بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

◄ افزایش فشار اقتصادی بر رانندگان/ درخواست کمک از رئیس قوه قضاییه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان در نامه ای به رئیس قوه قضاییه از نقض آشکار حقوق کامیونداران با استفاده از ضرایب اعشاری (کاهنده) در پرداخت کرایه ها خبر داد.

تین نیوز |

 رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان در نامه ای به رئیس قوه قضاییه از نقض آشکار حقوق کامیونداران با استفاده از ضرایب اعشاری (کاهنده) در پرداخت کرایه ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، سعید عبداللهی در این نامه که در تاریخ 15 اسفند ماه نوشته شده، تاکید کرد: این روزها جامعه حمل و نقل چه در سطح کشور و چه در سطح استان با مشکلات عدیده ای مواجه است که علت اصلی آن بعد از نوسانات ارزی، عموما متوجه ترک فعل برخی مسئولان و عدم رعایت قوانین و مصوبات و بخشنامه های بالا دستی است.

 این فعال صنفی افزود: پس از شرایط سخت به وجود آمده در سال ۹۷ برای رانندگان و کامیونداران و عدم رسیدگی به مطالبات به حق آنان که منتج به اعتراضات صنفی گردید، طی مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری تعیین نرخ حمل به سازمان راهداری و برحسب تن کیلومتر واگذار و تعیین گردید؛ در همان مصوبه و در بند «ب» آن موضوع بروزرسانی برحسب ضرورت لحاظ شده، لیکن با وجود تکلیف قانونی این موضوع طی سال های اخیر نادیده گرفته شده و صرفا به صورت دوره ای (معمولا یک ساله) بدون لحاظ نوسانات ارزی که تاثیر مستقیم بر بیش ۹۰ درصد هزینه حمل دارد، انجام می پذیرد.

وی گفت: فارغ از این موضوع در تاریخ ۱۳۹۷.۰۹.۱۹ طی یک جلسه مابین نمایندگان رانندگان و مسئولان سازمان توافقنامه ای مبنی بر اعمال ضرایب تطبیق منعقد گردیده که مغایر قانون و شرع (اصل ۴۰ قانون اساسی و قاعده لاضرر) می باشد، لیکن به علت عدم آگاهی نمایندگان صنفی از مسائل حقوقی و همچنین ساده انگاری در خصوص وعده مقطعی بودن این ضریب، نمایندگان رانندگان و کامیوندارن صورتجلسه مذکور را امضا نموده و همین صورتجلسه عاملی برای تضییع حقوق رانندگان طی چهار سال اخیر شده است.

عبداللهی عنوان کرد: از آنجایی که نرخ تعیین شده به صورت قانونی مصوب شده و در دولت جدید پس از تأیید سازمان حمایت از مصرف کننده جهت اجرا ابلاغ شده است، استفاده از ضرایب اعشاری (کاهنده) به اسم حمایت از تولید، آن هم به صورت سلیقه ای و خارج از هرگونه ضوابط قانونی، نقض آشکار حقوق کامیونداران است.

او ادامه داد: مورد دیگری که موجب تضییع حقوق کامیونداران طی چهار سال اخیر شده است مربوط به عدم اجرای بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴  (آیین نامه اجرایی مصوبه ۲۰۹ شورایعالی ترابری )است که متأسفانه با وجود تکلیف و تاکید قانونی با ترک فعل مدیران مسئول سازمان راهداری در بسیاری از استان ها بر زمین مانده است و از همین طریق بین ۸ تا ۱۰ درصد از حقوق قانونی رانندگان و کامیونداران تضییع می گردد.

این فعال صنفی تاکید کرد: موارد متعدد دیگری از جمله عدم پرداخت به موقع کرایه توسط شرکت های حمل و نقل، توزیع سوخت نامناسب در جایگاه ها و ایجاد صف های طویل که موجب عدم النفع کامیونداران می گردد، توزیع ناعادلانه بار و رواج بومی گرایی به علت فقدان درگاه ملی بار و ... نیز از جمله مصائب و مشکلات کلیدی رانندگان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش جلیلی پاسخ

    اضافه کنید عذابی بنام تامین گازوئیل
    مسئولین شرکت پخش جهت مبارزه با قاچاق رانندگان عادی و غیرقاچاقچی را دچار عذاب میکنند.
    کاهش سقف سوختگیری در استان اصفهان از ۴۲۰ به ۳۰۰
    کاهش سهمیه تانکر جایگاهها از جمله اقدامات ایذایی شرکت پخش برای آزار و اذیت رانندگان و افزایش طول صفها است.

    اگر گازوئیل ندارید یا بودجه برای یارانه گازوئیل ندارید چرا ما را اذیت میکنید؟؟؟

  • راننده پاسخ

    باسلام لطفا نامه ای هم درمورد هشت سال سنوات72تا80که نصف سابقه وجود دارد وسختی کارکه قرار بود دربرنامه پنجم توسعه 25سال سابقه راننده گان پایه یک بازنشسته شوند وتامین اجتماعی زیر بارنمی رود بنویسید چطور چهاردرصد سازمان رابه نه درصد رسید واجرایی شد ولی نمی توانند درصدی هم بابت هشت سال ازبارنامه بگیرندوبه حساب تامین اجتماعی واریز نمایند بابت کمبود هشت سال سابقه وسختی کار

  • مجید پاسخ

    درموقع اختشاشات شیشه جلو ماشین مرادر تاریکی موقع رد شدن از پلیسراه مورچه خورت زدند شکستند به انجمن تبریزوریییس راهداری وحمل نقل مراجعه کردم ولی جواب نگرفتم

  • ناشناس پاسخ

    نه اتحادیه ایی و نه سندیکای صنفی ایی ونه پشتیبانی و نه حمایتی برای رانندگان جاده ایی که چرخ اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شوند موجود نیست در این کشور، فقط یک نمونه تزی حق و ضایع کردن حقوق اولیه و ظلم به این قشر را اگر کسی میخواد ببینه می‌تواند برود در میادین تره بار مشاهده کند برای تا سه روزخواب در میدان تره بار رانندگان کامیون باید تابع قوانین ذی نفعان و دلالان بار فروش میدان تره بار باشندو دریافت کردن کرایه در هر نقطه ای از این مملکت با چالش‌هایی همراه است که بعضا داستان‌هایی می‌شود باور نکردنی