◄ جمعآوری سالنهای اعلام بار؛ اولویتی که اولویت نیست
به گفته وزیر راه دولت باید پشتیبانی و هموارسازی مسیر حملونقل بار را در دستور کار قرار دهد.
در حالیکه وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح شهرک حملونقل تهران از عدم علاقهمندی دولت به پایانهداری و احتمال حذف نقش دولت در پایانههای بار خبر داد یک راننده کامیون معتقد است پایانههای حمل بار، مراکز حساس اقتصادی و اجتماعی هستند که هدایت و کنترل آن مدیریتی قوی میطلبد.
به گزارش تیننیوز، علی رسولی اگرچه اقدام وزارت راه و شهرسازی در جابجایی پایانه بار تهران را با توجه به موقعیت جغرافیایی و در رابطه با آلودگی هوا و ترافیک شهری و ایجاد آلودگی صوتی و مسایلی اینچنین درکلان شهری مانند تهران امری شایسته و درخور تقدیر دانست اما از رویکرد این وزارتخانه برای تعطیلی پایانههای بار انتقاد کرد.
وی در شبکههای اجتماعی افزود: وزیر راه و شهرسازی از حذف تمامی پایانههای بار و ایجاد شهرک حملونقل خصوصی و اینکه دولت نباید نقش تصدیگری داشته باشد بلکه باید زمینه سرمایهگذاری را برای مردم ایجاد کند، سخن به میان آورده است.
او تاکید کرد: به گفته وزیر راه دولت باید پشتیبانی و هموارسازی مسیر حملونقل بار را در دستور کار قرار دهد، حال سوال اینجاست مگر ۹۰ درصد سرمایهگذاری در بخش حملونقل جادهای خصوصی نیست؟ دولت و سازمان چه حمایتی از این بخش (کامیونداران) کردهاند؟
رسولی اظهار کرد: مگر غیر از این است که با سوءمدیریت این بخش به ورطه نابودی کشیده شده است؟
به گزارش تیننیوز، او گفت: در برههای از زمان صحبت از خصوصیسازی میشود که کامیونداران به عنوان سرمایهگذاران اصلی این بخش، حتی توان خرید لاستیک و قطعات وسیله خود را برای به حرکت درآوردن آن ندارند!
این راننده خودمالک افزود: در مورد نحوه و فرمول محاسبه حمل بار یا همان تن-کیلومتر که خواسته اساسی سرمایهگذاران این بخش است و مطالبهای در چارچوب قانون و حق مسلم آنان است چه اقدامی انجام شده است؟
رسولی اظهار کرد: آیا سرمایهگذاران در این بخش که از جان و مال و سرمایه گذاشتند با دیگر سرمایهگذاران تفاوتی دارند؟
او تاکید کرد: پایانههای حمل بار، مراکز حساس اقتصادی و اجتماعی هستند که هدایت و کنترل آن مدیریتی توانا میطلبد زیرا این بخش ستون فقرات حملونقل جادهای است، دولت تا چه اندازه در مدیریت آن موفق بوده است؟
رسولی گفت: درصورت خصوصیسازی پایانههای بار چگونه و با چه تضمینی میتوانید پشتیبان منافع قشر ضعیف جامعه باشید؟
به گزارش تیننیوز، وی افزود: جمعآوری سالنهای اعلام بار، درصورتی که حتی با وجود چنین سالنهایی بیعدالتی و ناحقی در تقسیم بار بیداد میکند، چه نتایجی دارد؟
رسولی اظهار کرد: مشکل ما بیعدالتی اجتماعی و افسارگسیختگی عدهای سودجو و منفعتطلب و عدم کنترل آنان در بخش حملونقل توسط متولیان امر است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.