| کد خبر: 181269 |

یک کارشناس حمل‌ونقل مطرح کرد:

◄ پیشنهاد تغییر در ساعت توزیع کالا برای کاهش آلودگی هوا

یکی از مولفه‌های مهم در بروز آلودگی هوا، کامیون‌های کانتینری و یا عادی توزیع مواد غذایی و بهداشتی و وانت‌های توزیع میوه و تره‌بار وامثال آن هستند که از بامداد تا نزدیک ظهر مبادرت به توزیع فرآورده‌های مختلف می‌کنند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است با توجه به این‌که اجرای طرح زوج و فرد، تعطیلی مدارس و... تا کنون نتوانسته است کاهش آلودگی هوای تهران به سطح مورد نظر را موجب شود، ایجاد تغییر در ساعت توزیع کالاهای مراکز تجاری، می‌تواند در رسیدن به این هدف تاثیرگذار باشد.

به گزارش تین‌نیوز، محمداسماعیل علیخانی در یک کانال تلگرامی مرتبط با حمل‌ونقل ‌ترافیک با بیان این مطلب، افزود: مولفه‌های آلودگی هوا متعدد است و هر آیتم بسته به کمیت مربوط در بروز این مشکل سهمی دارد.

وی گفت: معتقدم یکی از مولفه‌های مهم در بروز آلودگی هوا، کامیون‌های کانتینری و یا عادی توزیع مواد غذایی و بهداشتی و وانت‌های توزیع میوه و تره‌بار وامثال آن هستند که از بامداد تا نزدیک ظهر مبادرت به توزیع فرآورده‌های مختلف می‌کنند.

این کارشناس اظهار کرد: صرف‌نظر از اختلالات ترافیکی که این اقدام به وجود می‌آورد که بایدجدا گانه ارزیابی شود، این کامیون‌ها یکی از مولفه‌های مهم آلودگی هوا نیز هستند.

او بیان کرد: در یک ارزیابی ابتدایی و قدری شتابزده می‌توان به مواردی مانند گازوئیلی بودن سوخت اغلب این وسایط نقلیه و زمان نامناسب ورود این وسایط به درون شهرها (صبح زود که در فصول سرد، زمین هنوز از سرمای شب رها نشده و گرمای خورشید را به‌درستی احساس نکرده است، به‌داخل شهرها وارد می‌شوند) برخورد کرد که این موارد موجب می‌شود ‌آلودگی ناشی از تردد آنها در سطح زمین جا خوش کرده و به علت سردی هوا، آلاینده‌ها در سطح زمین باقی بمانند که البته بدترین آلاینده‌ها هم هستند و تا زمین گرم شود سایر وسایط نقلیه جبران مافات نموده و به شدت و غلظت آلودگی می‌افزایند.  

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس گفت: بر این اساس معتقدم ساعت توزیع اغلب این فراورده‌ها می‌تواند به نیمه شب‌ها تغییر یافته و توزیع مواد محدودی نیز از ظهر به بعد انجام شود و برای اثر آزمایی نیز می‌توان یک هفته از ورود این وسایط به درون شهر ها (از بامداد تا ظهر) جلوگیری  کرد.

علیخانی افزود: همچنین توزیع بسیاری از فرآورده‌ها می‌تواند به روزهای تعطیل و جمعه موکول شود و بسیاری پیشنهادات دیگر.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.