| کد خبر: 251511 |

◄ گروگان گیری رانندگان کامیون با عنوان زمان توقف بارگیری و تخلیه کالا

فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از شرایط پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران گفت: با کدام توجیه اقتصادی و قانونی یک راننده حرفه ای با ناوگان عمومی سنگین جاده ای باید هفت ساعت کاری، برای بارگیری و تخلیه حمل بار در اختیار صاحب کالا قرار گیرد؟

تین نیوز

فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از شرایط پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران گفت: با کدام توجیه اقتصادی و قانونی یک راننده حرفه ای با ناوگان عمومی سنگین جاده ای باید هفت ساعت کاری برای تخلیه و بارگیری کالا در اختیار صاحب کالا قرار گیرد؟

به گزارش تین نیوز ، خدادداد بکرانی ، این مطلب را با اشاره به بخشی از توافقنامه مربوط به نحوه پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران بیان کرد که طی آن، مدت زمان توقف برای بارگیری و تخلیه کالا برای کامیون ها از جمله کامیون های اتاق دار و کشنده بارگیر هفت ساعت ذکر شده است.

او افزود: مدعیان دفاع از حقوق مشروع صنف چه توجیهی دارند که یک راننده و کامیوندار با وجود آنکه هم از لحاظ اتلاف وقت و هم از لحاظ بهره وری دچار چالش و تعارض منافع خواهد شد به چنین توافقی در زمینه حق توقف راننده و ناوگان، تن دهد؟

بکرانی با اشاره به تعداد ناوگان خود مالک و تحت مالکیت شرکت های حمل و نقل، عنوان کرد: چند درصد ناوگان تحت مالکیت شرکت های حمل و نقل به عارضه توقف در محل های بارگیری و تخلیه دچار خواهند شد؟

او خاطرنشان کرد: آیا شرکت های حمل و نقل، ناوگان ملکی کافی در اختیار دارند که خود را در ردیف تصمیم گیر و تصمیم ساز در مقوله حق توقف ناوگان و رانندگان حمل و نقل جاده ای تلقی کنند؟

این فعال صنفی گفت: آیا کسانی که خود را نماینده صاحب کالا در حمل و نقل معرفی می کنند و خدمات به صاحب کالا ارائه می دهند و از راننده و کامیوندار ارتزاق می کنند، می توانند برای چنین اموری برای صنف رانندگان و کامیونداران تصمیم گیری کنند ؟

بکرانی در ادامه از کانون رانندگان سراسر کشور که به عنوان مدعی دفاع از حق و حقوق مشروع  رانندگان پای میز توافق در مورد چگونگی پرداخت حق توقف به رانندگان حضور پیدا کرده است، خواست در این زمینه پاسخگو باشد.

حق توقف
بخشی از توافقنامه حق توقف کامیون ها

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.