بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

◄ زنگ خطر کمبود راننده کامیون و اتوبوس/ حمل و نقل جاده ای در معرض نابودی؟

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای نسبت به کاهش تعداد رانندگان اتوبوس و کامیون ( ناوگان سنگین) هشدار داد.

زنگ خطر کمبود راننده کامیون و اتوبوس/ حمل و نقل جاده ای در معرض نابودی؟
تین نیوز |

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای نسبت به کاهش تعداد رانندگان اتوبوس و کامیون ( ناوگان سنگین حمل و نقل جاده ای) هشدار داد.

به گزارش تین نیوز، رئیس و دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافربری شهریار و ملارد در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: رانندگان حمل و نقل عمومی هیچ حامی ندارند و وقتی بازنشسته می شوند تازه گرفتاری های زندگی و معشیت شان شروع می شود.

محسن رجبی افزود: به همین دلیل شاهد کاهش تعداد رانندگان اتوبوس و کامیون و به طور کلی رانندگان حمل و نقل عمومی هستیم.

خبرهای پربازدید و جنجالی روز را بخوانید:

◄ پولدار شدن صاحبان کامیون های فرسوده و میلیاردر شدن مالکان پرایدهای اسقاطی!

 

اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی/ دریافت جایزه بر اساس میزان قانونمندی

وی عنوان کرد: شاهد این مدعا آن است که مهر ماه سال ۱۳۹۸ متقاضی دریافت کارت هوشمند رانندگی ۱۵ درصد بود  اما در حال حاضر به دو الی سه درصد رسیده که این امر به معنی  یک خطر کمبود راننده در بخش حمل‌ و نقل عمومی جاده ای می باشد.

این فعال صنفی تاکید کرد: پرداخت حق بیمه ۲۷ درصدی در کنار هزینه های کارت سلامت، هزینه عدم اعتیاد، عدم پرداخت حق و حقوق توسط مالکان و شرکت‌ های مربوطه به رانندگان اصلی و کمکی و مهمانداران اتوبوس‌ های برون شهری از جمله دلایل کاهش متقاضیان رانندگی ناوگان عمومی است.

به گفته وی هزینه های تعمیرات، لوازم یدکی، لاستیک، روغن افزایش بیمه ثالث بدنه و غیره  نیز ا زدیگر مشکلات این حوزه است.

او خاطرنشان کرد: مشکلات حمل و نقل جاده ای سال به سال، ماه به ماه، روز به روز افزایش می یابد بدون اینکه یک مورد برطرف یا رسیدگی شود.

قابل ذکر است، کمبود راننده ناوگان سنگین در حال حاضر به زنگ خطری برای حمل و نقل جاده ای تبدیل شده است به طوری که حتی برای سفرهای اربعین نیز این کمبود به طور واضحی نمود پیدا کرد  تا جایی که معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از فراهم شدن امکان به کارگیری موقت رانندگان بازنشسته در طرح ملی جابجایی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی به مدیران کل استانی راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور اعلام کرد؛ جهت ارایه خدمات حداکثری به زائران اربعین حسینی و با توجه به کمبود شدید راننده حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای مسافری، به کارگیری موقت رانندگان بازنشسته در این طرح، بلامانع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    درود برجناب رجبی سالهاست تعداد رانندگان رو به کاهش است واگر هم عده ای ورود میکنند صرف زرق وبرق وعشق کامیون است که پس از روبرو شدن با واقعیت سختی و بی حامی بودن وسنگ اندازان ونبود درآمد و آزار و اذیتهای عدم پرداخت کرایه باعث انصراف رانندگان وفرار از شغل رانندگیست واگر این رویه تدوام داشته باشد درآینده نزدبک بایستی راننده از خارج وارد کنند.فرزندان ما دور رانندگی نیامدن ماهم عشق به رانندگی پاگیر جاده شدیم.

    • ناشناس

      سلام
      من پایه یک هستم ماشینو از دست دادم الان هم با حقوق نهایت ۲۰ تومان سال ۱۴۰۲ کارمو عوض کردم می رم تعمیرات نه سختی جاده داره نه بی احترامی موقع تخلیه و بارگیری
      تازه با کار کمتر حقوق بیشتر میگیرم
      خداییش راننده بیابون بودن چه کشنده چه خاور خیلی سخته خیال کن تو جاده برفی پنچر کنی
      هوا راننده کامیون داشته باشید اقایون

  • راننده پاسخ

    خیلی رانندگی درایران سخت وبی ارزش شده از اجرایی نشدن سختی کاروبالا کشید ند هشت سال بیمه72تا80 که راننده بجای سی سال سی هشت سال بیمه رد نمودند تابیمه تکمیلی بدرد نخور وگرانی لوازم وبه صرفه نبودن کرایه وخیلی موارد دیگر کسی به این کار وارد نمی شود کم کم نبود راننده عیان می شود

  • رضا پاسخ

    هزارو یک درد داریم ولی به کی بگیم مسولین بی بخار هستن

  • رضا پاسخ

    این همه استحلاک وگرونی امدن تناژ بردن بالا .باید یه مسول بزارن که کامیون دار یا درک از شغل ماشین دار سر در بیاره نه طرف آمده هیچی نمیتونه فقد بلده قانون درس کنه .

    • صابر

      خدا کنه کسی نیاد تواین شغل تابه عظمت وسختی کارش پی ببرن فعلا مفتخور حق راننده روپامال میکنه باربری وتعمیرکار وقطعه فروش بنگاه دار ودیگر مفخورها

  • علی پاسخ

    واسه گرفتن پایه یک باید دو سال از پایه دو بگذره و برای هوشمند هم باید پایان خدمت داشته باشی تو استان سیستان و بلوچستان تو زاهدان فقط دو تا اموزشگاه برای پایه دو و یک هست که برای گرفتن پایه دو باید چند ماه تو نوبت باشه

  • احمد پاسخ

    درود بر شرفت واقعا هیچ حمایتی نداریم بنده ۱۹ سال شبانه روز در جاده های کشور رانندگی کردم فقط برای شکم خانواده ام هیچی ندارم الان زانو درد و کمردرد و ناراحتی قلبی دارم هرکجا میرم هزینه درمان سرسام آوره واقعا دیگه نمیتوانم رانندگی کنم نه اینکه تغییر شغل میتونم بدم چون سرمایه ندارم شما را به خدا فکر رانندگان باشید در دنیا صنعت حمل و نقل حساب خاصی براش باز میکنند رانندگان در این صنعت حمایت ویژه دارند چرا در این مملکت برای راننده که بالاترین خدمت انجام میدهد شبانه روز زحمت میکشه اینقد بی ارزش حساب میکنند خدا خودش حق ما را بگیره

  • محمدرضاعباسی پاسخ

    با احترام فراوان.تمام دنیابارانندگی به عنوان حرفه فنی نگاه میشه حقوق عادلانه و پورسانت داده میشه با امکانات رفاهی خوب اماایران نه راننده فقط بایدبشینه پشت فرمون کارکنه نه احترامی نه حقوق مصوب قابل افزایش سالانه ای نه بیمه درست و حسابی تازه کسی هم که بخوادبیاداینقدرسنگ جلوپاش میندازن که کلابیخیال بشه .کارت هوشمند.سلامت.باربری.مسافربری.کوفت زهرمارکلاس های بیخوددوماهه که مدرکش هم یه قرون نمی ارزه.ول کنین مسخره کردن خودشونواونم وضع جاده هاشون هیچ محوری توکشورمطابق باهیچ استانداردی نیست

