| کد خبر: 261475 |

◄ جزئیات دستور العمل جدید تمدید کارت هوشمند رانندگان+ فهرست تخلفات برخی انجمن های صنفی

احتمال دارد تخلفی در هنگام تمدید هوشمند از طریق انجمن ها و تشکل های صنفی صورت گرفته باشد.

تین نیوز

در تاریخ  16 شهریور ماه امسال دستور العملی از طرف سازمان تامین اجتماعی در مورد تمدید کارت هوشمند رانندگان منتشر شد که بر اساس آن تمدید کارت هوشمند منوط به ارائه مفاصا حساب از سازمان مذکور اعلام شده بود.

به گزارش تین نیوز، این در حالی بود که کمی پیش تر و در تاریخ 11 شهریور امسال مشابه همین دستورالعمل با امضای معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر شده بود.

سید فخرالدین شریعتی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا  در مورد علت صدور این دستور العمل ها گفت: از مضمون دو نامه مشخص است که در این حوزه تخلفاتی انجام شده که منجر به صدور این دو دستور العمل شده است.

این راننده کامیون در شبکه های اجتماعی افزود: اگر برای تمدید کارت هوشمند به صورت مجازی اقدام گردد از طریق خود سایت سازمان از تامین اجتماعی در مورد بیمه رانندگان استعلام می شود که درصد تخلف در این حوزه نزدیک صفر خواهد بود پس اگر خلافی رخ داده از طریق دیگری صورت گرفته است.

خبرهای پربازدید و جذاب امروز را ببینید:

ضرر بخش حمل‌ و نقل به اقتصاد کشور/ هزینه 60 میلیارد، درآمد 10 میلیارد دلار

◄  خیز بلند رانندگان کامیون برای تاثیرگذاری بیشتر در سیاستگذاری های حمل و نقل

◄ نحوه تمدید کارت هوشمند تغییر کرد/ چه کسانی رانندگان را به دردسر انداختند؟

وی با طرح این موضوع که احتمال دارد تخلفی در هنگام  تمدید هوشمند از طریق انجمن ها و تشکل های صنفی صورت گرفته باشد، عنوان کرد: در صورت بروز تخلف در این مورد، این امر به واسطه واگذاری‌ های خلاف و غیره قانونی این گونه امور به تشکل ها  صورت می گیرد.

او تاکید کرد: خود ما شاهد بوده ایم برخی از اعضای تشکل های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا برای کسب درآمدهای خلاف قانون و شرع دست به چه کارهای می زنند.

شریعتی افزود: اقداماتی همچون جعل گواهی اعتیاد ، تمدید دو ماه دو ماه کارت هوشمند بدون مفاصا حساب بیمه و تمدید کارت هوشمند رانندگان بدون آزمایش عدم اعتیاد که بارها از طرف فعالان صنفی این گونه تخلفات به سازمان راهداری گزارش شده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با درخواست رسیدگی به این تخلفات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از متولیان این سازمان خواست جلوی واگذاری های خلاف قانون  اختیارات دولتی به انجمن ها را بگیرند.

شریعتی همچنین با اشاره به اختلال و قطعی مداوم سیستم تمدید غیر حضوری کارت هوشمند رانندگان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می تواند با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت های رابط ، بخش استعلام از سازمان تامین اجتماعی را در این برنامه به روز  و بر خط نگه دارد تا از این طریق جلوی وقوع تخلف را بگیرد.

نامه تسویه حساب بیمه

 

نامه تسویه حساب بیمه 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 18 2

    سلام کارت هوشمندبایدهرسال تمدیدبشه کلی خرج رودست راننده میزارید غیرازوقتی که تلف میشه لااقل ۵سال یکبارش کنید

  • سجاد 11 1

    با سلام درود واقعا بعضی از قانونها زورگویی هست ،و بی سوادی مسولین ،وگرنه تست اعتیاد مسافری وقتی که بعد تمدید کارت هوشمند باید تست اعتیاد برای تمدید دفترچه تست اعتیاد اراعه بدند دیگر لزومی ندارد پشت سرهم تست اعتیاد بدن ،که باعث هزینه اضافی و وقت این رانندگان بشه ،اگه ی فکر کار بهتر وراضی کردن این َشاغلین هستید چرا بیمه تکمیلی باید راننده وانت بار تعلق بگیره ولی مسافری نمیشه ،کارتان کلا غلط هست ،فقط هزینه رو دست رانندگان مسافری میشید اگه بفهمید ،مسولی دستکار هست باسواد که کل موارد در نظر بگیره ،ن فقط قانونهای من دراوردی پر هزینه،

