| کد خبر: 198373 |

یک مقام صنفی:

◄ خودروهای پلاک عمومی شامل تخفیف‌ عوارض نشده‌اند

پیش‌تر اعلام شده بود برای خودروهای پلاک عمومی تخفیف‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: در خصوص میزان بالای مبالغ عوارض راه که یک‌باره به رانندگان عمومی ابلاغ شده هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو نیست.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین‌زاده افزود: پیش‌تر اعلام شده بود برای خودروهای پلاک عمومی تخفیف‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق اعلام رسانه‌ها، میزان تخفیف مورد نظر جمعاً ۵۰ درصد  بود که 20 درصد برای نوع پلاک و 30 درصد به‌واسطه تردد زیاد خودروهای عمومی که در طول ماه ۴۰ بار از عوارضی‌ها عبور می‌کنند تعیین و اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی تاکید کرد: اما در عمل نه تنها تخفیف مذکور لحاظ نشد بلکه مدت زمانی را که شرکت «آنی رو» که متولی دریافت عوارض آزادراهی است به‌دلیل مشکلات فنی خود  نتوانسته بود از خودروهای عمومی عوارض دریافت کند به‌طور کامل حساب و مطالبه کرده است.

حسین‌زاده بیان کرد: در تماسی که در این مورد با شرکت مذکور داشتم کلاً منکر موضوع تخفیف شده و اعلام کردند که چون در خصوص انباشته شدن مبالغ عوارض خود را مقصر و مسئول می‌دانند تنها کاری که می‌توانند انجام دهند دریافت عوارض معوقه به شکل اقساط و طی پنج قسط است.

وی با بیان این‌که خبر اعمال تخفیف برای خودروهای عمومی هنوز در خبرگزاری‌ها موجود است، گفت: جا دارد وزارت راه و شهرسازی در این خصوص ورود کرده و نسبت به اعمال تخفیف برای خودروهای عمومی اقدام مقتضی را معمول نماید چرا که افزایش پی در پی مبلغ عوارض راه، تبعات تورمی و افزایش کرایه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، روز دوم مهرماه امسال خبرگزاری ایلنا در خبری اعلام کرد: با اجرایی شدن طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی که از ابتدای امسال در چهار آزادراه کشور اجرا شده و به زودی قرار است در همه دیگر آزادراه‌ها نیز اعمال شود، تخفیف‌هایی برای میزان عوارض پرداختی خودروهای پرتردد و پلاک عمومی تعیین و اعمال خواهد شد.

در این خبر تاکید شده بود: با راه‌اندازی طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و فراهم شدن امکان شناسایی و خوانش پلاک و کلاس خودروها، به منظور حمایت از کاربران دائمی آزادراه‌ها، شرایطی ایجاد شده است تا با اصلاح سیستم فعلی محاسبه نرخ عوارض آزادراهی که تا پیش از این برای همه کاربران یکسان بوده است، با اعمال تخفیف برای خودروهای پرتردد و پلاک عمومی‌هایی که روزانه مسافر جا‌به‌جا می‌کنند، نرخ‌های شناور و عادلانه‌تری تعیین شود.

بر اساس این خبر، در آزادراه‌های تحت پوشش طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، خودرویی که در یک آزادراه مشخص، در ماه بیش از «۴۰بار» تردد داشته باشد، شناسایی و به عنوان «خودروی پرتردد» محسوب می‌شود و براساس «دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف برای کاربران دائمی آزادراه‌ها»، برای این خودروها تخفیف «۳۰درصدی» در پرداخت عوارض آزادراهی درنظر گرفته خواهد شد.

در این خبر آمده بود: همچنین براساس این دستورالعمل برای خودروهای پلاک عمومی مسافربر مانند اتوبوس، مینی‌بوس‌ و... نیز «۲۰درصد» تخفیف در پرداخت عوارض آزادراهی اعمال خواهد شد.این خودروها اگر در یک آزادراه مشخص، در ماه بیش از  ۴۰ بار تردد داشته باشند نیز «پرتردد» محسوب می‌شوند و «30 درصد» تخفیف دیگر برای آن‌ها اعمال خواهد شد، تا درمجموع «۵۰ درصد» تخفیف در پرداخت عوارض آزادراهی خود داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.