  • محمد پاسخ

    س بنظر بنده دولت ومسولینی که فقط دنبال درامد وگیر دادن بیش از حد در ازمون باید دید که ایا شخصی که دنبال گواهینامه میرود ایا مهارت دارد یا نه ایراد الکی نگیرند تا همه رو به گرفتن گواینامه بیان الان هیچ کس نیست که قوانین راهنمایی ورانندگی را دروست انجام دهد

    • ماها

      یعنی خیلی راحت گواهینامه بدند تو هم یا دلالی یا....می خواین اشغال چینی هاتووو بندازید به راننده بدبخت.اونم با دل خجسته میاد ماشین میخره .اما نمیدونه از چاله افتاده تو چاه.چه چاهی هم که ته نداره با کلی اقساط .تهش هم یه جسم داغون ویه ماشین داغونتر رو دستشه.خدا لعنت کنه هرچی دلال حروم زاده مفت خوره بی پدر را

  • ناشناس پاسخ

    بااین قیمتهای فضائی ونجومی کامیون واتو بوس کی دیگه می تونه کامیون بخره

  • حمیدرضااکبری پاسخ

    ما راننده شدیم بسه خدا وکیلی دائم اواره بیابونا و همیشه بدهکار به همه

  • محمود یزدانی پاسخ

    بادرودوسلام ازماکه گذشت ظلم شداد وبی قانونی که سختیی کار راننده بیابون را زمین زدن خداجای حق نشسته

  • عارفی پاسخ

    سلام من رفتم کارت هوشمند تمدید کنم میگه 600تا کم داری 150هزار بده برو 10روز دیگه بیا وافعا یکی می خواهد دنبال کارت سلامت معاینه فنی 3ماه یه بار گازوئیلی که درماه تا 15نمیرسه الان هم که میگن 10هزار کیلومتر پیمایش واقعا با این مشکلات میشه کارکرد هیچ کسی هم به فکر نیست

  • بهرور پاسخ

    خدا کنه همه رانندها یکجا همه باهم بیمیرن از این شکنجه پیوسته راحت شن

    • ناشناس

      انشاالله خودت وخانواده ات وطایفه ات یکجاهمتون بمیرید بیشعورعوضی.

    • حسن

      انشاالله خودت وخانواده ات وطایفه ات یکجاباهم بمیریدبیشعورعوضی.

  • محمودمحمودی پاسخ

    سلام خیلی خیلی دیرمتوجه شدید

  • ناشناس پاسخ

    باسلام وقتی که راننده ماشینهای سنگین هیجا ارزش ندارند وهیچ امکاناتی براشون اوکی نیس همین باید بشد نع سختی کار نع بیمه تکمیلی پس یه شخصی به چه امیدی بیاد راننده بشد وهزاران مشکل دیگه که رانندها ذارند پس به چه امیدی بیاند تواین شغل پس بهتره نیاند

  • ناشناس پاسخ

    وقتی باسختی فراوان بار به مقصد میرسونی صاحب بار که انگار طلب کار هست بعدشم سرکارت میشه بابک کارگر
    میگه هر دلم خواست بار خالی میکنم
    در آخر لغت به شغل رانندگی

  • ناشناس پاسخ

    مگه برای دولت مهم هست

  • ناشناس پاسخ

    هیچ کسی از رانندهاحمایت نمی‌کنند رانندها اگر اعتصاب کنند مملکت فلج می‌شود بدترین بی کسی رانندها پرداخت می‌کنند هر کثافتکاری در کشور می‌شود اول رانندها دیده می‌شود مانند فیلم عنکبوت انگار فقط رانندها دیگر هیچ

  • همسر راننده ترانزیت پاسخ

    همون بهتر که کم باشه همسر من که از ۲۳ سالگی تا الان حدود بیست ساله کار میکنه مثلا به کجا رسیده .با هزار بدبختی وهفت خان رستم گذروندن ودادن عمر وجوونی یه ماشین خریده حالا هم که بار نیست واقساط هم سنگینه.شما اگه دلسوز راننده بودید طرح اسقاط کامیون رو بر نمی داشتید واین همه کامیون فرسوده تو جاده راه نمی افتاد راننده شده نوکر بی مزد ومواجب .همه از دلال باربری شرکت از بغلش نون میخورند خودش اسیر بیابون ومکانیک ولنگ یه لاستیک.واقعا دلم برا همسرم کبابه.نمیدونم تواین شغل که اینده نداره وفقط مختص جوانهاست چکار کنیم اینده ما چی میشه .اصلا راننده می خواهید چیکار وقتی نه بار هست نه جاده درست وحسابی.اصلا چه توجیه اقتصادی داره حالا هم که اینقدر کشنده وارد کردید گند زدید به شغل کامیون دارها.ابن همه راننده وماشین وقتی اشتغال نیست چه دردی رو دوا میکنه جز درد دلال وشرکت اشغال ساز تریلی چینی.خدا لعنت کنه هرچی مدیر ومسعول بیسوادرو که به لجن کشیدید مملکت رو.🤮🤮🤮🤮🤮🤮حالا هم نظر من رو نشر ندید چون به مذاقتون خوش نیومده.جهنم حوالتون میدیم به خدایی که نمیشناسید .گند زدید تو شغل وزندگیمون.این همه سرمایه انرژی تخصص .هیچ به هیچ.انشاالله همه از این شغل برند بیرون انوقت ببینیم مملکت به کجا میرسه.البته اینم بهانه جدیده که راننده کمه .میخوان تندتند پایه یک بدند واسه فروش کشنده هاشون .وپر کردن جیباشون .چه بهانه بهتر از این.جمع کنید این شالموتی بازیهاتونو .نابود شید که ذره ذره نابودمون کردید

  • عسل پاسخ

    اتفاقا چیزی که زیاده راننده.هر کی از ننش قهر کرده امده راننده شده .اینم بهانه جدیدشونه .تند تند پایه یک بدند ویه مشت بب تخصص کارنابلد رو بفرستند جلو .برای خرید کشنده هاشون وپر کردن جیب دلال .بخدا هیچی توشغل رانندگی نیست جز نوکری بی احترامی هدر دادن عمر وخدمت بی مزد به همه اقشار جامعه ودر اخر خودتی وبدبختی بیپولی مریضی والی ماشاالله.........

  • سید حمید رحمانی پاسخ

    باسلام خدمت همه همکارانم وعرض تسلیت به تمام عزیزان ماه محرم را من یک راننده اتوبوس هستم الان بیست وچهار پنج سال تمام جاده های این کشور را همه جوره درخدمت زوار آقا بوده ام انسانیت شرافت واخلاق توخون تمامی این قشر زحمتکش جامعه بوده است اول از این بگم مدارک ما رانندها درهیچ ارگان دولتی هیچ اعتبار ومنزلتی ندارد شغل به این سختی را سیحات وتفریحی تعریف کرده‌اند واز گران شدن حق بیمه تامین اجتماعی وهزاران موارد دیگر نود درصد مارانندگان به بازنشستگی نخواهیم رسید وبخاطر استرس وبیداربودن هرشب ازسن پنجاه سالگی دیگر چیزی آزمون باقی نمانده است مسئولین هم خوب می دانند وبارها وبارها گفته اند ولی متاسفانه گوش شنوای نیست رانندگانی که پاک ترین نان جامعه را برای خانواده می برند بعداز عمری کار کردن وهرشب بیدارماندن تازه باید هفت خان را رد کنند شرایط بد اقتصادی بی کیفیتی وناوگان حمل و نقل عمومی گرانی بیش ازحد ناوگان ولوازم یدکی فرسودگی جاده ها وبی احترامی که به این قشر درتمام نقاط اداری می شود نه وامی نه خانه ای وهزاران دغدغه زندگی بعد ازبیست سال کارکردن سن که پنجاه می رسد دیگر توانی دربدن نمانده است واکثر از فشارزیاد سکته می کنند که این هم برای پشت میز نشینان وکت وشلوار پوش ها اصلا مهم نیست که من راننده بعدازسی سال کار کردن شرمنده خودم وخانواده باشم امیدوارم به حق این ماه محرم آقا ابوالفضل العباس باب الحوائج نگهدار تمام همکارانم درسراسر این کشورباشد

