| کد خبر: 237570 |

پاسخ به انتقاد رانندگان کامیون در مورد مشکلات گمرکات مرزی:

◄ سازمان های مسئول باید امکانات لازم را در اختیار گمرک قرار دهند

در کنار مواردی همچون کمبود شدید امکانات رفاهی و بهداشتی، ایجاد صف های طویل به دلیل کمبود تجهیزات کنترل و بازرسی و ... یکی دیگر از مشکلاتی که به طور عمده مورد انتقادات رانندگان کامیوندار قرار گرفته، جاسازی کالاهای قاچاق در کامیون های آنان است.

تین نیوز

در چند ماه اخیر انتقاد رانندگان فعال در بخش ترانزیت کالا از وضعیت گمرکات مرزی کشور افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، در کنار مواردی همچون کمبود شدید امکانات رفاهی و بهداشتی، ایجاد صف های طویل به دلیل کمبود تجهیزات کنترل و بازرسی و ... یکی دیگر از مشکلاتی که به طور عمده مورد انتقادات رانندگان کامیوندار قرار گرفته، جاسازی کالاهای قاچاق در کامیون های آنان است.

به گفته رانندگان، قاچاقچیان و اشرار در زمان استراحت رانندگان و یا هنگامی که آنان در صف های عبور از مرز هستند، به طور مخفیانه نسبت به جاسازی سوخت، سیگار، مواد مخدر و دیگر کالاها در کامیون های آنان اقدام کرده و در مواردی که راننده متوجه این موضوع شده و به با آنان برخورد کرده نیز مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت آنان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دستور شناسایی قاچاقچیان سوخت در مرز باشماق صادر شد

خبرنگار ما موضوع افزایش موارد جاسازی کالای قاچاق در کامیون ها را از سیدروح الله لطیفی سخنگوی گمرک پیگیری کرد که وی در این زمینه پاسخ داد: ماده 12 قانون امور گمرکی مسئولیت مرز و هماهنگی بین سازمان های همجوار و اعمال حاکمیت را به گمرک محول کرده است.

لطیفی افزود: با توجه به ماده ۱۲ قانون امور گمرکی، به‌ منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی در مبادی ورودی و خروجی، نمایندگان  و سازمان های مسئول سایر کنترل ها، موظفند تحت نظارت گمرک اقدام نمایند.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: سایر کنترل ها مانند بازرسی های پزشکی، دامپزشکی، گیاهی، استانداردهای فنی و کیفیت باید به‌ صورت هماهنگ و تحت نظارت گمرک ساماندهی شود.

او گفت: برخی از این کنترل ها به‌ منظور تسهیل تجارت بین‌ المللی می‌ تواند با هماهنگی قبلی به گمرک واگذار شود یا در مکان دیگری به تشخیص گمرک صورت گیرد.

لطیفی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌ ها و سازمان های مسئول این کنترل ها، باید به‌ منظور انجام سریع وظایفشان امکانات و تسهیلات لازم را فراهم نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.