◄ چرا موازنه عرضه و تقاضای حمل کالا به هم خورد؟
با توجه به فراخوان اعزام کامیون به نقاط مختلف کشور، این پرسش مطرح است که چه اتفاقی افتاده که سیستم حملونقلی که تا چند ماه پیش به گفته «داوود کشاورزیان» معاون وقت سازمان راهداری و حملونقل جادهای، عدم توازن در عرضه و تقاضا دلیل پایین بودن کرایههای آن بود، دچار این تغییر موازنه شده است؟
بهدنبال درج فراخوان برای اعزام کامیون به نقاط مختلف به خصوص بنادر کشور برای حمل کالا، یک فعال حملونقل با طرح این پرسش که بروز این مشکل چه دلیلی دارد؟ خواستار حل ریشهای مشکلات بخش حملونقل شد.
به گزارش تیننیوز، نوید خیرمند در شبکههای اجتماعی این مطلب را بیان کرد و گفت: با توجه به فراخوان اعزام کامیون به نقاط مختلف کشور، این پرسش مطرح است که چه اتفاقی افتاده که سیستم حملونقلی که تا چند ماه پیش به گفته «داوود کشاورزیان» رئیس وقت سازمان راهداری و حملونقل جادهای، عدم توازن در عرضه و تقاضا دلیل پایین بودن کرایههای آن بود، دچار این تغییر موازنه شده است؟
بیشتر بخوانید:
این کامیوندار اظهار کرد: امروز کامیونداران مشکلشان عدم صرفه اقتصادی به دلیل بالا بودن هزینههای نگهداری (استهلاک) است و بسیاری از آنها توان ایستادگی در برابر این هزینهها را ندارند، و متاسفانه به غیر از هزینههای بالا و کمرشکن ناشی از تحریمهای خارجی دشمنان این کشور، رانندگان با تحریم داخلی برخی مسئولان نیز مواجه هستند.
وی تاکید کرد: برخی مسئولان فقط نظر خود را به واسطه مسند و جایگاهی که دارند قبول داشته و با بیتوجهی نسبت به دغدغههای مسئولان و فعالان صنفی و بعضاً متهم کردن آنها به تشویش اذهان عمومی به دهانشان مهر خاموشی میزنند.
خیرمند افزود: نتیجه این میشود که امروز میبینیم و میشنویم ناوگان راهداری برای حمل کالاهای اساسی مورد استفاده قرار گرفته در حالیکه این اقدامات فقط مسکن است و مشکلات را ریشهای حل نمیکند.
این راننده خود مالک با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، نیاز است اصلاح ساختاری برخی از کاستیهای قبلی صورت گیرد، از مسئولان خواست این اصلاحات را از خود شروع کنند.
او همچنین بر حل ریشهای مشکلات صنف رانندگان و کامیونداران تاکید کرد و گفت: مفهوم تحریم؛ عدم دستیابی فرد یا جامعه و یا کشور به حقوق حقه خود است، از دشمنان این کشور که انتظاری نیست، اما مسئولان دلسوز، جلوی تحریم داخلی را بگیرند.
به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: امروز فقط پرداخت کرایه منطقی و منصفانه و عادلانه میتواند جلوی زمینگیر شدن ناوگان جادهای را گرفته و همچون گذشته این ناوگان را پویا و فعال کند.
خیرمند افزود: در این زمینه لازم است تن-کیلومتر هر چه سریعتر بهروزرسانی واقعی شود (نه با چانهزنی و یا اعمال فشار سازمان) تا رانندگان هم که رکن اصلی در چرخه تولید هستند به حقوق خود برسند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.