| کد خبر: 166219 |

◄ 10 دلیل برای کاهش استقبال مردم از ناوگان عمومی مسافری

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر معتقد است یکی از دلایل کمبود مسافر در بخش ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای تک نرخی و همسان بودن قیمت انواع سوخت است که به مشوقی برای سفرهای درون و برون‌شهری با خودروهای شخصی شده است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر معتقد است یکی از دلایل کمبود مسافر در بخش ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای تک نرخی و همسان بودن قیمت انواع سوخت است که به مشوقی برای سفرهای درون و برون‌شهری با خودروهای شخصی تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز، این کاربر شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل کمبود مسافر و عدم استقبال از ناوگان عمومی مسافری  در یک گروه تلگرامی و در جمع فعالان بخش سواری‌های کرایه کشور همچنین نوشت: تعداد فراوان مسافربرهای شخصی و اینترنتی که با توجه به نداشتن هزینه‌ها و محدودیت‌هایی که تاکسی‌های رسمی دارند، به‌راحتی می‌توانند مسافران را با قیمت‌های بسیار پایین و زیر قیمت جابجا کنند؛ از دیگر دلایل کمبود مسافر در این بخش است.

این فعال بخش حمل‌ونقل مسافری تولید و واردات انبوه خودروهای بی‌کیفیت و ارزان قیمت که همگان به‌راحتی و با پرداخت مبلغ ناچیزی و مابقی اقساط بلندمدت،  می‌توانند صاحب خودرو شده و مسافرت‌های خود را با آن انجام دهند (هرچند نا ایمن) و وجود ذهنیت غلط گذشته و پیش‌داوری‌ در خصوص رانندگان حمل‌ونقل درون و بیرون‌شهری (واژه شوفر ) را از از دیگر دلایل کمبود مسافر در این بخش دانست.

این کاربر شبکه‌های اجتماعی افزود: عدم انجام تبلیغات لازم در رسانه‌های جمعی و سراسری برای شناساندن صحیح این شغل شریف و پرزحمت به مردم و ناشناخته بودن مزایای آن در جامعه و همچنین به حساب نیاوردن رانندگان در رده‌های بالای حمل‌ونقل و نداشتن تشکل و سندیکاهای کارگری و عدم هماهنگی و همبستگی رانندگان با یکدیگر به‌دلیل الزامات شغلی و پراکندگی آنان نیز از دیگر دلایلی است که موجب بروز این مشکل شده است.

وی تاکید کرد: تبلیغات سوء تلویزیونی و ساخت سریال‌هایی که همیشه از رانندگان به‌عنوان افرادی با شخصیت‌ بد و ظاهر نادرست یاد می‌شود نیز از دیگر دلایل شکل‌گیری این مشکلات است.

این فعال بخش حمل‌ونقل مسافر خاطرنشان کرد: رفتار سوء و غیرحرفه‌ای و بداخلاقی‌های تعداد کمی از رانندگان اتوبوس و میهمانداران آنان و برخی رانندگان سواری با مسافران نیز باعث رنجش آنان و تصمیم به اجتناب از سفر دوباره می‌شود و در برخی موارد عدم تسلط کافی و وافی یک راننده ناوگان عمومی مسافری، باعث سرخوردگی شدید برخی مسافران و اجتناب آنان از مسافرت با ناوگان عمومی می‌شود.

وی گفت: برخورد ناشایست و توهین‌آمیز برخی ترمینال‌داران و برخی عوامل پلیس راه با رانندگان در حضور مسافر که باعث سرخوردگی راننده و مسافر می‌شود و  همچنین صدور گواهینامه‌های رانندگی با حداقل آموزش‌ها و آزمون‌های ساده و پیش پا افتاده که باعث فراوانی رانندگان گواهینامه‌دار جوان و بی‌تجربه شده نیز باعث شده  افراد تصمیم به سفرهای برون شهری با خودرو شخصی و البته ناایمن خود بگیرند.

این کاربر شبکه‌های اجتماعی بیکاری و مشکلات فراوان اقتصادی اکثریت مردم که خود یکی از دلایل اصلی کاهش سفرهای آنان می‌شود و فرسوده بودن برخی وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی و عدم وجود جایگزین مناسب برای آن را از دیگر دلایل عدم استقبال مردم از مسافرت با ناوگان عمومی مسافربری ذکر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، وی افزود: بالاتر بودن نرخ بلیت خودروهای عمومی به‌دلیل وجود هزینه‌های فراوان بالاسری از جمله کمیسیون‌های 10 و 15 و 20 درصد و هزینه‌های بالای آزمایشات دوره‌ای و معاینه فنی و صدور کارت‌های گوناگون و وقت‌گیر و هزینه بر برای راننده و بگیر و ببندهای عوامل پلیس راه‌ها با رفتارهای سلیقه‌ای و گاهی نقض قانون با اخذ دفترچه‌های کار رانندگان نیز باعث عدم امنیت شغلی راننده شده و اعصاب و روان راننده را تحت تاثیر قرار داده و باعث بد اخلاقی ناخواسته وی با مسافر می‌شود که این امر نیز از دیگر دلایلی است که منجر به کاهش استقبال مردم از ناوگان عمومی مسافری شده است.

این فعال بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای گفت: عدم وجود افرادی از درون رانندگان در راس  تصمیم‌گیری‌ها و عدم مشاوره  مدیران ارشد حمل‌ونقل  با رانندگان و به‌حساب نیاوردن رای و نظر رانندگان و نمایندگان آنان در تصمیمات کلان از طرف بالاسری‌ها از دیگر مشکلاتی است که نتیجه آن کاهش استقبال مردم از ناوگان عمومی حمل‌ونقل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام، راننده برون شهری مسافری در محور تهران شمال هستم، از شما خواهش میکنیم که بابت کمسیون های سنگین و بی رحمی های شرکت های سواری رانی رانندگان محور تهران
    شمال ورود کنید خیلی سخته واقعا خیلی پول مفت ميگيرن از راننده ها