| کد خبر: 203991 |

◄ چرا تامین اجتماعی به تعهدات خود در مورد رانندگان عمل نمی‌کند؟

سازمان تامین اجتماعی به این تعهد و وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند و دلیل آن نیز مشخص نبوده و نیست.

تین نیوز

یک فعال صنفی رانندگان گفت: سازمان تامین اجتماعی به دلایل نامشخص به تعهد خود در مورد بیمه رانندگان عمل نمی‌کند.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی که نامش در تین نیوز محفوظ است، در توضیح این موضوع بیان کرد: در  مورد بیمه رانندگان از بدو شروع این بیمه، دولت متعهد به پرداخت یارانه 13.5 درصدی و یا به‌نوعی پرداخت ۵۰ درصد از کل حق بیمه راننده بود و هست.

وی افزود: با توجه به این‌که دولت سالیان متمادی مبلغ مربوط به یارانه بیمه رانندگان و برخی دیگر از اقشار ضعیف جامعه را که یارانه بیمه شامل آنها می‌شد و افزون بر چندین هزار میلیارد تومان است به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرد، سازمان تامین اجتماعی نیز چون زورش به دولت‌ها نرسید و نمی‌رسد به‌فکر خلاص شدن از شر چنین یارانه‌هایی افتاد.

او تاکید کرد: بدین منظور سازمان مذکور با طرح مسائلی مانند در ردیف بودجه نبودن پرداخت سهم بیمه این اقشار و ...، اقدام به قطع  پرداخت سهم حق بیمه در بعضی از بخش‌ها کرد و در قدم اول از رانندگان جدیدالورود تاکسیرانی شهری شروع کردو در نهایت قطع این یارانه به رانندگان ناوگان عمومی بین‌شهری که جدیداً وارد این حرفه شده‌اند، رسید.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی ادامه داد: تا این جای کار نمی‌شود به سازمان تامین اجتماعی خرده گرفت و انصافاً سازمان مذکور تاجایی‌که ممکن بود با نمایندگان رانندگان جهت ادامه یارانه مدارا کرد اما در سال 97 و بعد از اتفاقاتی که در این سال در خصوص رانندگان پیش آمد، با پیگیری تشکلات رانندگان و مساعدت مسئولان حمل و نقل و نمایندگان مجلس، موضوع یارانه بیمه رانندگان در سال ۹۸ در مجلس طرح و تصویب شد و با طی تمام مراحل لازم قانونی و به‌طور قانونمند و مشخص در ردیف بودجه قرار گرفت و مقرر شد هر سال بودجه لازم آن در برنامه بودجه دولت پیش‌بینی و تعیین و تامین شود.

وی تاکید کرد: این بودجه و تامین آن توسط دولت، شامل حال تمام رانندگان حرفه‌ای فارغ از جدید و قدیم می‌شود و سازمان تامین اجتماعی نیز متعهد شده در اولین ماه‌های سال 98 یارانه بیمه رانندگان جدید‌الورود را که از شهریور ۹۷ حذف شده بود، مجدداً برقرار نماید. 

این فعال صنفی گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به این تعهد و وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند و دلیل آن نیز مشخص نبوده و نیست بنابراین بهتر است این سازمان در این خصوص دلایل و توضیحات لازم را به جامعه رانندگان ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    تشکر