| کد خبر: 210699 |

◄ چرا بیمه بیکاری کرونا مشمول رانندگان حمل و نقل عمومی نشد؟

بیمه رانندگان جز بیمه‌های خاص است چون کارفرما و قرارداد کار ندارند.

تین نیوز

یک فعال صنفی علت مشمول نشدن رانندگان در زمره کسانی که بیمه بیکاری کرونا دریافت می‌کنند، گفت: بیمه رانندگان جز بیمه‌های خاص است چون کارفرما و قرارداد کار ندارند.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در توضیح خاص بودن بیمه رانندگان افزود:  از ۲۷ درصد هزینه بیمه، ۱۳/۵ درصد به عهده دولت است و این ۲۷درصد شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، غرامت ایام بیماری و هزینه درمان است.

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری عنوان کرد: قانون تامین اجتماعی برای ۳۵میلیون بیمه شده یکسان است، اگر افراد بیمه شده کارفرما نداشته باشند و۳درصد حق بیمه بیکاری پرداخت نکنند، بیمه بیکاری شامل حال آنها نمی‌شود.

وی گفت: اگر رانندگان بخواهند ۳درصد را پرداخت کنند باید حداقل ماهی ۷۰ هزارتومان از سوی آنان پرداخت شود این در حالی است که رانندگان به دلیل مشکلات اقتصادی در پرداخت همین مبلغ ۱۳/۵درصد هم ناتوان هستند.

داوودی در مورد این‌که چه کمکی از سوی دولت می‌تواند جایگزین موضوع دریافت بیمه بیکاری کرونا به دلیل آسیب‌های وارده به این شغل در ایام شیوع این بیماری شود، افزود: دولت می‌تواند به مدت سه ماه (از زمان شیوع کرونا تا کاهش پیک آن) حق بیمه سهم راننده به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    باسلام بنظرم دلایل عدیده ای وجود دارد که موجب تنها وبی حامی ماندن این صنف وقشر شاغل در آن گردیده که ار اهم آنها عدم کارشناسی وبی برنامه گی در شروع بکار وتاسیس شرکت های مسافری برون شهری بوده و هر کس آمد ومسئول شد برای جلب نظر و بالا بردن کارایی دولت خود و رفع بیکاری اجتماعی اقدام به ارائه اینگونه کارها نمود زمانی بود که از ده خانواده ایرانی شاید دو یا سه خانواده اتومبیل شخصی داشتند حال با تولید بی رویه خودروی بی کیفیت ایرانی و ترغیب مردم به خرید آنها وضعیت به گونه ای دیگر است و خیلی اما واگر های دیگر و در پایان اینکه این صنف حامی وپشتیبان دلسوزی ندارد.وسلام

  • ناشناس 1 0

    نا خواسته سربار دولت شده ایم و بحال خود رها گشته ایم و صد افسوس که دیگر از این شغل بیزار شده ایم.سپاس از همراهی تین نیوز