| کد خبر: 233136 |

◄ پاشنه آشیل ترانزیت کشور چیست؟

تنها وظیفه ما به عنوان متصدی حمل و نقل، عبور سهل و آسان کالای غیر، از قلمروی کشورمان است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است ترانزیت یک پتانسیل بسیار بسیار قوی برای ایران است.

به گزارش تین نیوز، خسرو سرایی این مطلب را در جمع اعضای باشگاه حمل و نقل این شبکه خبری بیان کرد و افزود: تنها وظیفه ما به عنوان متصدی حمل و نقل، عبور سهل و آسان کالای غیر،  از قلمروی کشورمان است.

وی با تاکید بر این که اما نباید این پتانسیل ها را تا حد ارقام خارج از ذهن توسعه داد، خاطر نشان کرد: یک مثل خارجی است که می گوید برای جابجایی یک تپه بزرگ شن باید دانه دانه شن ها را به مکان دیگر انتفال داد.

او گفت: اما در ترانزیت ما این تپه بزرگ شن را ابتدا در اذهان خود و تصمیم گیران به کوهی از شن تبدیل می کنیم و بعد چون فکر می کنیم باید با لودر جابجا کنیم و همان لودر را هم نداریم می ایستیم کنار و سال ها مشغول نقد می مانیم.

بیشتر بخوانید:

 

این کارشناس عنوان کرد: وزن کارهای تحقیقاتی، مطالعاتی و مقالات و مباحث و مصاحبه های مر بوط به ترانزیت، اگر  پرینت گرفته شود افزون بر یک کانتینر ۴۰ فوت می شود.

سرایی افزود: امروزه در میان قشر زحمت کش رانندگان کامیون و دیگر یقه آبی ها کمترین مشکل را داریم مشکل در یقه سفید هاست، مشکل در عدم برنامه ریزی است، مشکل در چیدن میوه نارس از باغی است که اگر درختانش از بیخ کنده نشود حتما ثمرات زیادی خواهد داشت.

وی گفت: اینکه در جمع های کوچکی از لجستیک و دیجیتالی شدن حمل و نقل گفته شود کفایت نمی کند،  در اطراف ما به سرعت به این موضوع توجه کردند عربستان شورای عالی لجستیک و حمل و نقل را تاسیس کرد، امارات وزارت لجستیک و حمل و نقل، در ترکمنستان به شدت این موضوع مورد توجه قرار گرفته و ایضا بقیه  کشورهای منطقه.

به گفته وی دولت باید به موقع به تغییرات واکنش سریع نشان دهد،  دست از محافظه کاری بردارد و اساس و پایه واکنش سریع، آمار و اطلاعات صحیح و در گردش بین آحاد ذیربط است که از ابتدا پاشنه آشیل ترانزیت بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نادری 1 0

    ای کاش ما هم می‌توانستیم