| کد خبر: 194309 |

یک راننده خود مالک مطرح کرد:

◄ زیانی که انباشت کالا در بندر امام به منافع ملی می‌زند

سوال این است که چرا مسئولان گمرک و بنادر منافع ملی را فدای منافع عده معدودی سرمایه‌دار می‌کنند؟ مسلم است که قشر مصرف کننده و تولید کننده و حمل کننده از این توقف متضرر می‌شوند.

تین نیوز

در حالی‌که معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از علاقه‌مندی صاحبان کالا به استفاده از انبارهای بنادر به دلیل ارزانی خبر داده و گفته تقریباً تمام محوطه‌های عملیاتی بندر امام پرشده است، یک فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای کالا این پرسش را مطرح کرده که چرا مسئولان گمرک و بنادر منافع ملی را فدای منافع عده معدودی سرمایه‌دار می‌کنند؟

به گزارش تین نیوز، کوروش فلاحی راننده خود مالک و فعال بخش حمل و نقل کالا در خصوص این اظهارات معاون سازمان بنادر در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: مدتی پیش برخی مدیران کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، رانندگان و کامیونداران را تهدید کردند که چنانچه برای تخلیه بندر امام عزیمت نکنند کارت هوشمندشان غیر فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: رانندگان و کامیونداران به لحاظ تعهد اخلاقی و صنفی که نسبت به نظام جمهوری اسلامی و مردم دارند،  در شرایط سخت آب و هوایی بسیار گرم وارد عمل شدند اما اکنون بنا بر اظهارات مسئولان، با وجود حضور گستره کامیون‌ها در پایانه بندر امام و همچنین وجود بار و پر بودن انبارها؛ بارگیری بسیار محدود و مدت انتظار کامیون‌ها بالا رفته است.

فلاحی تاکید کرد: سؤال این است که چرا مسئولان گمرک و بنادر منافع ملی را فدای منافع عده معدودی سرمایه‌دار می‌کنند؟ مسلم است که قشر مصرف‌کننده و تولیدکننده و حمل‌کننده از این توقف متضرر می‌شوند.

این فعال حمل و نقل جاده‌ای گفت: نکته قابل توجه دیگر این است که آن دسته از مسئولان حمل و نقل که نسبت به تهدید و ابلاغ نامه تند و تیز خطاب به رانندگان اقدام کردند آیا این کوتاهی و اهمال را نمی‌بینند یا می‌بینند اما تهدید کردن آنها برایشان گران تمام می‌شود؟

به گزارش تین نیوز، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی هفته گذشته (16 مرداد) به تسنیم گفته بود: صاحب کالا باید تقاضا کند تا بار بیرون برود. نزدیک به 2 هفته است که صاحبان کالا تقاضای کمتری برای خروج بار از بندر دارند. با این شرایط طبق اعلام سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با این‌که کامیون در پایانه منتظر است اما اعلام بار نمی‌شود. یعنی هم اکنون بار و کامیون آماده است اما انبارهای داخل بنادر که جزو انبارهای ارزان کشور هستند، توسط صاحبان کالا تخلیه نمی‌شوند.

وی افزوده بود: در این خصوص کارگروه تنظیم بازار هم مصوبه داده است که ما اجازه نداریم تعرفه‌ها را مثل بقیه بنادر دنیا که اگر بار بیرون نرفت، قیمت نگهداری تصاعدی بالا می‌رود، افزایش دهیم. این مسئله یک اطمینان برای صاحبان کالا ایجاد کرده که سازمان بنادر نمی‌تواند به‌هیچ‌وجه آنها را مجبور به بیرون کردن بار از بنادر کند.

این مقام مسئول گفته بود: متأسفانه بعضی صاحبان کالا علاقه‌مند هستند از انبارهای بنادر به دلیل ارزانی استفاده کنند و از آنجا به‌عنوان محل دپو و تنظیم بازارشان بهره ببرند تا به این طریق هرکجا و در هر شهری کالا نیاز بود فرستاده شود. مسئله‌ای که باعث می‌شود امکان تخلیه شناورهای منتظر فراهم نشود.

وی تاکید کرده بود: شرکت‌های صاحب کالا مثل شرکت‌های دولتی باید به‌جای این‌که بندر را محل دپوی کالای استراتژیک خودشان کنند آنها را به مراکز مصرف مثل اصفهان، تهران، مشهد و دیگر شهرها ارسال و آنجا انبار اجاره کنند. بار این شرکت‌ها باید در محل مصرف باشد نه اینکه در بنادر دپو شده و شرایط را برای تخلیه بار دیگر کشتی‌ها با مشکل مواجه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. منشاء مشکل معلوم است. ظاهرا کارگروه تنظیم بازار مصوبه داده است که امور بندری سازمان بنادر اجازه ندارد تعرفه‌ها ی را تصاعدی محاسبه کند.خب به کارگروه تنظیم بازار مراجعه کنند و مشکل را مطرح کنند . قطعا راه حلی وجود دارد.