| کد خبر: 180158 |

باقر جوان:

◄ 70 هزار راننده در نوبت پیامکی پایانه بار بندرعباس قرار دارند

در شرایط ایده‌آل اگر روزی 2 هزار بار از بندر خارج شود ماهی یک بار به کامیون‌دار می‌رسد. این مدت انتظار زمانی می‌تواند به حداقل برسد که به اندازه تمام کامیون‌هایی که نوبت می‌زنند بار وجود داشته باشد؛ ضمن این‌که موضوع ترخیص بار دست ما نیست و به گمرک مربوط می‌شود.

تین نیوز

داریوش باقر جوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز توضیحاتی را در خصوص وضعیت پایانه بار بندرعباس و سیستم نوبت‌دهی آنلاین آن ارائه داد.

وی در پاسخ به گلایه‌های رانندگان در خصوص اتلاف وقت و افزایش مدت خواب کامیون‌ها در بندرعباس، گفت: سیستم نوبت‌دهی در پایانه بار بندرعباس یک سیستم پیامکی است و منظور از خواب کامیون این نیست که راننده با کامیون خود 20 روز در پایانه بار منتظر بوده است بلکه به این معنی است که در شهر خود بوده و 20 روز برای رسیدن موعد دریافت بار صبر کرده است.

او ادامه داد: روال این است که راننده نوبت بار را به صورت آنلاین می‌گیرد و بر اساس میزان باری که از پایانه خارج می‌شود 48 ساعت قبل از موعد نوبتش، پیامکی را دریافت می‌کند و سپس با حضور در بندرعباس بار را از پایانه به مقصد حمل می‌کند.

وی با توضیح این‌که اکنون نوبت‌دهی آنلاین کمی طولانی شده است، گفت: به دلیل مشکلات پیش‌آمده بار گمرکی و بندری کاهش‌یافته است که اگر ترخیص کالا افزایش یابد بلافاصله این مشکل نیز حل می‌شود.

باقر جوان ادامه داد: راننده در شهر خود مثلاً مشهد یا شیراز نوبت می‌زند و تا زمانی که پیامکی به او اعلام شود در شهر خود می‌تواند بارگیری داشته باشد.

وی بابیان این‌که نزدیک 70 هزار راننده در نوبت پیامکی قرار دارد، ادامه داد: در شرایط ایده‌آل اگر روزی 2 هزار بار از بندر خارج شود ماهی یک بار به کامیون‌دار می‌رسد. این مدت انتظار زمانی می تواند به حداقل برسد که به اندازه تمام کامیون‌هایی که نوبت می‌زنند بار وجود داشته باشد؛ ضمن این‌که موضوع ترخیص بار دست ما نیست و به گمرک مربوط می‌شود.

او در خصوص چرایی افزایش تقاضای بار از بندرعباس نیز، گفت: کرایه بندرعباس خوب است و خدماتی که ارائه می‌شود مناسب است برای همین بیشتر رانندگان علاقه‌مند به حمل بار از این پایانه هستند و انتظار دارند بار بگیرند. این درحالی است که مجموعه باری که در بهترین حالت از بنادر و گمرکات بندرعباس خارج می‌شود حدود 2 هزار تا 2 هزار و 500 تن است و در این  شرایط اگر متقاضی زیاد باشد رانندگان زمان بیشتری را منتظر می مانند که به معنای خواب راننده نیست و این رانندگان در شهر خود منتظر مانده‌اند.               

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    تعداد کامیون مورد نیاز برابراست با
    تعدادکل بار درماه تقسیم بر مدت زمان رفت وبرگشت کامیون برای مثال تعداد کامیون جذب شده در دی ماه 5000 تقسیم بر6روز مدت
    رفت وبرگشت کامیون یعنی 5 سرویس درماه برابر است با 1000کامیون مورد نیاز در حالت اشتغال کامل دربخش ناوگان ترانزیت عدم مدیرت اماری کشور وعدم اختصاص مازاد ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای به ریلی در 7سال گذشته باعث رشد فزاینده امار ناوگان شده است