| کد خبر: 267687 |

یک ایرانی ناجی شرکت خودروسازی ولوو

پادشاه سوئد پس از اطلاع از خدمات من طی فرمانی نشان شوالیه سوئد را به من دادند.

تین نیوز

شاید کمتر ایرانی بداند که یک مدیر جوان ایرانی سال ۱۹۷۵ توانست شرکت ولوو را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

استخدام راننده کامیون در پروژه های عمرانی عسلویه، قم و اصفهان + جزئیات

رضا نیازمند در خاطرات خود می نویسد: در یکی از سفرهای برای تهیه تجهیزات کارخانه یوریران به سوئد رفتم و از نزدیک در جریان وضعیت بد برخی از کارخانه های این کشور از جمله ولوو قرار گرفتم. کارخانه ولوو آن روزها در آستانه ورشکستگی بود. رئیس اتاق صنایع سوئد که در روزنامه ها خوانده بود من از سازمان بهره وری آسیایی نشان طلا گرفته ام چند کارخانه را به من نشان داد و از آتیه آنها اظهار نگرانی کرد. پس از بازدید از کارخانه ولوو مدیران دور هم جمع شدند و بحث زیان شرکت و احتمال ورشکستگی آن را مطرح کردند. آنها می خواستند نظر من را بدانند پس از حدود دو ساعت تبادل نظر و سئوالاتی که من از مدیران تولید کارخانه کردم؛ گفتم که فکر می کنم گرفتاری شما این است که روش تولید انبوه (Mass Production) آمریکایی را تقلید می کنید. ژاپنی ها نشان دادند که این روش برای تولیدات در مقیاس کم آتیه ندارد و تولید ولوو نسبت به تولید اتومبیل های امریکایی کم است. لذا این روش برای شما مناسب نیست. علاوه بر این روحیه کارگر هم در این روش همیشه کسل و خراب است چون اگر از کارگر بپرسند تو چه کاره ای؟ مثلاً می گوید پیچ گلگیر اتومبیل سفت می کنم. بعد گفتم که احتمال دارد روش (Bench Production) برای شما مناسب تر باشد.

مدیران بسیار علاقمند شدند من را نگه داشتند تا عصر با آنها بودم پس از مراجعت به ایران رئیس اتاق صنایع سوئد من را دعوت کرد؛ من به سوئد رفتم و گفتند مدیران می خواهند تو جزییات روش جدید را به آنها بیاموزی؛ نشان به آن نشانی که من ۶ ماه هر روز چهارشنبه شب می رفتم سوئد و جمعه بر می گشتم.

با استقرار این روش بهره وری در آن کارخانه بالا رفت و از خطر ورشکستگی نجات یافت. پادشاه سوئد پس از اطلاع از خدمات من طی فرمانی نشان شوالیه سوئد را به من دادند.*

* بخشی از خاطرات رضا نیازمند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ن 8 0

    درد و بلات تو سر بعضی ها

  • ناشناس 6 0

    اقای فرهادی چرا این کارو توی مملکت خودمون اجراع نمی کنید

    • افشین 1 0

      مافیا و لجن زاده ها میذارن بنظرت یادته اون بنده خدا خودروی برقی طراحی کرده بود ... بهش گفت این طرحها توی ایران توجیه نداره اونم انداخت توی دریا خودشم مهاجرت کرد

  • ناشناس 3 0

    بیا ایران آباد کن.

  • ناشناس 1 0

    این ادعا را در ایران نکنی یک موقع چون دودمانت را بر باد میدهند

  • مهدی 1 0

    اگربیاد ایران میگن بادوول متخاصم همکاری داشتی میفریتنش زندان.
    بعدشم شاید داعدامش کنند.
    عاقبت برگشتن به ایران.

    مافیا نمیگذاره این روش تولیدو فروش خودرو کسی اصلاح کنه.

  • جابر 1 0

    بله امثال این ها بودن .امثال رضا نیازمندها رو داشتیم امثال اصغر قندچی ها داشتیم که ایران اون زمان پیشرفته بود نه اینکه مثل الان همه دزد باشن کارخانه های خودرو سازی تعطیل بشه دست به دامن چین بشیم .

  • Amir bayati 1 0

    سلام.ایرانی ها هوش بالایی دارند و این به جهانیان ثابت شده است .من خود چندین طرح تغییر یافته تولیدات ولو را برای کارخانه ولو که ایمن ترین اتومبیل ها را تولید می‌کند همراه با ارجینال خودشان فرستادم که فروش کارخانه را ۱۰۰۰ برابر می‌کرد ولی متاسفانه بخاطر پالیسی غلطی که دا رند متاسفانه استقبال نکردند.

  • ایرانی 1 0

    تو ایران که به چنین آدمای بهای نمی‌دن چون .....‌‌‌‌‌......

  • خسروابادی 1 0

    در کشور ما از نظر مسئولین او تقوا بعد تخصص

  • ناشناس 0 0

    بنازمت

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