| کد خبر: 243970 |

در مورد تحلیل سوانح نباید در سوالات اول ماند بلکه باید ریشه یابی کرد.

تین نیوز

کارشناسان حوزه حمل و نقل معتقدند: در تحلیل سوانح نباید در سوالات اول ماند بلکه باید آنها را ریشه یابی کرد.

به گزارش تین نیوز، جلسه مجازی در تاریخ 22 خرداد 1401 در کلاب هاوس تین نیوز با محوریت اخبار حوزه حمل و نقل برگزار شد.

در این جلسه پیرامون حادثه قطار مشهد-یزد که در تاریخ 18 خرداد دچار سانحه شد، بحث و بررسی صورت گرفت.

در حوزه ریلی، سانحه قطارمشهد-یزد و آنچه که در این سانحه رخ داده است مرور شد. گفته شد برای ترمیم خط کارگاه موقت کوچکی را کنار خط ایجاد می کنند و برا ایستگاه هماهنگ می کنند و زمان دقیقی را مشخص می کنند که خط بسته شود و ترمیم خط صورت بگیرد. در این مورد خاص زمان مشخص شده را شب انتخاب کرده اند. در این مورد احتمالا کار ناتمام مانده و زمان تمام شده است، کارگاه برچیده و ناظر تایید اما تقاضای کاهش سرعت می کند و بهره برداری گشایش خط را اعلام می کند. در این فاصله یک بیل مکانیکی به دلایل نامعلومی وارد فضای گاباری خط می شود. قطار پس از دریافت مجوز از ایستگاه ، توجهی به تقلیل سرعت نمی کند و در زمان سانحه حدود 114 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است. حدس زده می شود که لکوموتیوران در زمان مواجهه با بیل مکانیکی ترمز اضطراری می کنشد و قطار بعد از برخورد با بوم بیل مکانیکی  از ریل خارج می شود. و این حادثه رخ می دهد.

گفته شد قبل از قطار حادثه دیده یک قطار دیگر از آنجا عبور کرده است.

در ادامه گزارش کمیسیون سوانح مرور شد.

گفته شد چیزی که باعث برخورد قطار با بیل مکانیکی شده است احتمالا حرکت عرضی قطار روی ریل ناآماده و سرعت بیش از حد قطار بوده است.

در مورد تحلیل سوانح نباید در سوالات اول ماند بلکه باید ریشه یابی کرد. نباید قصه سیاسی شود و از سیاسی کردن این گونه موارد باید پرهیز کرد.

باید واکاوی کرد و مشکلات را شناسایی کرد. باید دید اشتباهات کجا هستند.

گفته شد که باید تحلیل درست برمبنای اطلاعات درست صورت بگیرد.

افزوده شد که با ریشه یابی و جمع آوری اطلاعات درست و دقیق و تحلیل درست باید دنبال عدم تکرار این گونه حوادث باشیم.

تاکید شد که اگر عزل و نصب ها سیاسی نباشد و بر اساس تخصص افراد باشد کمتر شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

گفته شد که  یک سانحه ریلی – خروج از خط- در نزدیکی سرخس اتفاق افتاده است که در این سانحه یک واگن باری از خط خارج شده و بار واگن ریخته و مسیر بسته شده است.

در حوزه دریایی گفته شد که 23 خرداد دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در کیش افتتاح می شود.

افزوده شد که یحیی ضیایی دبیر اتحادیه مالکان کشتی خبر از کاهش 30 درصدی شناورهای مسافری داده است. اختصاص سوخت یارانه ای باعث این کاهش هزینه شده است.

گفته شد که در چهل و ششمین جلسه کمیته تسهیل قوانین و مقررات، دستورالعمل جدیدی برای پیشگیری از قاچاق حیات وحش مطرح شده است.

در حوزه هوایی گفته شد که یک هواپیمای باری متعلق به  یک شرکت ونزوئلیایی توقیف شده است. گفته شد این هواپیما یکسال قبل در اختیار هواپیمایی ماهان بوده که به شرکت ونزوئلیایی فروخته شده است. این هواپیما در آرژانتین توقیف شده است.

همچنین گفته شد که از سال 97 به این طرف، برای پروازهای حج دچار کمبود هواپیما بوده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید