برامون بگیرن مگر راننده چه قدر درآمد داره فقط 200میلیون پول ویزا پرداخت کنه سوخت اون جوری ترانزیت کار کنی این جوری همه کار میکنیم شرکت لوازم فروش لاستیک فروش وووایا مسعولها از این وضعیت با خبرند دیگه کامیونداری با این وضعیت نفسهای آخرش هست

  • ناشناس 3 1

    ماکه یه خاور داریم سوخت نداریم این چه وضعی است چرا کسی به فکر نیست

  • حسین ابوعلی 3 1

    سلام خدمت همه همکاران منم همین درد الان گرفتارم بعد از یکماه کارت سوختم آنده۸۰۰لیتر توشه اونی که اون بالا نشسته و قانون گذار هست خودت کلات را بزار قاضی۸۰۰ لیتر باک ماشینمو پر نمیکنه بعد چکنم

  • باربد 3 1

    باسلام...
    نظر ب اینکه متاسفانه،بدبختانه ،
    تمام کارها در این کشور عزیز بدون برنامه ریزی،زیر ساخت،کارشناسی،ونگاه ب اینده صورت میگیرد !!!وتنها بفکر حل مقطعی مشکل می باشند..‌
    لذا تمام این مسائل بصورت کلی تجمیع ودر اینده ای نزدیک ب یک باتلاق بدون گذرتبدیل مشود وگرنه این همه کامیون بدون در نظر گرفتن بار وزیر ساختهای لازم تنها جیب دولت ودلالان را پر میکند وهر انچه بر سر مالک وسرمایه ایشان بیاید مهم نبوده ونیست در حال حاضر فقط به ناوگان حمل ونقل وماشینهای سواری شخصی ارقام وتعداد انها روزانه افزایش میابدو خبری از اسقاط،جاده،بار،پارکینک ،خیابان ،وغیره نیست ونخواهد بود واین چیزی جز اینکه ما هروز از این جهان ک در حال رشد وپیشرفت است عقب بمانیم حاصلی ندارد وجالب تر از همه اینکه حتی یک نفر در باره پاسخگو نیست وهیچ اظهار نظر وایدهای بیان نمیشود
    امیدوارم ک دولتمردان وکسانی کدر راس امور هستند وبرای این مملکت ومردم عزیز ان ک شایسته بهترینها هستند وانهای ک بطور جد در این امور توانایی دارند وصاحب فکر واندیشه وفن اصول هستند قدمی یردارند ک این کشور عزیز واسلامی را به ان جایگاهی لیاقت ان برسانند انشالله

  • علی 1 0

    این برنامه ریزیهاشون عادی شده. آخرراه اندازی میفهمن که گندزدن .چون این کاره نیستن .

  • ناشناس 1 2

    راننده هم خر و میخاد هم خرما رو ...هم درامد میخاد هم سوخت میخاد هم گازوییل فروشی سر مرز هارو .... ماهی 500 میلیون تومن درامد دارن بازم طمع میکنن گازوییل میفروشن .. بابا خجالت بکشید

  • ناشناس 2 0

    انروزی تند تند میخریدین فکر اینو دیگه نکرده بودید وفکر اینکه باین کار هم کار خودتونو خراب میکنید وهم کار بقیه که ازقدیم تواینکار بودن چون ماشین فراوان شده بار که فراوان نشده

  • ناشناس 2 0

    با وارد کردن ماشینی مثل داف که نه سوخت مناسبش موجوده نه روغن مناسب خیانت اول بود میشود جاش اسکانیا یا مان وارد کرد وخیانت دوم اینکه رسماً ترابری داره نابود میشه به خاطر ماشین زیاد چند وقت دیگه نصرفه مردم ماشینهاشون میدن میره چون واقعا بار کم لاستیک گرون روغن گرون کمیسیون‌های بالا کمر می‌شکنه وضع جاده‌ها هم که گفتن نداره قاتل ماشینها شوده

  • محمد کاظم 1 0

    چند ماه هست که متاسفانه برای ناوگانی که با CMR در مسیرهای ترانزیت خارج کشور کار میکنند هم مقدار بسیار کمی در حد هیچ گازوییل واریز میشود و مشخص نیست که این ناوگان چگونه باید سوخت مورد نیازشان را تامین نمایند وقتی هم از مراجع مربوطه سوال میکنیم جواب مشخصی نمیدهند !!!