| کد خبر: 244656 |

در آستانه پایان قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه گر صورت گرفت:

◄ درخواست رانندگان کالا از مسئولان صنفی: افزایش خدمات بیمه تکمیلی

لازم است نسبت به دریافت تعهدات و پوشش های بالا با توجه به تورم موجود در کشور و هزینه خدمات درمانی و بستری در این خصوص اقدام نمایند.

تین نیوز

برخی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا با توجه نزدیک بودن زمان انقضای بیمه تکمیلی رانندگان بخش بار از مسئولان تشکل های صنفی درخواست کردند، برای تمدید قرارداد بیمه با صاحب نظران در حوزه بیمه های درمان مشورت نمایند.

به گزارش تین نیوز، این درخواست رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی مطرح و تاکید شده است: لازم است نسبت به دریافت تعهدات و پوشش های بالا با توجه به تورم موجود در کشور و هزینه خدمات درمانی و بستری در این خصوص اقدام شود.

این رانندگان پیشنهاد دادند مسئولان تشکل های صنفی، قرارداد فرهنگیان و یا کارکنان شرکت نفت را بررسی و مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

یک پیشنهاد برای عقد قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان بخش حمل کلا

به گفته آنان، با توجه به این که در سال های گذشته ویزیت پزشک، دارو و خدمات داندانپزشکی جزو تعهدات بیمه درمانی رانندگان نبود، لازم است امسال این موارد مورد توجه قرار گیرد چرا که میزان حق بیمه های دریافتی از رانندگان، کفاف پوشش کامل خدمات مورد درخواست رانندگان را می دهد.

این رانندگان در این زمینه به اطلاعیه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره می کنند که هر سال از نیمه های اجرا، شرکت های باربری را از دریافت هزینه بیمه با توجه تامین شدن مبلغ اختصاص یافته منع می کند.

این رانندگان همچنین از متولیان صنفی درخواست کردند در خصوص سختی کار رانندگان و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی به نحو شایسته با نمایندگان و متولیان امر رایزنی صورت گیرد.

قابل ذکر است در نیمه مرداد ماه سال جاری موعد انقضای بیمه تکمیلی رانندگان فرا می رسد (۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ).

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عنایت اله بکرانی 0 0

    باسلام خدمت شماوهمکاران عزیز
    اولادرسال ۹۷بعدازاعتراضات بحق رانندگان کشور،بحث بیمهءتکمیلی رانندگان موردتوجه وازاینروقولهایی داده شدکه هزینهءبیمه تکمیلی به گردن باربریهاافتاد،امامتاسفانه باقراردادی که سازمان بابیمه تکمیلی آتیه سازان بست،نه تنهاخدماتی ارائه نکردبلکه تاپایان قراردادهم هزاربهانه آوردندوتمام شد! سال ۹۸سازمان حمل ونقل خودشان راازبیمه تکمیلی جداکردندواین توپ راداخل زمین کانون کارفرمایی وکامیونداران انداختند! ایشان هم نزدیک به ۹ماه بابیمهءداناقراردادبستندونیم درصدازمبلغ کرایه راننده رابرای هزینهءبیمه تکمیلی ازراننده کسرمیکردند، که آنهم خدماتی بسابیشترکه نه اماتاحدودی بهترازآتیه سازان بودکه همین الآن هم بعدازدوسه سال بسیاری ازفاکتورهاروی دست رانندگان مانده وکسی جوابگونیست!
    هم اکنون ازسال گذشته تآکنون، این توپ بسیارقلقلی،توسط کانون کارفرمایی درزمین کانون شرکتهای حمل ونقل انداخته شد،که شرکتهای حمل ونقل بیمهءتکمیلی رانندگان رادرست کنند!! آنهاهم بخاطراینکه فشاربرروی رانندگان نباشد،نیم درصدبه مبلغ کرایه اضافه میکردندتاازصاحب کالابرای بیمه تکمیلی رانندگان ،دریافت کنند. جالب اینجاست هم ازصاحب کالااین مبلغ راکه بین ۳۰تا۷۰هزارتومان بود،میگرفتندوهم کمیسیون همین مبلغ راتا۱۹درصدازراننده دریافت میکردند. متاسفانه این کانون هم باقراردادناقصی که نوشته بودندبابیمهءالبرز،دوباره اجحاف درحق قشرمظلوم راننده تکرارشد.
    نظرمن دررابطه بابیمه تکمیلی رانندگان این است؛
    اولابیمه تکمیلی اختیاری میباشد،اجباری نیست،پس بایدانتخاب خوده رانندگان باشد
    دومامتولی امروکسی که بایدبیمه تکمیلی درست کند، خوده سازمان حمل ونقل میباشد، ولی این امررامیتواندبدست خوده رانندگان بسپاردولی نظارت کامل داشته باشد
    سومابایداستانی اجراشود. هراستان مجزابرای خودش وبرای رانندگان فعال خودش
    هم نظارت برآن راحتترخواهدشدوهم راحتترپاسخگووکم وکاستیهاراحتتربرطرف خواهدشدوشفافیت بیشترخواهد بود