| کد خبر: 198337 |

◄ شتاب خودرو محوری در دومین تجربه تلخ ترافیکی تهران

در تجربه جدید که در تهران صورت می‌گیرد هیچ شکی نیست که باید پیاده راه را توسعه بدهیم و از حرکت خودرو کم کنیم اما اگر این توسعه بدون مطالعه باشد و همه جوانب را نبینیم راه گذشتگان را رفته‌ایم.

تین نیوز

به دنبال درج گزارشی در یکی از رسانه‌ها که در آن عنوان شد«پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه چمران با خیابان ولنجک که به امید بهبود وضعیت ترافیک این منطقه، پاییز افتتاح شد، به دومین تجربه تلخ ترافیکی شهرداری تهران پس از افتتاح پل صدر تبدیل شده است»، یک کارشناس حمل و نقل گفت: انیشتن جمله معروفی دارد که می‌گوید نمی‌توان کاری را تکرار کرد و هر بار انتظار نتیجه متفاوتی از آن داشت.

به گزارش تین نیوز، این اظهار نظر به دنبال آن صورت گرفت که روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی که 24 مهر ماه منتشر کرد، ضمن انتقاد از ساخت پل تقاطع غیرهمسطح چمران با خیابان ولنجک در منطقه یک تهران، نوشت: «مدیران شهری در 2 سال سپری شده از دوره کنونی بارها از رویکرد مدیریت شهری پیشین که فرش قرمز گستردن زیر چرخ خودروهای شخصی را با جدیت دنبال کرد و منابع شهر را به جای این‌که با اولویت توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو هزینه کند، به اجرای پروژه‌های بزرگراهی که مصرف‌کننده اصلی آن استفاده‌کنندگان از خودروی شخصی هستند، اختصاص داد، انتقاد کرده‌اند. آنها با اشاره به این‌که بزرگراه طبقاتی صدر هم نتوانسته بار ترافیک تراز همسطح این بزرگراه را بکاهد، این قبیل پروژه‌ها را غیرضروری توصیف کردند، اما در عمل به نظر می‌رسد از اجرای این پروژه‌ها حذر نکرده‌اند». 

بیشتر بخوانید: انتقاد حناچی به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر

به دنبال انتشار این خبر، یک کارشناس حمل و نقل در این زمینه گفت: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌ها در اتاق‌های دربسته و‌ توسط عده‌ای محدود که خود را در همه زمینه‌ها عقل کل می‌دانند صورت بگیرد انتظار بهتری از نتیجه کار نمی‌توان داشت.

به گزارش تین نیوز، علی افشار بیان کرد: انیشتن جمله معروفی دارد که می‌گوید نمی‌توان کاری را تکرار کرد و هر بار انتظار نتیجه متفاوتی از آن داشت.

او گفت: کشورهای پیشرفته و موفق بعد از مطالعات بسیار گسترده و همه‌جانبه اولیه، طراحی را انجام می‌دهند و سپس طرح پیشنهادی را با دیگر صاحبنظران به اشتراک می‌گذارند.

افشار تاکید کرد: پس از آن نظرات صاحبنظران جمع آوری و طرح پیشنهادی اولیه، اصلاح و نهایی و سپس اجرایی می‌شود و چون همه در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند در صورت اشکال در کارایی، انگشت اتهام را به‌سوی هم دراز نمی‌کنند و با همکاری هم به رفع مشکل می‌پردازند.

به نوشته دنیای اقتصاد،  ۹۰ درصد از عملیات اجرایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه چمران با خیابان ولنجک و پیوست همراه آن یعنی طرح تعریض باند جنوبی بلوار رشید‌الدین فضل‌الله از بهمن سال گذشته به بعد صورت گرفته و ۳۰ شهریور امسال افتتاح شده است.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است شهردار تهران چندی پیش در مورد ساخت پل صدر گفته بود: زمانی مدیران شهری تصمیم به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر گرفتند که این بزرگراه‌ها در برخی کشورها در حال برچیده‌شدن بود.

پیروز حناچی در سومین نشست TOD پهنه‌های حمل و نقلی تاکید کرد بود: شهر فقط برای خودروها نیست بلکه برای انسان‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در تجربه جدید که در تهران صورت می‌گیرد هیچ شکی نیست که باید پیاده راه را توسعه بدهیم و از حرکت خودرو کم کنیم اما  اگر این توسعه بدون مطالعه باشد و همه جوانب را نبینیم راه گذشتگان را رفته‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    این بزرگراه ها و پل ها و تونل ها نبودن که تهران امروز شاهد ترافیک های 5 تا 10 ساعته می بود قشنگ همه دسته جمعی می نشستیم وسط خیابان ها ، بعضی مسئولین متاسفانه در دعواهای حزبی سیاسی و کتاب های دانشگاهی تک بعدی گیر کردن و از واقعیت ها فرسنگ ها فاصله دارند اگر اروپایی ها ، آمریکایی ها ، کانادایی ها و ... از شهر انسان محور حرف می زنند قبلش شبکه عظیم و یکپارچه ایی از بزرگراه ها و تونل ها و پل ها ساختن کافیست همین حالا گوگل ارث را باز کنید ببینید در شهرهای این ها چقدر برای عبور خودروها انواع راه و تونل و پل ساخته شده شهری مثل تهران هنوز هم به احداث ده ها کیلومتر بزرگراه و تونل و پل نیازمنده یک قلمش تونل 10 کیلومتری صیاد که زندگی میلیون ها نفر را تسهیل خواهد کرد در مواقع بحرانی هم می شه کارهایی کرد و شهر به کمک همین زیرساخت ها قفل نخواهد شد یا مشابه طرح زیرگذر استاد معین که خیلی نیاز داریم تا چراغ قرمزها حذف شود بنظر می رسه ناتوانی ها پشت یکسری کلمات قشنگ پنهان می شه والا پرواضحه که در کلانشهری مثل تهران هم شبکه عبور خودروها باید تکمیل شود هم شبکه حمل و نقل عمومی مخصوصا مترو که تهران به 12 خط معمولی و چند خط اکسپرس نیاز داره و همچنین خطوط حومه ایی ، انتقاد از ساخت مثلا بزرگراه های تهران آنچنان عجیب غریبه که به ذهن هر کسی ابتدا دعواهای حزبی سیاسی را می رساند تا حرف کارشناسی ، دست از گفتن حرف های عجیب غریب بردارید یک روز می گین بزرگراه های تهران فلانه روز دیگر می گین برج میلاد نباید ساخته می شد !!!! و ... با این تیپ صحبت ها فقط پایگاه خود را ضعیف تر می کنید و بیشتر به مردم می فهمانید چقدر توانایی دارید مردم تهران سوال دارند مجموع 3 شهردار چقدر در تهران کار کردن چند پروژه ؟؟ چه اقداماتی ؟؟؟