  • هادی پاسخ

    والا به خدا قسم چیزی که زیاده ماشین وراننده پارسال از اول سال تا آخر سال خواب بندر عباس دو الی سه روز بود اما امسال کمتر از هفت الی هشت روز نبوده پس این نشانگر زیاد بودن ماشین هست لطفاً قبل از اعلام یک مطلب خواهشاً اول بررسی کنید بعد هشدار بدید ممنون

  • محمدرضا پاسخ

    حمل نقل وبار کار سنگین وبدون حمایت دولت و بیمه است لوازم یدکی و لاستیک و روعن گران است کار مفتی و پر زحمت است

  • شهرام پاسخ

    تا این سازمان راهداری دست از سر مردم بر نداره همینه شاید مجبور به واردات راننده هم بشید ما نمیدونیم مسئول رانندگی کامیون راهنمایی و رانندگی یا سازمان راهداری به پایه یک کارت هوشمند نمیدن آخه خنده داره والا بابا دست از سر ما بردارید کارت هوشمند دیگه چه صیغه آیه اگر پلیس هست شما چه کاره اید

  • هادی آموزگار پاسخ

    من از ۸۵ پایه ۱دارم.ولی اگه برگردم عقب تو ایران رانندگی نمیکنم.حقوق.کم.بی ارزشترین قشر تو جامعه هستیم.ماتو شرکت کار میکنیم.نه نهار نه بیمه نه اضافه کار.حرف هم بزنی میگه بسلامت.حمایت کننده نداریم.ماک شغل پدرمونو ادامه دادیم.ولی دیگه نمی ذارم پسرم وارد این شغل بشه ،شاید ک ارزش راننده با کمبود راننده ب چشم بیاد

  • سعید اسماعیلی پاسخ

    وقت کامیون یک سرمایه ای محسوب میشود مالکانی که چندین کامیون دارند چون فقط به فکر خودشان می‌باشند با کرایه ای بارحمل میکند حق راننده میخورند از سوخت دولتی استفاده نموده افزایش سرمایه میدهند مدام این شغل تحیر میکند درصورتیکه که کارت هوشمند اعتبار بوده با پرداخت 10الی20کامیون با کار کرد 3درصدکامیون خریداری نموده ولی در ایران شبانه روز زحمت کشیده ونمی توانی چیزی بخری همین میشو د این شغل طرفدار ی نداشته باشد

  • R پاسخ

    باوجود این همه مشکل در شغل رانندگی از قبیل گرانی لوازم یدکی.روغن . لاستیک.نبود گازوئیل.فرسودگی اکثر خودروها و عدم توان جابجایی و تعویض خودرو به دلیل گرانی قیمت.جاده های ویران.نبودبار و کرایه کم بومی گرایی در استان های کشور به لحاظ تخصیص بار و همچنین وجود دلالان در پایانه های بار .وعدم سالن اعلام بار و پرداخت نکردن کرایه بار توسط صاحب بار وکالا و حمایت نکردن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از راننده گان قطعا کسی دیگر وارد این شغل نخواهد شد با این روند وخیلی از راننده گان نیز شغل را کنار می گذارند ماهم گرفتار شدیم و پشیمان و حقیقتا به فکر شغل جایگزین هستم بعلاوه این هم مشکل که قید شد بنده به هیچ عنوان تحمل توهین و تحقیر و ضرب و شتم راننده گان را توسط صاحب بار وکالا به عنوانی را ندارم.

  • مصیب پاسخ

    سلام در تمام دنیا رانندگان برای شرکت‌ها کار می‌کنند حقوق ومزایای بالا از تمام شغل‌ها متاسفانه اینجا مالکان اکثرا تاجر یا پولدارهای هستن که مازاد پول خود را برای درامد بالا ماشین خریدن در نتیجه هیچ ارزش از نظر کاری راننده براشون نداره و فقط تهمت وسیله میلیاردی زیر پای شماست میشنوی نه حقوق درست حسابی نه امنیت شغلی من الان ۱۷سال تو این کارم هیچ پیشرفتی نخواستیم پس رفت هم وتوش بوده والان هم کوچکترین فرصتی پیش بیاد این شغل میبوسم میزارم کنار با این که عاشقشم چون ۱۰۰سال هم بگذره یه راننده نمیتونه روزی صاحب ماشین سنگین بشه

  • علی انصاری پاسخ

    من خودم به خاطربیمه که گران کردن جرات نکردم برم کارت هوشمند بگیرم

  • ناشناس پاسخ

    سلام اخه کدوم راننده ایی باحقوق ماهی ۱۵ ملیون میره جاده فقط ماهی ۲ ملیون بیمه باید پرداخت کند نهار شام صبحانه هم هست

  • ناشناس پاسخ

    با سلام بیشترین بیمه رو ما پرداخت می کنیم سوبسید بیمه روهم برداشتن ماهی ۲۳۰۰باید بدیم بعدم باز نشستیم از همه کمتر بگیریم هیچ گونه تهسیلاتی واسه خرید کامیون در نظر گرفته نشده دهک راننده ۹ میشه صاحب کامیون ۴میشه کسی بخواد کامیون بخره کل اعضای خانوادش رو باید بفروش تازه ی دانگ با صاحب ماشین شریک بشه راننده شاگردی کرده تازه گواهینامه گرفته میگن سابقه نداری پس شاگردی جز چی بوده درد راننده یکی دوتا نیست یکی گواهینامه نداره ۱۰تاش رو داره یکی که گواهینامه داره راننده اوناست دولت بیاد بهشون کامیون بده قسطش رو بگیره بخدا می تونه به هممون کشنده اروپایی بده ده سال باز پرداخت کنیم ولی این کار رو نمی کنه خیلی از ماها خسته شدیم ولی دیگه کاری از دستمون نمیاد باید شرمنده خانواده بشیم

    • حسین

      بمه آزاد مهمترین دقدقه رانندگان جدیدالورود هست

  • ناشناس پاسخ

    راننده اتوبوس شهری بهش سختی کار می خوره ولی ماها نه تازه می خوان زیادشم بکنن خیلی راننده سراغ داره خودشون رو باز نشسته نمی کنن چون نمی تونن با پولش زندگی کنن درد خیلی بخوابگم یک ماه باید بنویسم

    • ناشناس

      اشتباه به عرض شما رسوندن راننده اتوبوس شهری شرکت واحد بهش سختی کار میدن که نه تعمیرات رو دوشش هست نه ساعات طولانی که ۵ درصد رانندگان شهری هم نیستن ولی ۹۵ درصد مابقی که شروع کار از ۴ صبح تا ۱۰ شبه هیچ حمایت و سختی کاری ندارن و افزایش کرایه اونها یک پنجم کامیون ها بوده که حتی قادر به تعویض روغن خودشونم نیستن با این کرایه قرون قرونی من الان یک ماهه ماشین رو خوابوندم چون تو این گرما صرف نمیکنه بعدم بری لاستیک بخری فقط منتظرم یه فرصتی پیش بیاد جونم رو بردارم از اتوبوس شهری فرار کنم چون اشتباه کردم اومدم اینجا مخصوصا اگه خطی کار کنی

