| کد خبر: 195738 |

افزایش خدمات‌رسانی ریلی با ورود واگن‌های جدید شرکت ترکیب حمل و نقل

با ورود این واگن‌ها به ناوگان ریلی، ظرفیت حمل بار ریلی کشور ۵۰ میلیون تن کیلومتر افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل با بیان اینکه ۷۵ واگن از واگن‌های افتتاح شده امروز متعلق به این مجموعه است، گفت:‌ با ورود این واگن‌ها به ناوگان ریلی، ظرفیت حمل بار ریلی کشور ۵۰ میلیون تن کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «سبحان نظری» در حاشیه مراسم بهره برداری از ٢١٣ دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل، گفت: تعداد ۷۵ واگن از واگن‌های افتتاح شده امروز متعلق به مجموعه ترکیب حمل ونقل بود که یکی از شرکت‌های تابعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن است و در حوزه حمل ونقل بار ریلی جاده ای و ترکیبی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این واگن ها از نوع کفی دو محوره، مخصوص حمل کانتینر با ظرفیت ۳۲ تن است که می توان کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی را با آن جابجا کند.

به گفته نظری، درمجموع با استفاده از این تعداد واگن قادر خواهیم بود تا به انواع صنایع و مشاغل خدمات رسانی بهتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به شعار سال به عنوان نقشه راه اضافه کرد: با توجه به وظیفه ملی که بر دوش خود در جهت حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی احساس می‌کردیم قرارداد ساخت این واگن ها را با یک مجموعه داخلی منعقد کردیم.

مدیر عامل شرکت ترکیب حمل و نقل با بیان اینکه حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات داخل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو برای سایر دستگاه‌ها می تواند قرار گیرد،  گفت: حمایت راه آهن از سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه بر جذابیت این موضوع افزوده است. نکته بسیار مهم در این موضوع این است که برای توسعه صنعت ریلی و افزایش جمعیت ناوگان حمل ونقل ریلی کشور نیاز به حمایت های بسیار زیادی از جانب دولت احساس می شود که امیدوار هستیم این مهم تحقق یابد.

نظری با تاکید بر اینکه در این پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی صورت گرفته است، افزود: حمایت‌های دولت باید از جنس تخصیص تسهیلات بلند مدت تر و کم بهره باشد تا جذابیت سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند و مجموعه‌های علاقه‌مند بتوانند فعالیت‌های مناسب‌تری را انجام دهند.

وی با دعوت از صاحبان صنایع بزرگ مانند فولاد و پتروشیمی و سیمان برای سرمایه‌گذاری در توسعه ناوگان ریلی گفت: با توجه به فرصت‌های زیاد و بزرگی که در سالهای آتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد می‌توان همکاری‌های مناسبی را در این حوزه رقم زد.

مراسم بهره برداری از ٢١٣ دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محل ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد

در راستای کاهش وابستگی به خارج از کشور تمام این دستگاه ها صد درصد تولید داخلی است.

از ۲۱۳ دستگاه ریلی تولید داخل ۱۵ دستگاه واگن مسافری، ۱۹۳ دستگاه واگن باری و پنج دستگاه لکوموتیو است.

ارزش این واگن ها سه میلیارد و ۶۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این ناوگان توسط سه شرکت واگن سازی داخلی تولید و به شبکه ریلی کشور وارد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.