| کد خبر: 182875 |

یک راننده:

◄ دلال‌بازی تن-کیلومتر را به انحراف می‌کشاند

دلال‌بازی و رانت‌خواری به حدی دامن حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را گرفته و معیشت رانندگان و کامیون‌داران را نشانه رفته که اجرایی شدن طرح‌های بزرگ و ملی و شفافی همچون تن-کیلومتر را به انحراف کشانده است.

تین نیوز

دلال‌بازی و رانت‌خواری به حدی دامن حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را گرفته و معیشت رانندگان و کامیون‌داران را نشانه رفته که اجرایی شدن طرح‌های بزرگ و ملی و شفافی هم‌چون تن-کیلومتر را به انحراف کشانده است.

به گزارش تین‌نیوز، مطلب بالا را خداداد بکرانی راننده و کامیون‌دار در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد و افزود: توزیع لاستیک و قطعات مصرفی ضروری که یک کامیون‌دار در طول سال برای سرپا نگاه داشتن وسیله و کامیون خود ملزم به تهیه آن است نیز با همین دلال‌بازی‌ها مختل شده است.

او افزود: دلال‌بازی حتی در فعالیت‌های خدماتی و بیمه‌ای مربوط به رانندگان از جمله بیمه تکمیلی نیز نفوذ کرده و پیگیری‌های این تخلفات بزرگ به‌علت حمایت قدرت‌های پشت پرده این بخش، چاره‌ساز نبوده و به کندی پیش می‌رود.

این راننده خود مالک خاطرنشان کرد: در اجرای طرح تن-کیلومتر نیز با وجود ابلاغ نرخ‌نامه از طرف سازمان و در نظر گرفتن این نرخ به عنوان صافی نرخ پرداختی کرایه تن-کیلومتر به‌ راننده، هنوز شرکت‌های حمل‌ونقلی  از این قانون فراتر رفته و نرخ کمیسیون دریافتی را از این نرخ صافی دریافت می‌کنند.

بکرانی با انتقاد از این نحوه اجرای طرح تن-کیلومتر، گفت: در اجرای تن-کیلومتر، فعلاً عدالت قربانی مصلحت شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م م 1 0

    آقا کجای کار هستید
    دوستانتان درکانون انجمن های کارفرمایی در استان خراسان رسماً با کانون شرکت ها این موضوع که کمیسیون راباید راننده بدهد این موضوع را رسمی کرده اند ویواشکی ضریب را۳۸ و۷۵تعیین کرده‌اند سپس ۱۰ درصد بعنوان کمیسیون به آن اضافه کرده‌اند و میگویند کمیسیون راباید راننده بدهد تا هرچه دلشان میخواهد از راننده بگیرند .درحالی که کمیسیون به عهده صاحب کالا است .خالص دریافتی راننده را دربارنامه بنویسید تا تکلیف راننده مشخص شود .همه دعواها تمام میشود همه دعواهای کمیسیون اضافه گرفتن تمام میشود دیگرنه کمیسیون ماده ۱۱لازم داریم نه ماده۱۲

  • عنایت بکرانی 1 0

    باسلام خدمت تمام همکاران زحمتکش.
    همانطورکه اطلاع داریم قانون تن برکیلومترلازم الاجراوبه صورت شفاف عمل کردن تصویب شد. باربریهاودلالهابرای به قول خودشون ازدست ندادن مشتری وصاحب کالا،کلاه سرقانون وراننده گذاشتندوبرای دورزدن تن برکیلومتر،به رانت ورانت بازی دست زدند،ولی غافل ازاینکه سازمان طبق همین قانون وکرایه ای که دربارنامه ثبت شده ،عوارض ومالیات شرکتهای حمل ونقل رامحاسبه وازآنهادریافت خواهدکرد.
    پس من بانظرخدادادبکرانی موافقم. مابرای مصلحت نمیتوانیم عدالت راقربانی کنیم .

    خداوندجای حق نشسته...
    باتشکرازتین نیوزبرای حمایت ازقشرراننده..