| کد خبر: 210687 |

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری:

◄ دست خالی رانندگان اتوبوس از بیمه بیکاری به دلیل نبود صندوق رفاه

مختار داوودی با تاکید بر این‌که شرایط رانندگان بسیار سخت شده و سفره‌های آنان اگر قبلاً کوچک شده بود الان ناپدید شده است، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بیمه بیکاری مربوط به کرونا شامل حال رانندگان عمومی نشد چون کارفرما ندارند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافری معتقد است: خواسته اول رانندگان باید تشکیل صندوق رفاه باشد چرا که از بطن صندوق رفاه، سختی کار و بیمه بیکاری متولد می‌شود.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی با تاکید بر این‌که شرایط رانندگان بسیار سخت شده و سفره‌های آنان اگر قبلاً کوچک شده بود الان ناپدید شده است، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بیمه بیکاری مربوط به کرونا شامل حال رانندگان عمومی نشد چون کارفرما ندارند.

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری عنوان کرد: اما چرا رانندگان کارفرما ندارند، درحالی که سرمایه آنها کارشان است؟ بیمه بیکاری حق مسلم هر کارگر است، چرا رانندگان از آن محروم هستند؟ چرا کارت هوشمند رانندگان حتی به اندازه 5 میلیون تومان هم اعتبار ندارد و خیلی سوالات دیگر.

به گزارش تین نیوز،وی تاکید کرد: تامین اجتماعی یک بنگاه اقتصادی است و براساس آورده خدمات می‌‌دهد و به اصطلاح تا خرما نخورد فاتحه نمی‌خواند و صندوق خیریه نیست که به ما ارفاق کند و کوبیدن به آن در بیهوده است.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی با تاکید بر این‌که کانون رانندگان مسافری کشور از همان ابتدای زمینگیر شدن ناوگان، پیگیر مشکلات رانندگان بوده است، عنوان کرد: اما رانندگان باید توجه داشته باشند پاشنه آشیل این صنف مشخص شده است و امروز جای خالی صندوق رفاه رانندگان را حس می‌کنیم.

داوودی افزود: صندوق رفاه رانندگان می‌توانست کارفرمای ما رانندگان و کمک حال ما باشد صندوقی که می‌شد ۳درصد بیمه بیکاری و یا ۴درصد سختی کار را از محل منابع آن و منابع مالی این صندوق را نیز از محل صورت وضعیت و کسر درصدی از بهای بلیت، تامین کرد.

وی گفت: بنابراین خواسته اول ما باید تشکیل صندوق رفاه باشد چرا که از بطن صندوق رفاه سختی کار و بیمه بیکاری متولد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.