| کد خبر: 232355 |

◄ چند دلیل برای اهمیت تکمیل راه آهن میانه به تبریز

یک کارشناس حمل و نقل با تاکید بر لزوم تکمیل راه آهن میانه به تبریز گفت: برای امکان استفاده از مسیر جدید و عبور قطارها به سمت جلفا و رازی اتصال مسیر جدید به حوالی تبریز ضروریست.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل با  تاکید بر لزوم تکمیل راه آهن میانه به تبریز  گفت: برای امکان استفاده از مسیر جدید و عبور قطارها به سمت جلفا و رازی اتصال مسیر جدید به حوالی تبریز ضروریست.

به گزارش تین نیوز، سید مرتضی ناصریان افزود: اگر قرار بر استفاده اغلب قطارهای باری از مسیر قدیم باشد و مسافران هم خدمات ضعیفی دریافت کنند که کلا موضوع احداث خط جدید به ویژه دوخطه بودن آن زیرسوال می رود.

وی در جمع متخصصان تین نیوز عنوان کرد: تمام طراحی ها و گزارشات طرح بر اساس اتصال به ایستگاه تبریز موجود یا احیانا ایستگاه ماقبل آن بوده است.

او با بیان اینکه معتقد است هزینه ساخت چند کیلومتر تونل در این مسیر اجتناب ناپذیر است، گفت: تونل ها چندان عمیق نیستند و  هوارسانی برای کشش دیزلی مقدور است.

ناصریان افزود: این که ادعا می شود از ابتدا طراحی راه آهن میانه تبریز با فرض عدم اتصال به ایستگاه تبریز بوده، کاملا اشتباه است و با گزارشات و طراحی های موجود مطابقت ندارد. 

وی عنوان کرد: در واقع در تملک اراضی محدوده تبریز کوتاهی و به تدریج مستحدثات شهری افزایش و دسترسی به ایستگاه موجود سخت تر شده ولی هیچگاه منتفی نشده است.

این کارشناس تاکید کرد: این که گفته راه آهن میانه تبریز به زودی به ایستگاه پایانی می رسد اشتباه است بلکه به ایستگاه خاوران نزدیک تبریز می رسد. بقیه مسیر از ایستگاه خاوران تا ایستگاه موجود جزو طرح است ولی هنوز پیمانکار انتخاب نشده و حداقل چهار سال زمان احداث لازم دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    مشکل اتصال خاوران به تبریز مسئله ای نیست که در کوتاه مدت قابل حل باشه. اما چون هزینه زیادی شده که پروژه به این مرحله برسه دیگه رها کردنش به صلاح نیست و باید تمام بشه.
    هر چه سریع تر ،هزینه کمتر