| کد خبر: 232730 |

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هر تن کالایی که در کشور ترانزیت می‌شود ۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هر تن کالایی که در کشور ترانزیت می‌شود ۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در اولین نشست شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور «حمیدرضا مؤمنی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حرکت به سوی بازار ۱۰ میلیارد دلاری لجستیک در دستور کار مناطق آزاد کشور قرار گرفت.

این نشست با محوریت ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط سازمان‌های مناطق آزاد در حوزه لجستیک، بررسی و تبادل نظر در خصوص سیاستگذاری، برنامه ریزی راهبردی و تبیین نقش و جایگاه مناطق آزاد در حوزه لجستیکی کشور، بررسی و پشتیبانی اولویت‌های لجستیکی هریک از مناطق و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی در جهت ارتقای ظرفیت تخصصی کارشناسی حوزه لجستیک در سازمان‌های مناطق آزاد برگزار و بررسی و تبادل نظر شد.

حمیدرضا مؤمنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این نشست با اشاره به نقش پررنگ مناطق آزاد کشور در حوزه لجستیک و تأثیر آن گفت: سالانه یک میلیارد تن کالا از طریق کانال سوئز ترانزیت می‌شود، با توجه به اینکه هر تن کالایی که در کشور ترانزیت می‌شود ۲۰۰ دلار درآمدزایی دارد در صورتی که ۵ درصد این ترانزیت‌ها از طریق مناطق آزاد وارد کشور شوند علاوه بر اشتغالزایی در این مناطق، درآمد و ارزآوری چشمگیری برای مناطق آزاد و کشور ایجاد می‌کند.

برگزاری هفتگی شورای تخصصی لجستیکی مناطق آزاد با حضور معاونان لجستیک و حمل و نقل مناطق و به میزبانی یکی از مناطق آزاد کشور از دیگر مصوبات این نشست بود که در همین راستا مقرر شد دومین جلسه این شورا هفته آتی در منطقه آزاد چابهار برگزار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    کشور ما متاسفانه صنعت ترانزیت ندارد !!!! مساله صرفا مناظق آزاد نیستند !!! در کل با توجه به داشتن بنادر متعدد خلیجی و اقیانوسی در جنوب کشور و اتصال مستقیم از طریق بنادر شمالی و دریای خزر به کشورهای شمالی و اروپایی یا اتصال از طریق ریلی به این کشورها !!! و اتصال از شرق کشور از طریق پاکستان یا کشور دیگر به چین و ترانزیت چند میلیارد تنی چین در سال !!! ایران عملا هیچ صنعت ترانزیتی برای درآمدزایی از این فرصت بدیع و ارز آور ندارد !!!! 10 میلیارد دلار حداقل برآورد از این موقعیت استراتژیک کشور است !!!! ایران با ایجاد صنعت ترانزیتی و زیرساخت مناسب می تواند به راحتی سراغ درآمد چند صد میلیارد دلاری در سال باشد !!! برقراری ارتباط برای ابرکشورهای آسیایی چین و هند به غرب و شمال آسیا و اروپا درآمدی بیش از تصور نصیب ایران می کند !!!!!!!!!

  • محمد 0 0

    موقعیت ترانزیتی در ایران است ولی تفکری بر توسعه آن در مدیریت کلان و میانی و خرد کشور نیست. در وزارت و راه و شهرسازی بعنوان متولی تخصصی هنوز این تفکر جاری نشده، بماند به مناطق آزاد که اصلا در این وادی نیستند. باید در راس مدیریت وزارت و سازمان‌های تابعه راه، افراد با تخصص حمل و نقل و ترانزیت و لجستیک مدیریت کنند نه افراد بی تخصص و سیاسی و جناحی، آخر عاقبت این مدیریت ضعیف ربودن مزیت‌های مکانی ایران توسط کشورها است

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید