| کد خبر: 194561 |

◄ پل‌هایی که با طراحی‌ غیر مهندسی، بودجه‌ عمرانی را می‌بلعند

ساخت پل‌های بزرگ با دهانه و ارتفاع بسیار فراتر از حداکثر دبی‌های سیلابی در محور پارسیان به لنگه غیر مهندسی و غیر اقتصادی است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل از ساخت پل‌های بزرگ با دهانه و ارتفاع بسیار فراتر از حداکثر دبی‌های سیلابی منطقه، در محور جدیدالاحداث پارسیان به لنگه خبر داد و این اقدام را غیر مهندسی و غیر اقتصادی توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی با بیان این‌که با تردد از محور پارسیان به بندر لنگه ساخت پل‌های بزرگ با دهانه و ارتفاع بسیار فراتر از حداکثر دبی‌های سیلابی منطقه مشاهده می‌شود، اظهار کرد: شاید سیل فروردین ماه سال جاری، طراحان را بر آن داشته تا این دفعه نه تنها حد نهایی طرح را  لحاظ کنند، بلکه متاسفانه سرمایه‌های ملی را با طراحی‌های over design غیر مهندسی و غیر اقتصادی هدر دهند.

بیشتر بخوانید: راه‌های غیراستاندارد؛ خطری برای ایمنی بهره‌برداران راه‌ها

وی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: محور جدیدالاحداث پارسیان به لنگه در منطقه‌ای گرم و خشک با میزان بارندگی زیر 50 میلی‌متر و سیلاب‌های با دوره‌های بازگشت مشخص است.

این کارشناس اظهار کرد: بر این اساس حتی در بالاترین سطح سیلاب‌های طغیانی،  نصف این حجم پل‌ها نیز می‌تواند پاسخگو باشد و دلیل این ادعا هم پل‌های موجود چند ده ساله کنار این جاده جدیدالاحداث است.

مرادی خاطرنشان کرد: امیدوارم، مدیران وزارت راه و شهرسازی با توجه به کمبود اعتبارات راه‌سازی و هم‌چنین هزینه‌های سنگین احداث پل‌های بزرگ، نسبت به مهندسی ارزش ساخت پل‌ها، اهتمام لازم داشته و هر طرحی را که مهندسان مشاور به کارفرما تحویل می‌دهند، بدون کارشناسی‌های همه جانبه فنی و اقتصادی نپذیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.