  • رمضان پاسخ

    فعلا که راننده هست ماشین نیست

  • شهرام پاسخ

    فقط.چرت تحویل مارانندهامیدین

  • محمد پاسخ

    راننده ای چه بعد از ۳۱ سال دربه دری درجاده ها وبیابانها موقع بازنشستگی ۷ میلیون حقوق بگیره دیگر با چه امیدی مردم به این شغل بی ارزش وبی صاحب روی بیاورن تازه از اینها گذشته چه کسی با این قیمتهای نجومی کامیونها واتوبوسها می آید خودش را اسیر جاده ها وبیابانها بکند برای چی چه یک عده مفتخور حق حقوقش را ضایع کرده واز بین ببرند وکسی هم جوابگو نباشد دولت هم چه از همه بدتر

  • کرمی پاسخ

    بعد از ۳۰ سال کار کردن در مسیر بندر عباس،الان که شهری کار میکنم گازوئیل نمی‌دهند.
    لاستیک جفت ۴۰ میلیون
    لوازم گرون قیمت
    وارد ماشین کردن ماشینهای درجه یک اروپایی بدون مدیریت و حتی یک ماشین فرسوده تحویل نگرفتن و بجای آن ماشین نو تحویل دهند.فقط یه عده سودجو ماشین‌ها را خریدن وبه قیمت گزاف قصد فروش دارند.
    بیمه بی‌ارزش تامین اجتماعی که نه برای درمان به درد میخوره و نه برای بازنشستگی
    جاده هایی که سالهاست که یک روکش ساده آسفالت هم روی آن نیامده
    ما خودمون چه دلخوشی و چه امتیازی از این شغل عایده‌مان شد که حالا بخواهیم فرزندانمان را تشویق به این شغل کنیم
    در ضمن با کمسیون باربری،۹درصد اداره راه
    واقعا مشکلات این کار اینقدر زیاده که همه‌ی آنها قابل بیان نیست و اگر فکری به حال رفع کردن این مشکلات نشود به ۱۰ سال هم نمی‌کشد که همه از این شغل فرار خواهند کرد.اقتصاد کشور هم طوری نیست که کسی دلخوش داشته باشد و از خارج کشور برای انجام این کار بیاید.

  • سیدرضا پاسخ

    باسلام
    نزدیک به سی سال فرمون اتوبوس بدستمه بخدا غیراز بی احترامی دم پلیسراه به راننده یا ترمینالها ازطرف ماموران چیزی ندیدم خسته رسیدی ساعت بزنی جلو چهل تا مسافر بروازمایش بده داری استراحت میکنی یه سرباز با یه گروهبان میان جا خواب میریزن بهم یا چیزای دیگه گفتن نداره بخدا دوتا پسر دارم تا بشه نمیزارم دست بفرمون بگیرن
    فقط مشکل اعتیاد واز راننده میخوان حل کنن این یکی از هزار مشکله

    • یوسف

      دراصل اعتیاد راننده هاباعثش خودوزارت راهه که قانون رانندگی اضافه وسختی شغل واجرانمیکنه.معلوم راننده ساعت چهار صبح سرزمین میره تربت جام خربزه میزنه تابارنامه بگیره دوازده ظهرمیشه باکری بی خوابی وتوقف نکردن واضافه رانندگی یه سره میادمیدون تره بارمیاندواب تبریز.ازراه که میرسه بخاطره دوسه ساعت دیررسیدن چک افسری میخوره ازصاب باروبهش میگن بروازجلوی چشممون گم شو.بعدمدیروزارت راه توخونش به اسونی خربزه روازیخچال میاره وباکیف نوش جان می‌کنه بدون اونکه فکرکنه این راننده ی معتادازخودش هم بامسئولیت تربوده که الان ازتره باتادارو،غذانواربهداشتی روتوخونش راحت داره....قدری مهربونترباشیم باراننده

    • ناشناس

      سالم باشی کسی گیر نمیده

  • محمود پاسخ

    باسلام برخورد بد باقشر ضعیف راننده از طرف ماموران راهنمایی رانندگی
    از طرف کارگران در زمان بارگیری و تخلیه
    واقعا چرا احترام به راننده نمیزارن.
    بعد از اون اجرت بالایه تعمیرکاران و دوم قیمت گزاف لوازم یدکی
    متاسفانه حرمت برای راننده نگه نمیداره کسی.
    برای همین کمتر کسی میل داره بره سمت ماشین سنگین.

  • پسر ایران پاسخ

    باسلام خدمت همکارن ومستمعان عزیز من پایه سه چند سال پیش گرفتم دوسال پیش پایه دو گرفتم ودرحال حاضر پایه یک این بار سوم دارم ایین نامه امتحان میدم ایا ایین نامه پایه سه ودو با پایه یک فرق میکند که اینقدر گیر میدن هردوماه باید نوبتت برسد این چه قانونیه اگه واقعا قانونی هستید امتحان مهارت رانندگی بگیرید والله هیچ چیزی تو ایران سر جاش نیست حتا یک درصد احترامی برا رانندگان حمل و نقل احترام قائل نیستنده

  • س ج ا پاسخ

    سلام درود بر همه همکاران عزیز ،واقعا تمامی راننده های جاده ای از بی اهمیتی مسولین و هر روز یه قانون الکی اضافه کردن سخت گله مندیم ،مثلا الان تمام قوانین تمدید هوشمند دو برابر کردن ،ب عنوان مثال تست مرفین الکی ب راننده مسافری اضافه شده که ما بعد از انجام مراحل تمدید هوشمند دوباره باید بریم تست احتیاط برای تمدید دفترچه بدیم و این تست را هم که انجام دادیم قبول نمیکنن ،هم وقت وهزینه اضافه شده ،لطفا اول یه برسی درست از کار بکنید بعد قانون اضافه کنید ،ما راننده های مسافری بیمه تکمیلی نداریم ولی برای رانندهای وانت بار قرارداد دارن ،یعنی یه راننده اتوبوس مینی بوس یا سوای خطی که یه شغل سازماندهی کشورهست از راننده وانت بارشخصی بی ارزشترهست ،زحمتشومامیکشیم امکانات رفاهی رو دادید راننده وانت بار ،خداوکیلی میفهمید داریدچکارمیکنید کل کارتان اشتباه مسخره هست

  • س ج ا پاسخ

    اگه راننده های مسافری جاده ای یک روز کار نکنن ،میدانید چ گرفتاری برای مردم درست میکنید ،ولی راننده وانت بار که هم بیمه درمانی و تکمیلی ،داره ،کارم نکنن چه لنگی گرفتاری ایجاد میکنه،خیلی هزینه الکی رودست راننده های مسافری دارید میزارید چه قصدی قر‌زی دارید با شغل مسافری صورت حساب بارنامه دو باربر کردید تست احتیاط اضافه کردید ،هر هزینه ای که در بخش مسافری باعث فشاردلسردی از این شغل بشه انجام دادید ،هیچ امکانات رفاهی هم که تعلق نمیگیره ،چه منظوری دارید ،یا خیلی بی سوادید یا آشنایی دارید در این شغل که میخواید باعث آزار اذیت کسانی که در این شغل خدمت ب کشور میکنند باز نگه دارنده باشید ،کار را ب کار دان بسپارید ،لطفا

  • سعید پاسخ

    من خودم۲۴سال راننده ام دارم شب و روز تو گوش دوتا پسرم میخونم و مشکلات این شغل بی ارزش نشون می دم اونا لااقل نشن راننده.وبرن دنبال کاری دیگه.نخواستیم

