| کد خبر: 250012 |

◄ پیامد بی توجهی به ضریب دسترسی هواپیماها: افزایش هزینه شرکت های هواپیمایی

یکی از دلایل ریشه ای تاخیرها و هزینه های سربار و قابل اجتناب در شرکت های هواپیمایی کشور، عدم توجه به ارزیابی مستمر قابلیت اطمینان عملیاتی و متعاقب آن قابلیت اعتماد و میزان واقعی دسترسی عملیاتی به هواپیماهاست.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: یکی از دلایل ریشه ای تاخیرها و هزینه های سربار و قابل اجتناب در شرکت های هواپیمایی کشور، عدم توجه به ارزیابی مستمر قابلیت اطمینان عملیاتی و متعاقب آن قابلیت اعتماد و میزان واقعی دسترسی عملیاتی به هواپیماهاست.

به گزارش تین نیوز ، خلیل الله معمارزاده ( محمد معمار ) با بیان این که قابلیت اطمینان هواپیما ممکن است 100درصد اما سطح دسترسی به آن جهت پرواز 40 درصد باشد، گفت: در واقع ظرفیت واقعی ناوگان هوایی کشور تابعی از ضریب دسترسی است.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی افزود: ممکن است ما از نظر اسمی ۹۶ فروند هواپیمای فعال داشته باشیم و حتی آن را به ۱۸۰ فروند هم به طور اسمی برسانیم ولی با توجه به ضریب دسترسی و نرخ میانگین ضریب پروازی(Utilization)، ظرفیت واقعی ما باز هم زیر 100 فروند باشد.

معمار زاده تاکید کرد: اهمیت محاسبه ضریب دسترسی ناوگان هوایی کشور، رگولاتوری صنعت هوانوردی را متوجه ظرفیت واقعی ناوگان هوایی کشور و هر یک از شرکت های هواپیمایی به منظور توزیع بازار در صدور مجوزهای پروازی برنامه ای خواهد کرد.

او عنوان کرد: ضمن اینکه شایسته است خود شرکت های هواپیمایی، در بخش حسابداری مدیریت خود نسبت به پایش ضریب پروازی ناوگان و گزارش های تصمیم ساز خود، جهت مدیریت آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.