    • امیر 27 0

      اینکارا نون قرض دادن به همدیگست...خلاصه باید اینجور آزارها رو به راننده بدبخت برسونن دیگه تا دولتی‌ها درآمد داشته باشن...وگرنه تست اعتیاد دیگه یه آزمایش الکیه...هزار و یک راه برای فرار از مثبت شدن تست اعتیاد وجود داره که معتادین استفاده میکنن...یا نهایتا سه روز قبل از تست اعتیاد چیزی مصرف نمیکنن و بعد از آزمایش دوباره شروع میکنن...اونا هم خوب اینچیزا رو می‌دونن ولی چون میخوان برا خودشون درآمد کسب کنن..دیواری کوتاهتر از راننده بخصوص راننده پایه یک و جاده که وقت براش خیلی مهمه گیر نمیارن و سالی چند بار این بندگان خدا رو علاف این کاغذبازی ها میکنن...آقایون که تو سرما کنار بخاری و تو گرما زیر کولر نشستن...هرروز یه قانون و بخشنامه صادر میکنن که هم وقت راننده رو بگیرن هم هزینه ایی برای راننده بتراشند...چیکار دارن راننده بیچاره وقتشو داره یا نه پولشو داره یا نه...فقط به فکر خودشون..تو جاهای دیگه هم گفتم...اگه همه راننده ها یکصدا بشن و ماشیناشونو جلو در خونشون خاموش کنن و فقط یک هفته حرکت نکنن...اونوقت چرخ اقتصاد کشور که حرکت نکنه و بار رو زمین بمونه..اونوقته که حرف راننده خریدار داره...اونوقته که از این کاغذبازی ها کم میکنن و وقت راننده رو نمیگیره..اونوقته که کامیون و به اهلش(راننده هوشمند دار) واگذار میکنن نه به هر دلال و پولداری..اونوقته که قیمتها واقعی میشن و دولت سوبسید میده و تسهیلات ارزون قیمت..اونوقته که کرایه ها منطقی میشه..اونوقته که بر شرکتهای حمل و نقل نظارت میشه که کمیسیون زیادی نگیرم..اونوقته که قیمت قطعات با نظارت صنوف میاد تو بازار..اونوقت که خیلی از حرفها و مطالبات راننده های عزیز شنیده میشه...بله تا راننده دست به سینه با هر آهنگ آقایون برقصن،آقایونم به اضافه کردن کاغذ بازیها و هزینه تراشیدنها و وقت راننده رو گرفتناشون ادامه میدن...یا حق

  • ناشناس 19 1

    از راننده بدبخت تر پیدا نمی‌کنند، صد در صد یک سنگ دیگر برای بیگاری راننده است راننده خیلی ساده است که باور و سکوت کند

    • پرویز 4 1

      گل گفتی داداش اما تو قشر ما متاسفانه

  • ناشناس 19 1

    این اقا اصلا میدونه کارت هوشمن چیه صحبت میکنه بجز اذیت راننده کاری بلد نیستن حداقل ۵ سال کنین اعتبار هرسال کلی وقت هزینه راننده را از مشاغل سخت دراورد احمدی خدا براش نسازه

  • آصف 21 1

    باسلام آقای شریعتی فعال محترم حمل ونقل لطفاً پیگیر سختی کارراننده باشیدوالاهیچ جای دنیا شغل رانندگی حمل ونقل کالاومسافرتفریح وتفرج محسوب نمیشه که دولت احمدی نژاداین قانون رومصوب کردوگویاصدای من راننده هم رسانیست وحتی یکی ازمسئولین هم یک سرویس بامن نمیاندکه تفریح روببینن،گرمای+50 جنوب رو وسرمای-20درجه شرق غرب رو فقط یک پنچری

    • گمنام 1 0

      سلام وقت بخیر چرخ مملکت رو سر راننده می چرخه من ۲۰سال راننده بیابانم ندیدم یک روز حرفی به نفع راننده باشه اونم اگه بازنشسته بشه حقوقش شش میلیون اگه هم بدن راننده مضلومه خیلی خیلی