  • کامل پاسخ

    رانندە زیادە اما قیمت کامیون سربە فلک کشیدە

  • ناشناس پاسخ

    حالا روز خوبی هست چندسال دیگه روز به روز بد بدتر انتظار باشید

  • منصور پاسخ

    عزیزم وقتی بقول همین صنف فرمون دست آدم ناشی بیفته منتظر اوضاع بد تر از این هم باشید از زمان اختراع کارت هوشمند و گاو بندی با بیمه تامین اجتماعی کلید بد بختی این شغل رقم خورد و سلام

  • سروش پاسخ

    سلام بعد از ۲۰ سال رانندگی باتریلی از شغل خودم پشیمونم که عمرم گزاشتم روش مملکت ما از لحاظ احترام به این شغل متاسفانه کسی کمک راننده نیست

  • ناشناس پاسخ

    وقتی چهارتا بیسوادمیگن بایدراننده درطول سال ۳۵تا صورت اجباری داشته باشه وهرسال کارت هوشمندروفعال کنن بایدم مشکلات بی راننده ای باشه خب مثل گواهینامه رانندگی ۱۰سال تاریخ بزنیدبرای کارت هوشمنددیگه این هرسال هرسال فعال کنیدیعنی چه

  • ناشناس پاسخ

    بایدبه قشری که واقعا مشکلات مردمو حل میکنن مشکلات دولت وجامعه روحل میکنن ازطرف دولت یارانه کمک حقوق داده بشه راننده هایروز کارنکنن چه فاجعه ای رخ میده توکشورکدوم مسئولی تجربه رانندگی باتریلی واتوبوسوداره بیادفرمون روبگیره دستش بینیم میتونه یک قدم حرکتش بده پس برای قشرپایه یک اولویت قایل شید

  • خسرو پاسخ

    مگر دل درد دارد راننده کامیون بشد تا وقتی تو جاده است که همش با دلشوره و استرس و خطر جاده ای روبرو باشد بعد از بازنشستگی روز از نو روزی از نو یک راننده کامیون پر کار باید حداقل ده سال سختی کار داشته باشد من راننده نیستم از دل راننده گفتم

  • امین صلاح زاده پاسخ

    بنده راننده پایه یک هوشمندفعال مسافری هستم مدارکم کامل است و روی یک مارال۹۶ کارمیکنم ،این طرح واردات به نام راننده شروع شده ولی دریغ از ذره ای حمایت وگرنه من عاشق شغلم هستم با اینکه درآمدم کفاف نمیده ولی کاردیگری بلد نیستم اگر حمایت کنن وبا تسهیلات ماشین تحویل راننده بدن قطعا با جان ودل کارمیکنند ولی هیچ فراخوانی نشده برای رانندگان

  • علی پاسخ

    سلام
    ایاگوش شنوایی هست این همه انتقاد گلایه واقعا من ۴۸ سالم امسال امدن حرفه رانندگی هیچ شخصی به راننده جماعت ارزشی قایلنیست این همه نظر نوشتن صددرصد درست است الان وقت ش رسیدگی بشه نوش داروی پس از مرگ سهراب نباشه

  • ناشناس پاسخ

    دلیلش حمایت ها و پشتیبانی هایی هست که در بخش حمل و نقل خصوصا حمل بار میشه

  • راننده پاسخ

    سلام راننده پایه یک هستم ده ساله رانندگی میکنم یک سال کارم کندن چاه برای فاظلاب.است وراحت شدن از زندگی جاده

  • ناشناس پاسخ

    بعضی از راننده گان حق دارند همه امکانات باید فراهم شود تا راننده با خیال آسوده بتواند درو شهری و بیرون شهر خدمت رسانی انجام دهد

  • یوسف پاسخ

    بله ،وقتی حقوق راننده باسابقه باحقوق راننده یربی تجربه و تازه واردیکی باشه مشکلات روزافزون راننده باگرانی های فراوان زیادباشه،نبودساعت کاردرست که باعث اعتیادبیشترراننده هاشدباشه وهزاردلیل دیگرمعلوم هست که کسی دیگر به طرف این شغل شریف ولی پردرسرنمیاد.راننده بعدازکلی مشقت بارومسافرومیرسونه نتنهاتشکری درکارنیست بلکه کرایه بادردسری بنام کارت به کارت شروع میشه.یه سربازحتی بابی احترامی به راننده سرپست خودش حاضرمیشه.مسائل بیمه وبیمه ی تکمیلی هم که شده قوزبالاقوز.بنده باچهارده سال سابقه ی بیمه بعضی اوقات ناامیدمیشم تازه بیمه ی ماچون قدیمی ترهستیم مثلاازسوپسیدبرخوردارهست این راننده های جدیدبعدازمیلیونهاتمن مخارج ثبت نام وامتحان پایه یک تازه از راه میرسن وبامبلغ بیمه ی سرسام اور،روبه رومیشوند.مشکلات این شغل اینقدرزیادهست که دراین صفحه جانمیگیره.ازوزیرمحترم خواهشمندم کمی نظریه رانندگان زحمت کشمون هم بکنم.مرسی

  • جلال پاسخ

    الان مسئولین همین امشب درست میکنن نگران نباشید. Zoro وارد میشود.

  • هادی پاسخ

    باسلام اگه راست میگین یه کم راننده زحمت کش را حمایت کنید اگه راست میگید ماشین قسطی بکنید با شرایط آسان تا ما که ۱۴راننده کامیون هستیم بتونیم برای خودمون کار کنیم شاید ۱۰درصد از راننده ماشین مال خودش باشه بقیه فقط راننده هستن

  • ناشناس پاسخ

    سلام راننده هستم ماشین هم از خودم هست بانک به ما یک وام نمی دهند حتی ۵۰ میلیون حتی سند کامیون و کارت هوشمند هیچ اعتباری برای بانک نداره وفقط میگه کارمند یا کاسب

  • ابوسفیان پاسخ

    من کارت هوشمند و ندارک‌کامل داشتم کمک راننده بودم اما اوایل دولت روحانی گفتن باید شش‌هزار کارکرد بارنامه بگیری و کارتمو باطل کردن ازداین شغلم زدم بیرون

  • مائده پاسخ

    🤐🤐😶😶

  • طاها پاسخ

    باعرض ادب بقران بری کارگری کنی شرفش بیشتره راننده قرب احترام نداره که هیچ هیچ خدماتی ازطرف دولت هم نداره خدالعنت کنه باعث بانی شو

  • ناشناس پاسخ

    تا راننده ورانندگی درکشور ومملکت جایگاه خودش را پیدا نکند همین که استوهست وخواهد بود

  • ناشناس پاسخ

    سلام ، بنده کاری به ماشین و رانندگی ندارم اما فکر میکردم پول پارو میکنند.همه نظرات را خوندم.خدائی ناراحت شدم.میخواید باور کنید یا نکنید.

  • ناشناس پاسخ

    باسلام بنده عضو هئیت مدیره انجمن رانندگان هستم
    باتوجه به اینکه نه از طرف نمایندگان و دولت طرح و لایحه ای که به نفع رانندگان باشد ارائه نمیگردد بطوری که انگار حمل و نقل عمومی هیچ اهمیتی برای مسئولین ما ندارد . متاسفانه با همه پیگیری های انجمنها هیچ گوش شنوایی بین مسئولین وجود ندارد کاش مسئولین ما احترام به راننده و اهمیت حمل و نقل عمومی را از سایر کشورها الگو بگیرند تا شاید حق این قشر زحمت کش این گونه ضایع نمیشد.

