| کد خبر: 210150 |

از سوی یک مقام صنفی مطرح شد:

◄ درخواست اعطای وام بانکی به رانندگان اتوبوس بین شهری

دبیر انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل برون شهری استان قزوین مشکلات فعالان این صنف را برشمرد و خواستار اعطای وام بانکی به رانندگان اتوبوس شد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل برون شهری مسافری استان قزوین مشکلات  فعالان این صنف را برشمرد و خواستار اعطای وام بانکی به رانندگان اتوبوس شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از قزوین، ایرج محمودی با اشاره به مشکلات اقتصادی و کمبودهایی که گریبانگیر  رانندگان اتوبوس گفت: یکی از مشکلات آن است که شان اجتماعی رانندگان اتوبوس‌های بین شهری کمتر مورد توجه قرار گرفته و از نشانه‌های این کم توجهی می‌توان به مخالفت نمایندگان مجلس با شناخته شدن این شغل به عنوان شغل سخت و زیان آور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: استمداد فعالان شغل رانندگی اتوبوس از مقامات عالی‎رتبه در شرایط کرونا 

وی افزود: این قشر زحمتکش از بسیاری از مزایایی که جزو حقوق اولیه آنهاست محروم هستند. آنها تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و بیمه خود را به‌صورت خویش فرمایی پرداخت می‌کنند و به همین دلیل در زمان بازنشستگی نیز صرفاً از حداقل حقوق یک کارگر برخوردار می‌شوند.

این مقام صنفی اظهار کرد: آنها از داشتن حق مرخصی و حقوق ایام بیکاری محرومند و هیچ تعرفه‌ای برای حقوق آنها از سوی هیچ سازمانی ارائه نشده است.

او عنوان کرد: البته دولت در چند سال گذشته اقدامی انجام داده مبنی بر اینکه 50 درصد حق بیمه رانندگان را خودش پرداخت کند اما این درصورتی است که راننده حق بیمه را در موعد مقرر پرداخت کند در غیر این‌صورت ناچار به پرداخت سهم حق بیمه دولت نیز خواهد بود که آن هم برای رانندگان جدید قطع شده است.

وی اظهار کرد: در همین رابطه حدود 80 درصد رانندگان کمکی به علت عدم توجیه قبلی از سوی سازمان‌های مربوطه به علت عدم پرداخت حق بیمه خود در موعد مقرر، مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین هستند که از پرداخت آن ناتوان بوده و دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. در حال حاضر نیز به‌دلیل خویش فرمایی بیمه رانندگان مسافربری برون شهری، سازمان بیمه تامین اجتماعی از پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان خودداری می‌نماید.

وی گفت: مشکل دیگر آن است که رانندگی به عنوان شغل تعریف نشده است. شغل رانندگی فاقد درآمد ثابت است و مسلماً هیچ راننده‌ای نمی‌تواند با این وضعیت زندگی آینده‌اش را تامین کند ضمن این‌که رانندگان اکثراً در ترمینال‌ها بیکار هستند تا اینکه چند روز یکبار دعوت به‌کار شوند. در حال حاضر نیز به علت بیماری کرونا و پیامدهای سوء آن رانندگان اصلا دعوت به‌کار نمی‌شوند و همین قضیه باعث فلج شدن زندگی آنان شده است.

این مقام صنفی اظهار کرد: مالکان نیز اکثراً با وام‌های کلان اقدام به خرید اتوبوس نموده‌اند و اکنون از پرداخت اقساط وام و حتی مایحتاج زندگی خود درمانده‌اند. همچنین بیشتر مالکان دارای چند شریک هستند و روزی چندین خانواده به کار و معیشت و درآمد این اتوکارها وابسته است.

این مقام صنفی در پایان از مقامات مسئول درخواست کرد تصمیمی اتخاذ نمایند تا وام بانکی برای رانندگان  اتوبوس در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند امورات زندگی فعلی خود را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    سلام راننده اتوبوس هستم بااین شرایط کاروکرونابیمه پرداخت نکردم هوشمند قفل شده تورا ب امام حسین فکری ب حال من بکنید ب نون شب زن بچهام محتاج شدم تشکر

    • م. ح 0 0

      به خدا من يك راننده اتوبوس با سابقه سى سال رانندگى ودارا بودن بيست وپنج سال بيمه حرف خودمون به هيچ جا نميرسه به خاطر خدا فكرى به حال اين قشر بدبخت بكنيد