  • ناشناس 7 1

    باسلام دستورالعمل سازمان راهداری برای جلوگیری از اشتباهات صورت گرفته ازسوی بیمه تامین اجتماعی بوده که همه شماره بیمه های رانندگان درسایت بیمه اشتباهی ثبت شده بود به همین خاطر انجمن صنفی رانندگان وسازمان راهداری خواستار فرم شماره ۲ویاتسویه حساب ازبیمه تامین اجتماعی گردید تارانندگان بعد از پرداخت حق بیمه نگردد

  • مصطفی نورعلی هرسینی 11 1

    سلام ماوقت بلدیم به جون هم بیافتیم چقدرگازاویل دادن . همین خودمان باخودمان کارداریم من خودم هم راننداتوبوس بودم هم کامیون چراتوسرهم میزنیم به امیدروزی که همه باشیم

  • مراد 5 0

    سلام همکاران عزیزم خسته نباشی ببینید هیچ شغلی از راننده بدتر نیست راننده وقت نداره یه نهار درست حسابی هم بخوره که هر شش ماه یا هر سال بره کارت هوشمند تمدید بکنه یا بره کارت سلامت تمدید بکنه تازه این بی سوادها به فکر درآمد خودشونند

  • ناشناس 8 0

    یک کارمند یکبار آزمایش میده ۳۰سال کار میکنه این چه بدبختی سر ما آوردید هرسال یک لیوان به دست کلی هزینه کلی وقت مارو هدر میدید یک میلیون دادم برای کارت سلامت و هوشمند راننده مردم هستم ۷م حقوق میدن بمن.یعنی بنده ۱۷سال سابقه رانندگی دارم هنوز بشما ثابت نشده بنده راننده هستم هنوز کیلومتر و آزمایش اعتیاد و ....خسته شدم بخدا

  • محمد فرهنگ دوست 3 1

    آقای عزیز سازمان راهداری که هیچ خبری از هزاران مشکلات انجمن های صنفی ندارید و شمایی که تهمت ناروا به انجمن های صنفی میزنید.پاکدست تر از انجمن ها صنفی نیست.هیلت مدیره انجمن صنفی هر از 3سال از خود راننده های جاده انتخاب میشند و با رای گیری.گواهی جعل میکنند؟حتما نقشه ای دیگه زیر سر دارید.عزیزان راننده میخوان صنف که خانه راننده هست رو تعطیل کنند تا صدای راننده به هیچ جا دیگه نرسه و متحد نشند.به هوش باشید.
    اصلا میدونید انجمن ها روزانه با چند راننده خسته سر و کله میزنند؟کدوم هزینه اضاف؟یه پروانه کسب بخوای بگیری باید بالای 10ملیون هزینه کنی ولی صدور هوشمند یا تمدید سالیانه بیشتر از دویست هزار تومان انجمن نمیگیرد.
    یه قبض گاز در دفتر پیشخوان بخوای بپردازی یا یه خلافی دویست تومن راحت میگیرن اونوقت سالیانه حق عضویت راننده اضافه؟راننده ها خیلی هوشیار باشید

  • حسین اخوت 2 1

    سلام راننده ای که هرماه ۳۰الی ۵۰ بارنامه میگیره در سال خیلی میشه برای چه اعتبار کارت را۶ماه میزنن اخه از گرانی ماشین و لوازم بنالیم از کاری که دست شما بر میاد چرا راننده را اذیت میکنید

  • مهدی 1 1

    سلام برای. گرفتن. دفترچه. مینی. بوس. اصل. گواهیندمه. مواد. اعتیاد. فیش واریزی. و عکس. کافیه. کارت. هوشمند رو. حذف. کنید. متشکرم