  • امین پاسخ

    من واقعا مایلم پایه یک بگیرم ولی هزینش زیاده ، شما بگین چکار کنم؟

  • نماینده رانندگان پاسخ

    خدا ازت نگذره احمدی نژاد !

    یکی ازسخت وزیان آورترین شغلها راننده وسایط نقلیه عمومیه، بابرداشتن سختی کار ازاین شغل توسط محمود، هم امنیت واستاندارد ازجاده ها به خطر افتاد هم به رانندگان ظلم شد

    چرا که جاده هاغیر استانداردند،درآمد وشرایط کار سخت ووسایط زیر پای راننده گان فرسوده یا بعلت نبود قطعات باکیفیت ،غیر استانداردند
    کل دنیا هر24ساعت نهایتا 9ساعت اجازه رانندگی میدن وباهمان 9ساعت درآمد قابل قبول کسب میشود
    ایران راننده بالای15ساعت هم پشت فرمان نشسته ولی امرارمعاشش بامشکل انجام میشود
    شرکتهای حلبی سازی باهشت ساعت کار سختی کار به کارکنانشان میدهند ولی راننده گان بقول آقای چیتوز شغل تفریحی دارند!
    کشوری که بیش از90درصد

  • سجاد پاسخ

    دیگه این شغل به درد نمیخوره من خودم با۱۲سال سابقه جاده الان ازسال ۹۸دیگه کارنمیکنم شغلی که دلال‌ها داخلش راه پیدا کردن دیگه هیچ

  • ناشناس پاسخ

    رانندگی‌که‌برا‌تشکیل‌ زندگی‌به‌عنوان‌ شغل‌ همیشگی‌ اصلا‌‌ رو‌ هیچ‌ حسابی‌ باز‌ نکنین‌. بنده‌20ساله‌راننده‌ هرنو‌کامیونی‌ بودم‌ اخرش‌ هیچی‌اخرش‌ تو‌ فکر‌ عوض‌کردن‌ شغلم‌ هستم
    حرف‌ همه‌رانندهای‌ عزیز‌ صحت‌ داره

  • احمد پاسخ

    این زنگ خطر , شبیه زنگ خطر کاهش جمعیته !! که 30 میلیون سال ۵۷ , الان شده ۸۵ !!؟ یعنی هر چه آمار نفوس , بالاتر میره , میزان خطر کاهش , بیشتر میشه !!!
    دیگر مصداق مشابه , از باب قضیه کمبود راننده ,,, فضای انباشته از رانندگان در تمام پایانه هاست ,, که با یه اعلام بار مناسب از لحاظ مسیر و کرایه ,, چنان دسته جمعی به باجه هجوم میبرند ! که کارمند پشت باجه فریاد میزنه , عقب تر برید ! هل ندید !
    جاییکه در پایانه یزد , از حفاظ آهنی برای دور نگه داشتن جمعیت از پنجره اتاقک اعلام بار استفاده شده !!
    وگرنه امکان شکستن شیشه وجود داره !! ........ یا پایانه کرمان , که با دیدن خیل انبوه رانندگان عاطل و بیکار که در محوطه از فرط بی باری پرسه میزنند ,, و حس ششم فورا فرمان حرکت یه سر خالی و فرار از علافی رو بهت مخابره میکنه !
    یا پایانه رشت , که از اینطرف , یعنی ورودی , قبض میگیری و بعد از اون طرف خارج میشی !! چون در داخل هیچ جایی برای پارک پیدا نمیکنی !!

    تمام اینها از مصادیق کمبود راننده هست !!

  • فضل‌الله پاسخ

    سلام هرچه بسر ما رانندگان میاد حقمونه چون نه اتحاد داریم ونه تعصب شغلی وقتی میبینم همه جوره بهمون ظلم میشه وکسی را بعنوان حامی نداریم به خودمون وشغلمون احترام بذاریم و۲۴ ساعت همگی نمیگم اعتصاب کنیم دست از کار بکشیم وکنار خانوادمون باشیم انوقت حساب کار میاد دست مسوولان بی مسئولیت

  • علی لطفی پاسخ

    من دوسال پیش بدنبال کارت هوشمند بوده وهستم الان دفاتر پستی با خواست کارت پایان خدمت که من گم کردم و دو سال خدمت سربازی رفتم ولی با سنگ اندازیی کارت هوشمند صادر نشد به همین دلیل تریلی خود فروخته .بیکار شدهام من تقا ضا دارم بروکراسی مدارک را در کشور کم کنند تا راننده بیشتری والخصوص جوان داشته باشیم .از همه مهمتر ماشین نو به بازار اورده کهنه را اسقاط کند دولت نه مردم

  • علی لطفی پاسخ

    راننده پایه یک هم کار مهندس وهم دکتر وهم نگهبان وهم مکانیک یک چیز بگم اچار فرانسه حتی پلیس تو جاده پس احترام کن به راننده بیشعور بیسواد که فرت وفرت قانون وضع میکنی

  • مقصود پاسخ

    مسولیت تا این قوانین را جمع نکند کارت سلامت تمدید هوشمند معاینه فنی رانندگی بدرد نمی خورد بیست سال رانندگی الان اومده نشسته پشت میز خبر ندارن سیر کردن شکممون قسمتی نون میگیرم به من میگه شغلتو عوض کن مگه میشه این همه سال زحمت بکش یک نفر از زیر کولر ازجاش بلند بشه بگه نمی تونی

  • ناشناس پاسخ

    آخه چی تو این خراب شده رو روال هست که رانندگی باشه

  • ناشناس پاسخ

    خجالت بکشید هر کسی از ننش قهر کرده رفته راننده شده چرا دارین این شغل با این حرفای بیخود خراب میکنین بخدا کارگر میخان بگیرن رو مهارتش حساب میکنن بعد راننده شغل بی درو پیکر هر کسی رسیده رفته یه ماشین خریده حتی دنده عقب نمیتونه بره داره با جون مردم بازی میکنه

  • ناشناس پاسخ

    وقتی که رانندگان هیچ مسولی به فکرشان نیست حتی صنف درست وحسابی ندارندکه به دادشان برسه چرابایدتوقع داشت که راننده کم است من که ازبچگی تواین شغل بودم هنوزیک ماشین ازخودم ندارم خونه ندارم توصیه هم میکنم کسی تواین شغل قدم نگذاره من هم ازنبودشغل مجبورم این کارراادامه بدهم ماراننده ها هیچ پشتوانه ای نداریم. مخصوصاازلحاظ بیمه اون بزچرونی که میگه سختی کارنداره خودش یکباربیادتواین جاده ها پشت فرمون بنشینه بعدسختی کارروبرداره

  • نازعلی نوروزی پاسخ

    هیچ نظارتی در مورد کمسیون بارنامه نیست بعنوان مثال یک بار زدم کل کرایه پنچ میلیون نهصد هزار تومن بود کمسیون دریافتی دوهفتصد بوده با دو برگ کاغذ کرایه را با من نصف کرده چرا دولت نظارت نمی کند بزگترین دلیل نابودی حمل نقل همین باری بری های پایانه تهران و مشهد هست

