یک کارشناس حملونقل عنوان کرد:
◄ متغیرهای نادیده گرفته شده در افزایش تصادفات
به نظر میرسد پلیس راه، در حال حاضر فقط بهعنوان ضابط قضایی در حاشیه امن قرار گرفته و فقط دنبال مقصر میگردد!
چرا سهم متولیان عوامل بروز تصادفات رانندگی فقط به سه عامل انسانی، جادهای و خودرو خلاصه میشود؟
به گزارش تیننیوز، رضا مرادی کارشناس حملونقل در مطلبی که در کانال شهروند خبرنگاران تین نیوز ، منتشر کرد، با طرح این پرسش نوشت: عوامل تاثیرگذار دیگری به غیر از سه عامل انسان، جاده و خودرو در بروز حوادث جادهای در کنار سه عامل اشاره شده، وجود دارند.
وی تاکید کرد: از جمله این عوامل تاثیرگذار میتوان به حضور و گشتزنی پلیس راهها در جادههای کشور، با کنترل تجهیزات ایمنی در خودروها، بار مجاز وسایل نقلیه سنگین، سرعت مجاز خودروها، شرایط ناوگان حملونقل مسافری و...همچنین حضور بهموقع نیروهای امداد و نجات جادهای، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و...اشاره کرد.
این کارشناس افزود: متاسفانه رسیدگی به قصور سوانح و حوادث رانندگی با نادیده گرفتن سهم این عوامل در دستگاه قضایی مورد اعلام رای قرار میگیرد.
او اظهار کرد: این درحالی است که با توجه به تاثیر پارامترهای ذکر شده، لازم است هرکدام از آنها در آنالیز علل تصادفات در کارگروهی مستقل از دستگاههای متولی فعلی راهها مورد بررسی و اظهار نظر قرار گیرد که در حال حاضر در دستگاه قضایی وجود ندارد!
به گزارش تین نیوز، وی گفت: امیدواریم، با تغییر قوانین و آییننامههای حوادث رانندگی، قضات دستگاه قضایی، بهمنظور رسیدگی مستقل به علل تصادفات، خارج از اظهار نظر پلیس راه و در قالب گزارشهای کارگروه مستقل کارشناسی تصادفات، نسبت به رسیدگی واقعی سوانح جادهای اهتمام ورزند.
مرادی تاکید کرد: به نظر میرسد پلیس راه، در حال حاضر فقط بهعنوان ضابط قضایی در حاشیه امن قرار گرفته و فقط دنبال مقصر میگردد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.