  • ناشناس 1 1

    طرح دفترچه قدیم بهتره. کار رو. سحت نکنید. برای. مردم

  • ناشناس 4 1

    با عرض سلام و ادب خدمت تمامی دستن در کاران دسوز واقعی جاده و حمل و نقلو رانندهگان .والا ما پدرمون ۶۰ سال این شغلو انجام داد و بهعد از ۳۰ ۴۰ سال بیمه پرداختن بهش ۲۵ سال گاراژها دادن و الان حقوقش اول ماه پول یه کیسه برنجه منم که بچش بودم از روی نفهمی دنبال این کارو گرفتم ماشینم از خودمون نداریم شوفر مردم به خدا چند وقت روی کامیون میوه فروش سر کوچه خونمون کار میکردم ، قصاب ، بنا ؛ از هر صنفی بگی بیکار کار اومدن یه کامیون خریدن میدن امسال ما بدبختا که اول جوونی به جای اینکه واسه خودمون کار کنیم باید حمالی قصابی که تریلی اف هاش ۵۰۰ خریده رو انجام بدیم که هیچی هم نمیفهمه از ماشین هر سال یه بار باید بریم تمدید کارت هوشمند التماس صاحب ماشین که بذار یه روز ماشین بخوابه من برم کارتمو شارژ کنم هر ماه داریم از عابر بیمه میدیم چسپ میزنیم محکم کاری از ترس کار کردمونم که ۵ برابر این مقداری که گفتن هست .حالا در خواست ما اینه خداوکیل اووول سختیه کارو که پدرمون تو چابهارو .ریمدانو .پیشینو....که مارو عقرب از ماشین اویزونه داریم میریم میاییم بمیریم کسی به دادمون نمیرسه .بعد از اون بکنیدش حداقل ۵ ساله که ما یک بار وقت بذاریم ولی پول ۵ سالو یه جا بگیرین .ما به اعتیادم کاری نداریم هر روز اصلا تو جاده بگیرن .به خدا من تا حالا اینترنتی هوشمندمو شارژ نکردم اصلا بلد نیستم فقط دویدم و پول دادم و اگر امکان داره برای جوونهای تازه تو این راه اومده و قابلیت و ارزش دارن بهشون یه ماشین چینی هم شده با شرایط ویژه بدین که هم به شما هم به خودشو مردم خدمت کنه برای خودش ...ما که دستمون جایی بند نیست...یا الاه خدا توفیق بده به اونهایی پیگیرن

  • مرتضی 4 0

    سالی۱۰تاقطعه عکس بایدداشته باشیم یکروزبرای تمدیدهوشمندیکروزبرای تمدیدکارت سلامت وهزاران کلاسهای الکی لطفااعتبارکارت سلامت روبکنیدلاقل ۲سال برای افرادبالای۴۰سال از۵۰سالگی بکنیدسالی یکباروتمدیدهوشمندم بکنید۲ساله ماکه همش درهال پول دادن برای یکاری هستیم خداروخوش نمیادخواهشاتعهدات بیمه تکمیلی لاقل برای سرپرست اول بیمه عمرلحاظ کنیدوبعدم دندانپزشکی ویزیت وداروشماکه داریدهمجوره به راننده فشارمیارید

  • ساسان 4 1

    سازمان راهداری هیچ ربطی نباید داشته باشه به تامین اجتماعی ! چطور شخصی با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال بیمه بازنشستگی کامل میگیره اما راننده دیگه ای اگر ۶۰ سال سن نداشته باشه باید ۳۰ سال بیمه پرداخت کنه این اختلاف ۱۰ سال کجا میره ؟ آیا با ۴۰ روز حقوق بازنشسته میشه؟! سازمان راهداری اینجا ورود میکنه ؟ هرگز ... پس تمدید هوشمند پرسه درون سازمانی ست و به تامین اجتماعی و پرداخت یا عدم پرداخت بیمه نباید ربطی داشته‌ باشه ، در ضمن مشاغل سخت باید برای رانندگان بین‌شهری تصویب بشه یا هر کس ۲۰ سال بیمه پرداخت کرد دیگه پرداخت نکرده و کارت هوشمند هم تمدید بشه ...

  • ساسان 3 2

    سازمان راهداری وقتی میتونه برای رانندگان وظایف مختلف تعیین کنه که تمام حق و حقوق شغلی یک کارمند راهداری رو برای رانندگان تامین کنه ، هیچ کاری به امورات شغلی و رفاهی زیر مجموعه ت نداشته باشی و هی دستورات براش صادر کنی ! این کجاش عدالت و قانون مداریه ؟ میگن رانندگان با ۲۵ سال بیمه و ۵۵ سال سن با ۳۰ روز حقوق اونم کمترین حقوق میتونه بازنشسته بشه اما تامین اجتماعی اضهار بی اطلاعی میکنه این معنی ش عدم هماهنگی بین سازمان‌ها نیست ؟ یه راننده بعد سی سال باید حقوق یک کارگر ساده رو بگیره ؟ سازمان راهداری و وزارت راه کجای کار هستند ؟ حمایت که نمیکنن هیچ هی قوانین دست و پا گیر مصوب و اجرا میکنن