    • رضا

      سلام ودرودبرقشرزحمت کش وسخت کوش وشب گردمن کوچک شماهستم من فقط یک عرض کوچک داشتم شماهابخاطرکرایه وهمه چیزماشین دارهااعتراض کردیدولی بخاطرخودتون نه تعدادراننده ازماشین دارهابیشتره یک بارهم شده بخاطرخودتون اعتراض بزنیدمن‌خودم چندسال جاده بودم هم تریلی وهم‌اتوبوس الان چندسال آمدم توشرکت حتی دودونگ ماشین شریک بودم فروختم توشرکت بامزایابالانهاروخداروشکرشب توخونه هستم زحمت ازکی بکشی کنارزن وبچه ات هستی صفرکیلومترکارمیکنم مسولین نقدابراشون خرج داره که بخواهندسختی کاربدهندیابازنشستگی باحقوق بالادولت ضلرمیکنه دلش بحق مانسوخته من اگرشش دونگ ماشین ازخودم داشته باشم میروم جاده نداشته باشم فقط شرکت بهترین مزایا گرماسرماتشنه گرسنه خرابی خطرهمه رابجان بخری مسعولین پزش بدهندماهم زندگی داریم‌زن وبچه مادل ندارندبلاخره اگرپشت هم باشیددرست میشه تابچه گریه نکندمادرشیربهش نمیده انشالله همیشه سفرتان بی خطرباشه سایه الله روسرتان

  • تبریزی پاسخ

    ۱۵ ساله شبانه روز در بیابان رانندگی میکنم ،یه وقت هایی شده ۳ هفته حموم نکردم .غذای سربازی ،حقوق حتی کمتر از کارگر ساده ،خطر اندازه خلبان جنگنده،بع از سه چهار هفته میتونی فقط چند روز پیش خانواده باشی .شرمنده از خانواده شرمنده از فامیل ،شرمنده از بچه .همیشه باید از طرف کارفرما و پلیس چرت و پرت بشنوی و مثله خیار جلوش وایسی و گردنت رو بزاری روی شونت. .داداشه من ،سرور من ،حرف منه حقیر رو گوش کن این راهه زندگی کردن نیس.

  • علی اماموردی پاسخ

    سلام و درود برای یه کامیون 10تن با 470تا گازوئیل دریک ماه چه جوری میشه کارکرد

  • صابر پاسخ

    سلام وقتی وام وتجهیزات میلیاردی بدن سرمایه دارکامیون بخره وراننده زحمت ومسولیت بار بر عهده اش باشه وآقای پولدارا مفت خوری وزورگویی کنه من راننده ازاین شغل که خادم ومورد بی احترامی جامعه ودولت است میکشم کنارچون خوار جامعه وخانواده میشم وصاحب ماشین باکلی وترفند هایی میخوادتو حساب وکتاب ماشین دزدتم میکنه نجاست. باید راننده صاحب کامیون باشه نه هرکه از راه رسید امر ونهی کند راننده را وروی اعصابش باشه

  • ناشناس پاسخ

    سلام من یه راننده حرفه ای خانم هستم ولی از گواهینامه ام استفاده نکردم چون حقوقش خیلی کمه و به زحمت و خطرات نمیارزه

  • احمدرضا پاسخ

    سلام راننده پایه 2هستم با15سال سابقه کارکشنده ازخودم حالا پنج ساله دیگه کارنمیکنم یه وظیفه 18ساله که سبیلاش هم سبز نشده خودت وماشینت ویه عمر زحمت واعتبارا رامیکنه پشت خر تا راست یه خون التماس بعدش برایه معافیت جزیی حاضرنیستن پایه یک بدن

  • مهدی پاسخ

    وقتی فقط برا پول گرفتن وجیب خالی کردن هوشمند باری ،یا مسافری کیلومتر بارنامت کمه یا دوسال شارژ نکردی خوب اون کسی که چند سال تویک شرکت داره کار می‌کنه داخلی هوشمند لازمش نشده الان میخواد بره بیابون خیلی سخته نه ولی شما سنگ بندازید تعهد بده هر کسی وگذاشتید داخل صنف وهر جوری که دلش بخواد قانون در میاره تاپول بیشتر بگیره پلیس +10کارت سلامت عدم اعتیاد و...فقط پول

  • سلطان پاسخ

    بله نه تنها حامی نداریم،
    بلکه پلیس راهها هم یکی ازعواملشه،
    تبعیض درجاده ها مشهود،
    مامور پلیس راه ماشین های شوتی که خونه خراب کنن،
    صرفش نمیکنه بیفته دنبالش ،اما کامیون میبینه نگهش میداره جریمه اون شوتی رو هم بااین حساب میکنه،
    بعد توقع دارین ،
    تو جاده بمونیم،
    من ازتمام رانندگان میخام استعفا بدین،
    کارگری ارزشش ازراننده بیشتره
    والسلام

  • ناشناس پاسخ

    اینم برای همین چندروزاربعین هست منظورازکمبودراننده نبودن راننده اتوبوس نه کامیون بعدازاربعینم یادشون میره ازاین پیامها بزارن

  • ناشناس پاسخ

    باسلام،تاوقتی افراد بیسواددر حوزه حمل‌ونقل نقل تصمیم سازی می‌کنند اوضاع ما رانندگان از این بهتر نمیشه۰یاحق

  • حسین پاسخ

    کی واسه راننده اتوبوس کامیون ارزش قائله که تعدادشون زیاد شه ی فوتبالیست 20 میلیارد میگیره تفریح می‌کنه هیچ کاری نمیکنه ی راننده 24 ساعت تو جاده داره رانندگی می‌کنه واسه ماهی 15 میلیون بعد انتظار دارید تعداد زیاد شه حداقل واسشون مزایا بزارید

  • میر شجاع پاسخ

    سلام چند دلیل دارد اول ما دهه ۸۰ پیشنهاد رشته حمل و نقل و ترابری در هنرستان دادیم عمل نشد دوم گرانی ماشین سنگین بیش از حد سوم نبودن امکانات رفاهی درون شهری و جاده ای چهارم برخورد بد پلیس با رانندگان سنگین و موارد دیگر حتی باعث فرار سرمایه گذار در این بخش چه در درون شهر و چه برون شهر شده خود من از سرمایه گذاران این رشته بودم که با دهها میلیارد زیان و بدنی بیمار از اینکار برون رفتم

  • حسین طاها پاسخ

    حقوق راننده تو ایران از کار گر کمتره این حق ماست ایا ؟

  • حمید پاسخ

    تا چند سال دیگه هیچ اثری در هیچ حوزه ای اعم از رانندگی تا طبابت و....از یک متخصص در ایران نمیمونه....با این سیاست‌های غلط دولت.....

  • اسحاق ولی پور پاسخ

    من‌24ساله دارم رانندگی میکنم گاهی توشرکت گاهی برون شهری وقتی تو شرکت کارمیکردم برای شارژ کارت هوشمند میرفتم میگفتن که باید بار نامه بیاری من گفتم من تو شرکت کارمیکردم آخه از کجا نارنامه بیارم خود انجمن رانندگان گفت که ما کار نداریم گفتن برو پول بده بگیر یا بدار همکارات برات بگیرن اخ گفتم من وقتی تو شرکت کارمیکردم خلاف میکنم که بدم همکارام بگیرن در جواب گفتن ما همین خلافو‌‌ بکن فعقط بارنامه بیار که منم کارت هوشمندمودادم که برام بارنامه بگیرن که همین خلاف که آزمون خواستن باعث شد هم کارت هوشمندمو گم کردن وحالا هم از کارت هوشمند شدم هم از شرکت‌ که کار میکردم حقمو خوردن وحالا بیکار شدم این هم عاقبت رانندگی آخه کدوم کشور خودش راننده رو وادار بکنه که بدبختی رو به راننده که‌نه شب نه روز داره نه زندگی آقا جوانهارانندگی عاقبت خوشی نداره به خدا ندارم به ولا نداره حالا هم میرم برای کارت هوشمند هزارتا راه میزارن که همشهم راهی که نمیتونی به تهش برسی از بجنورد

