| کد خبر: 186239 |

◄ سود برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی از اجرای ناقص تن-کیلومتر

اجرای ناقص تن-کیلومتر به نفع رانندگان و کامیونداران نیست.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از تشکل‌های صنفی مرتبط با رانندگان و کامیونداران خواست، به‌طور جدی  دنبال اجرای صحیح تن-کیلومتر باشند.

به گزارش تین‌نیوز، خداداد بکرانی در شبکه‌‌های اجتماعی پیگیری موضوعاتی همچون میزان کمیسیون و مالیات بر ارزش افزوده در حمل‌و‌نقل جاده‌ای بار و ... را اولویت‌های پس از تن-کیلومتر دانست و گفت: اولویت اول حمل‌ونقل جاده‌ای کالا اجرای صحیح تن-کیلومتر است.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: موضوعات دیگر افکار و روان رانندگان را مشغول و صنف کامیوندار و راننده را درگیر حواشی خواهد کرد و این در حالی‌ است که شفاف‌سازی در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با اجرای درست و کامل تن-کیلومتر حاصل شده و این حواشی را کمرنگ‌تر و آن قسمت از هزینه‌هایی که به عهده راننده و کامیوندار است را به وضوح مشخص می‌کند.

او با بیان این‌که اجرای ناقص تن-کیلومتر به نفع رانندگان و کامیونداران نبوده است، اظهار کرد: از اجرای ناقص طرح تن -کیلومتر فقط برخی شرکت‌ها منفعت می‌برند.

به گفته وی به نظر می‌رسد در این آشفته بازار اوضاع حمل‌ونقل، برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی خیلی راحت و بی سروصدا از طرح تن-کیلومتر برای خود دکانی باز کرده و برای جیب راننده نقشه می‌کشند.

بکرانی یکی از مصادیق اجرای ناقص تن-کیلومتر را محدود کردن اجرای آن به مکان‌هایی که سالن اعلان بار دارند؛ ذکر کرد و گفت: همچنین اکنون هزینه کمیسیون شرکت‌های حمل‌ونقل از نرخ صافی راننده کسر و مالیات بر ارزش افزوده از کل کرایه پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 1 0

    با سلام وخداقوت به عوامل نشریه تین نیوز .
    ضمن تایید نظر جناب بکرانی سوالی که در اذهان شکل میگیرد که چرا اکثر شرکتهای حمل ونقل از اجرا شدن طرح تن کیلومتر طبق مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری هراس دارند مگر شفافیت در چرخه حمل ونقل بین ارکان اصلی یعنی صاحبان وتولید کنندگان کالا ورانندگان وکامیونداران حمل کننده کالا وشرکتهای حمل ونقل به عنوان واسطه بین این دو چه ضرر وزیانی متوجه شرکتها میکند که با گذشت چندین ماه از تصویب وابلاغ ان مصوبه هنوز اجرایی نشده وعلی رغم تاکید مدیریت حمل ونقل جاده ای بر اجرای ان و دغدغه اصلی رانندگان وکامیونداران این مصوبه را مسکوت نگه داشته وبر خلاف ان عمل میکنند .
    کسانی که در اجرانکردن این مصوبه کارشکنی میکنند مسئول عواقب وخیم ان خواهند بود .

  • بابک ضیایی 0 0

    با سلام
    در کلیت مطلب اقای بکرانی موافقم
    که بایست در خصوص تن بر کیلومتر پافشاری کرد و از این یک بام دو هوایی نرخ خارج شد

    اما گاهی در مطالب غلو میشود

    مبحث دریافت ارزش افزوده از کل کرایه کمی غیر قابل باور است

    مثال :اگر کرایه یک مسیر یک میلیون تومان باشد با احتساب ده درصد کمیسیون میشود صد هزار تومان و نه درصد ارزش افزوده میشود نه هزار تومان قانونی

    ولی اگر شرکتی بخواهد ارزش افزوده با از کل کرایه محاسبه کند

    میشود نودهزار تومان
    واین مبلغ
    مبلغی نیست که راننده متوجه نشود
    بنظر میرسد
    از انجاییکه در سیستم انلاین تنظیم بارنامه در شرکت
    قسمتی تعبیه شده بنام صورتحساب راننده که با تقاضای راننده شرکت ملکف است انرا پیرینت وبا مهر و امضاءشرکت تحویل راننده نماید .

    اگر تمام رانندگان نسبت به دریافت صورت حساب خود از شرکت اقدام
    نمایند و یاسازمان راهدی و حمل نقل جاده ایی شرکتها را مکلف به گرفتن پیرینت صورت حساب راننده هم زمان با بارنامه (بصورت اجباری) نمایند
    قطعا این مورد از در خواست رانندگان خارج میشود
    و به راننده اجازه میدهد در صورت مغایرت سند بادریافتی شرکت به مراجع ذی صلاح شکایت کند .