  • محمد 0 1

    با سلام و درود، مشکل بیمه رانندگان و سازمان تامین اجتماعی از سال ۷۲ تا کنون بجهت اسناد حمل غیر واقعی و اطلاعات مخدوش بویژه مباحث رانندگان کمکی شاغل در صنوف غیر مرتبط با عدم کنترل و نظارت کامل که ناعادلانه هزینه های گزافی دارد ادامه یافته است.
    باید قانون طبقه بندی مشاغل و شرایط کار با شناسایی کارگاه و کارفرما به تفکیک کارگر و خویشفرما از مقطع صدور و تمدید و تغییرات کارتهای هوشمند ناوگان و رانندگان همچنین تشخیص هویت انگشت نگاری و رمز یکبار مصرف دریافت کد رهگیری طرح را کامل کرد

  • علی 3 1

    آقای مسول محترم اگه فکر درآمدزایی هستی برو این همه شرکت های خصوصی و دولتی هر سال به اجبار فقط ۲بار تست بگیر ببین چکار می کنند

  • ناشناس 3 1

    سلام .آقا من راننده تریلی هستم رفتم شهر بهبهان کارت هوشمندم اعتبارش تموم شده رفتم اداره بیمه برگشته میگه شما اصلا ۴ساله بیمه پرداخت نکردی .میگم ای احمق پس چطوری تا امروز هوشمندم فعال بوده ...مجبورم کردن رفتم تو شهر خودم مفاسا حساب بیمه رو گرفتم ...میگه تو استان ما بیمه شما نمیاد بالا ...دنیا داره با انترنت میچرخه ...اینا از این استان به اون استان مشکل دارن ....همه دنبال دزدی خودشونن

  • ناشناس 1 1

    ۷۰درصد آنهای که کارت هوشمند دارند راننده نیستن کلان کارت هوشمند بچه معنای عوارض مالیات وووو یگ دستگاه توجایگاه سوخت ویاپلیس راه بگذارند تمام راننده توجاده خسته توشه‌ای راهش نمیدان این دکان دستگاه برا چیه شما پول میخوان هرروز کامیون جاده رفت اول جاده وردی همه‌چی کارت میکشه

  • مهدی الهی 0 0

    برای تمدید کارت هوشمند رانندگان هزینه های اضافی اصناف دریافت میکنند،پس از سابقه 25سال رانندگی واداشتن تمام کارت دوره ها بعلت اشتغال در شرکت خصوصی و پر درخت حق بیمه به مدت دو سال آیا باید دوباره دوره آموزش بگذرانم با اتلاف وقت و هزینه 730 هزار تومان
    مگر راننده طعمه است

  • ناشناس 0 0

    این آقای شریعتی بعید میدونم گواهینامه پایه دو هم داشته باشه، احتمالا کارمند سازمان یا کارمند تامین اجتماعیه، اگ راننده بود از حق راننده ها دفاع میکرد.

  • هیچ 0 0

    شنیدید که میگن خرما ارکرگی دنب نداشت این همون قضیه است که هر کسی میاد باسواد و اطلاعات وحتی تجربه رانندگی مشکلات شب و روز جاده خطرات جاده گرانی قطعات نبود گازوییل همه اینها را ندارد وهرچیزی که به فکرش رسید اعمال میکند

  • محمد جعفریان 0 0

    من که بعد از چهل سال رانندگی در جاده های کشور و ۲۷ سال پرداخت بیمه رانندگان، کارت هوشمند خود را تحویل راه وترابری دادم و باطل‌ کردم چون با پنج میلیون و نیم بازنشست میشدم و الآن هم در یک شرکت در عسلویه رانندگی میکنم.

  • بنده خدا 0 0

    سلام
    چرا فقط راننده باید قانون را اجرا نماید .
    باید روزانه چند ساعت در صف گازوئیل منتظر بماند.
    اصلا این کارت هوشمند چه سودی برای راننده دارد و صدها چرای دیگر ان راننده که در بلغارستان بیگناه زندانی است چرا انجمن صنفی رانندگان هیچ کاری انجام نمیدهد چرا در تصمیم گیری ها رانندگان واقعی دخالت ندارند ؟
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه الشریف