  • ناشناس پاسخ

    25ساله راننده پایه یکم‌اخر این شغل بدبختی شرمنده زندگی نداشتن سر پناه نداشتن بی اعتباری حتا پول‌ یک متر قبرهم نداشتن آخر شه این کار با اوبهت مرسی از معسولین با ارزش این کشور

  • محمد علی پاسخ

    سال ۹۸ کامیون خودم به علتی گرفتاری زندگی ۲۳۰ میلیون فروختم یک سال نشده از میلیارد هم گذشت
    الان چقدره
    بزرگترین علت کمبود راننده گرانی کامیون هست من حداقل ۱۵ سال میتونم رانندگی کنم مثل من خیلی هستند که به خاطر شماها خونه نشین شدند
    لطفا التماس تفکر

  • علیرضا مولودی پاسخ

    سلام پدر من راننده اتوبوس بود از بچگی باهش تو جاده بودم تا پایه یک گرفتم از ۷۳بیمه ریختم بعد ازچند سالیانه پرینت گرفتم دیدم بیمه ام رو شرکت‌ها قدیم خوردن بیمه هم قبول نمیکنه چند سال دیگه باید بیمه بریزم تا باز نشسته بشم پدرم خدا بیامرز میگفت اگه یه روز کسی رو خواستی نفرین کنی نگو بره معتاد بشه بگو الهی راننده جاده بشی دردی بالاتر از این نیست بابا

  • مرتضی پاسخ

    باید تعداد رانندگان روبه کاهش باشه من20ساله حرفه ای تواین شغلم ۴۳سالمه دیسک کمرساییدگی زانوهزارتادردگرفتم هیچ فریادرسی هم نداریم سختی کارم که نمیدن بیمه تکمیلی امسال باپارسال سقف تعهداتش یکیه خب آدم به چی دلخوش باشه اکثردوستانم مهاجرت کردن به اروپابرای رانندگی چون اونجابه این شغل اهمیت میدن

  • ح ر پاسخ

    باسلام. همه اطلاع دارید در کشورهای پیشرفته با ارزش ترین شغل اول کشاورزی دوم رانندگان مخصوصا عمومی برون شهری میباشد.. اما.. در ایران عزیز ما یک اختلاس گر ۲ دلّال ووووو

  • علی محمدی پاسخ

    با سلام ودروود خدمت دولت مردان نظام جمهوری اسلامی اینجانب راننده سنگین نوگان مسافرتی جادی سنگین هزار تا مشگل داریم با 4فرزند دراین گرانی های واقعا حق بیمه 2222000هزار سخت وظلم هست خودتون قظاوت کنیدیک کاری بکنید خدا پسند باشد تا ماهم بتوانم با این همه مشگلات دل خوشی داشته باشیم بنده از خرم آباد لرستان درد دل خودم کردم حالا خدتون وجدانتان کمک این بند حقیر بفرمایید تا یک دنیادعاگوی شما باشیم وسلام علیکم ورحمت الله وبرکاتم

  • محمدرضا پاسخ

    درود بر شما. وقتی که برای راننده ای که شبانه روز زحمت میکشه و چرخ اقتصاد و حمل و نقل کشور را میچرخونه هیچ ارزش و بهایی قائل نمیشن همینه . در ضمن قوانین سخت هم مزید بر علت میشه مثل من خودم پایه یک دارم و بیست سال با اتوبوس بیابانی کار کردم ولی الان شغل دولتی دارم و اوقات بیکاریم هم زیاده و آماده هستم در اوقات بیکاری با اتوبوس کار کنم ولی این قوانین سخت اجازه نمیده میگن کارت هوشمند به شما تعلق نمیگیره چون بیمه ی دولت هستی . خوب این میشه که راننده کم میشه . کار از ریشه باید اصلاح بشه اون ماشین رو راننده میرانه نه دفترچه بیمه و کارت هوشمند . لطفا یه تجدید نظر در قوانین تون انجام دهید می‌بینید که راننده اونقدرها هم کم نیست. سپاسگزارم

  • مجید ترکزاد پاسخ

    من سی وچند سال راننده تریلی بودم وپشیمانم چراعمرم رادر شغل هدر کردم سیاست گزاران قبل را بخواهید پاسخگو باشن مخصوصا انجمن صنفی که هیچ حمایتی از این زیرمجموعه خود نکردن جز چپاول ومنافع خود چطور منتخب انجمن صنفی باید دوسال اخر حق بیمه خود را چند برابر رد کند وحال سه برابر راننده حقوق بگیرد اصفهان یکی جوابگو باشد از این به بعد هم این رویه ادامه پیدا نکند

  • مرتضی روزبان پاسخ

    مشکل کمبود راننده سنگین فقط وفقط دولته.
    جوان با هزار ذوق و. شوق وارد این حرفه میشه
    میره گازوئیل بزنه تو همه جایگاها بنزین واسه دور دور جوانهای بیکار هست ولی گازوئیل نیست حتی آزاد با قیمت های بالا
    میره تو یه شرکت حمل و نقل کار کنه ماه به ماه رنگ خانوادشو نمیبینه
    چرا باید تمام مشاغل تعطیلی داشته باشن بجز راننده
    رو هر ماشینی هم میخواد کار کنه ۶ الی ۷ میلیارد ازش سفته و ضمانت میگیرن انگار ماشینو میخاد بگیره
    مشکل این‌است........

  • کهنه سوار پاسخ

    فرمایشات تمام.همکاران چه کامیون داران و چه رانندگان را با دقت تمام خواندم از سختی کار در گرمای سوزان تا سرمای استخوان سوز، قطعات و لاستیک و تعمیرات گران، و رانندگان عزیزی که کامیون از خودشان نیست وضع بدتر بنده از سال 73 وارد این شغل شدم سال 72 تا 80 بیمه رانندگی معروف به مهری توسط دفاتر باربری و یا سازمان تامین اجتماعی عمدی خورده شده و جز دو یا سه سالی و اندی مابقی به حساب نمی آورند سازمان میگه باربری واریز نکرده باربری هم میگه سازمان دروغ میگه این وسط راننده عمر و جوانیش بدون بیمه هدر رفت با هزاران بار شکایت رانندگان فکری به حال سال های مذکور نکردند، سختی کار که اجرا نشد، جدیدا هم که قصد افزایش سن بازنشستگی تا دم گور را دارند تمام این مشکلات به خود ما بر می گردد از ما رانندگان کامیون و خانواده هایمان در هیچ ارگانی و نهاد معتقد تر به نظام مقدس جمهوری اسلامی نداریم چرا ما باید به خاطر مشکلات و گرفتن حقمان همچون معلمین عزیز راهپیمایی نکنیم چرا همچون معلمین عزبز به نمایندگان مجلس فشار نمیاوریم تا نتیجه حاصل شود ما یکدست نیستیم بهانه های مختلف میاریم که وقت نداریم و... نه برادر هر چیزی بهایی داره میگی نکنه دو شب بازداشت بشم باز داشت بشویم مگر جز حق حق حق و حقمان چیزی خواستیم درد ما متحد نبودن است فقط، حرف می زنیم توقع داریم بدون بها کاری درست بشود در پایان شما همکاران قدیم و جدید را به خدای بزرگ می سپارم شما سربازان گمنام ایران اسلامی عزیز هستید چرخ های حمل و نقل این مملکت روی دوش شما عزیزان می گردد واگذار سه قوه و سازمان تامین اجتماعی از قدیم تا حال به خداوند بزرگ مرتبه که هرگز قدمی در راه باز کردن مشکلات فراوان رانندگان برون شهری بر نداشتند با اینکه وظیفه این نجومی بگیران بود