| کد خبر: 200562 |

یک فعال صنفی:

◄ رانندگی کماکان در فهرست مشاغل بهره‌مند از بیمه یارانه‌ای است

این موضوع در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسیده و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده یعنی پرداخت یارانه و سهم دولت قانون و لازم اجرا شده است.

تین نیوز

یک فعال صنفی در مورد اظهارات «مهرداد قریب» معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی که گفته است «براساس تکالیف قوانین بالادستی، افراد جدید در قالب قالیبافان، رانندگان و زنبورداران و برخی از مشاغل دیگر بیمه نمی‌شوند» اظهار کرد: اظهارات معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نمی‌گویم عجیب و غریب است اما نشان از بی‌خبری ایشان دارد.

به گزارش تین نیوز، «مختار داوودی» عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری  در پاسخ به مطلب تین نیوز با عنوان «چه مشاغلی از فهرست بیمه یارانه‌ای حذف شد؟» گفت: اول استناد می‌کنم به این جمله حضرت امام که فرمودند مجلس در راس امور است و بعد قانون که همه آحاد ملت ملزم به اجرای آن هستند.

وی افزود: در بحث بیمه رانندگان، دولت مکلف به پرداخت یارانه 13.5 درصد از ۲۷درصد حق پرداختی راننده  و یا به نوعی پرداخت ۵۰ درصد مبلغ پرداختی به سازمان تامین اجتماعی است که متاسفانه در سال‌های قبل سهم پرداخت دولت از ردیف بودجه حذف شده بود اما در سال  ۹۷با پیگیری کارگروه مطالبات رانندگان و سازمان راهداری و تلاش معاون سابق سازمان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، دوباره در ردیف بودجه ۹۸ قرار گرفت.

او تاکید کرد: این موضوع در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسیده و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده یعنی پرداخت یارانه و سهم دولت قانون و لازم الاجرا شده و در آن قانون تفکیکی هم برای رانندگان دارای سابقه یا جدیدالورود درنظر گرفته نشده، یعنی این قانون شامل همه رانندگان حرفه‌ای دارای کارت هوشمند برون‌شهری راهداری شده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، داوودی ادامه داد: متاسفانه تامین اجتماعی در بحث رانندگان جدید‌الورود فعلاً سکوت کرده است و تاسف بارتر این‌که معاون وقت و قائم مقام فعلی مدیرعامل این سازمان که خود در تمام جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس حضور داشت، حتی در زمانی که سرپرست این سازمان بود، این قانون را اجرا نکرد و معاون بیمه‌ای سازمان هم باید با قوانین «غریب» باشد.

به گفته این فعال صنفی، مسئولان سازمان تامین اجتماعی یا در این زمینه بی‌خبر هستند و یا خود را به بی‌خبری زده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی 0 0

    سلام من چندین بار خودم به بیمه مراجعه کردم و میگن دولت برا رانندگان جدید یارانه بیمه پرداخت نمیکن و باید همچنان بصورت آزاد پرداخت کنید.