| کد خبر: 198588 |

مدیر عامل شرکت ترکیب حمل و نقل عنوان کرد:

◄ دست کوتاه حمل و نقل ریلی از سوددهی صنعت فولاد

فروش فولاد مبارکه در سال 97 22 میلیارد تومان و سود خالص این شرکت پس از کسر مالیات 12 میلیارد تومان بود که اگر سود شرکت‌های فولاد خوزستان، ذوب آهن، و .. . را کنار هم قرار دهیم 30 تا 40 هزار میلیارد تومان سود خالص این شرکت‌هاست که بخشی از آن به جیب سهام‌داران و بخش دیگری به جیب مشتریان داخلی و خارجی می‌رود.

تین نیوز

 مدیر عامل شرکت ترکیب حمل و نقل وابسته به مؤسسه صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن، شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری را حلقه مهمی از زنجیره ارزش صنعت فولاد دانست که به علت عدم توجه این صنایع، به شدت ضعیف شده است.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری در پادکستی که در کانال «بورس امروز» منتشر شد، گفت: صنعت حمل و نقل بار ریلی تقریباً 4 هزار میلیارد تومان فروش خدمات دارد که کل سودی که این صنعت  شامل 30 شرکت واگن دار ریلی بار و 6 تا هفت شرکت لکوموتیودار کسب می‌کند در نهایت 150 تا 200 میلیارد تومان است.

او افزود: این بدان معنی است که سود خالص پس از کسر مالیات صنعت حمل و نقل ریلی در بخش بار  3.5 تا 4 درصد است.

 افزایش خدمات‌رسانی ریلی با ورود واگن‌های جدید شرکت ترکیب حمل و نقل

این مقام ادامه داد: این د رحالی است که فروش فولاد مبارکه در سال 97 22 میلیارد تومان و سود خالص این شرکت پس از کسر مالیات 12 میلیارد تومان بود که اگر سود شرکت‌های فولاد خوزستان، ذوب آهن، و .. . را کنار هم قرار دهیم 30 تا 40 هزار میلیارد تومان سود خالص این شرکت‌هاست که بخشی از آن به جیب سهام‌داران و بخش دیگری به جیب مشتریان داخلی و خارجی می‌رود.

به گزارش تین نیوز، مدیر عامل شرکت ترکیب حمل و نقل خاطرنشان کرد: اگر تنها بخشی از این سود که حاصل یارانه‌دهی فراوان و کمرشکن سرمایه‌گذاران ریلی به صنعت فولاد است به حمل و نقل ریلی برنگردد نتیجه همان می‌شود که طی این 14 یا 15 سال رخ داده است.

نظری گفت: در مدتی که از  خصوصی‌سازی حمل و نقل ریلی باری دارد می‌گذرد شاهد این هستیم که تعداد واگن‌های کشور در نهایت 15 درصد یعنی به‌طور متوسط سالی یک درصد اضافه شده آن‌هم توسط خود فولادی‌ها چون به هر حال آنها مجبور به حمل بارشان هستند.

وی افزود: چنین سوددهی در زنجیر کارخانه فولاد و معدن وجود دارد اما حلقه واسطی که این‌ها را با حمل به هم ربط می‌دهد خیلی ضعیف شده است.

او بیان کرد: بارها هشدار داده شده که باید به این حلقه رسیدگی شود و هیچ راهی جز این که خود صنایع فولادی و معدنی به آنها رسیدگی کنند وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، مدیر عامل شرکت ترکیب حمل و نقل تاکید کرد: دولت بودجه‌ای ندارد که بخواهد به این بخش یارانه به صورت مشوق و حق دسترسی و ... بدهد.

نظری گفت: بنابراین اگر از 12 هزار میلیارد تومانی که فولاد مبارکه سود کرده، 500 میلیارد تومان به صنعت حمل و نقل ریلی وارد می‌شد این یک علامت برای سرمایه‌گذاران این بخش محسوب شده و از این علامت خود فولادی‌ها کمال استفاده را می‌کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    زنجیره تامین و عرضه فولاد، به راه آهن مدیون است، نمی توان هر حلقه از یک زنجیره عرضه، صرفا به سود دهی حلقه مربوط بخودش فکر کند، اگر استراـزی درستی در این زنجیره حاکم باشد مسلما همه ی حلقه ها با هم از مزایای و سود و باندازه خودشان بهره خواهند برد

  • سعید 0 0

    سلام. منظور مدیر عامل شرکت ترکیب حمل و نقل از " یارانه ‌دهی فراوان و کمرشکن سرمایه‌گذاران ریلی به صنعت فولاد " چیست و این یارانه دهی کجا اتاق میافتد؟