| کد خبر: 194125 |

◄ تظلم‌خواهی رانندگان اتوبوس از رهبر انقلاب برای یک بخشنامه

یک راننده از کجا باید بداند مسافری که ازطریق اینترنت یا دفاتر فروش، بلیت تهیه کرده، ممکن است از اتباع خارجی باشد.

تین نیوز

بخشنامه جدید پلیس راه در مورد رانندگان اتوبوس که یکم مرداد ماه با امضای فرمانده سابق پلیس راه به پاسگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد، تظلم‌خواهی آنان از رهبر انقلاب و شکایت به دیوان عدالت اداری را به دنبال داشته است.

به گزارش تین نیوز، آن‌‌طور که رانندگان ناوگان مسافری جاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده‌اند، در سراسر این بخشنامه، رانندگان اتوبوس محکوم و تهدید به بایگانی دفترچه ثبت ساعت و محرومیت از کار شده‌اند.

آن‌چنان که رانندگان اعلام کرده‌اند در بند 17 این بخشنامه آمده است که اگر طبق دوربین راننده سرش را برگرداند، با 10 روز محرومیت از رانندگی مواجه می‌شود.

همچنین در بخشنامه مذکور در جدول ردیف 11 قید شده مجازات عدم ثبت ساعت در پاسگاه‌های مسیر 45 روز تعلیق از کار است، در حالی که به گفته رانندگان نصب سپهتن با هدف حذف ثبت ساعت در پاسگاه‌های بین راه بوده است.

بر اساس این گزارش، در ردیف اول همین جدول، عنوان شده است که قاچاق انسان و کالا 6 ماه محرومیت از فعالیت دارد که به اعتقاد رانندگان این موضوع تفسیر فراوانی دارد. برای مثال یک راننده از کجا باید بداند مسافری که از طریق اینترنت یا دفاتر فروش، بلیت تهیه کرده، ممکن است از اتباع خارجی باشد. همچنین ممکن است راننده از موضوع قاچاق بودن کالایی اطلاع نداشته باشد و قاضی هم یک جریمه مختصر برای راننده تعیین کند، اما رای دادگاه طبق این بخشنامه قاچاق محسوب شده و شش ماه محرومیت برای راننده به دنبال دارد.

به گفته رانندگان، در بخش دیگری از این بخشنامه عنوان شده که مامور پلیس راه باید در صورت مشاهده کالای قاچاق رانندگان را به مراجع قضایی بفرستد در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق و گلوگاه‌ها، کالای قاچاق را هرچند کاملاً مشخص بوده که قاچاق است برای تایید قاچاق بودن به گمرک ارجاع می‌دهد و بعد از تایید کارشناس گمرک، به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این گزارش در بند 18، عدم رعایت مسائل شرعی و محصولات مبتذل صوتی، یک ماه محرومیت برای راننده به دنبال دارد یعنی اگر مسافری موسیقی گوش داد، ممکن است کسی فکر کند این موسیقی از دستگاه اتوبوس بوده و به پاسگاه گزارش دهد و راننده هم نمی‌تواند خلاف آن را ثابت کند و یک ماه از رانندگی محروم خواهد شد.

در بند 21 این بخشنامه محرومیت به‌خاطر تغییر  زاویه دوربین سپهتن ذکر شده، در حالی‌که به گفته رانندگان دست‌اندازهای جاده‌ها در برخی مسیرها  آنقدر زیاد است که موجب پرت شدن اشیا می‌شود آن‌وقت چگونه می‌توان انتظار داشت دوربین سپهتن با پایه بی‌کیفیت هیچ تغییری نکند.

در بند چ این بشخنامه وظایف فرماندهان انتظامی استان‌ها ذکر شده است، در بند 3 این دستور عمل آمده است که پلیس راه موظف است دفترچه اخذ شده را در محل ارتکاب تخلف نگهداری کند و از ارسال به محل صدور خودداری کنند اما در تبصره 3 بند 6 همین دستور عمل آمده است که پلیس راه‌ها و تیم‌های گشتی بعد از اخذ دفترچه به راننده تاکید کنند، برای استرداد به محل صدور اولیه مراجعه کنند.

به گزراش تین نیوز، رانندگان در شبکه‌های اجتماعی از همکاران خود در سراسر کشور خواسته‌اند با امضای طومار به امامان جمعه شهر خود که نماینده مقام معظم رهبری هستند، درخواست تظلم‌خواهی کنند و به‌طور هماهنگ به کمیسیون امنیت ملی و دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صبوحی 0 0

    شکایت و تظلم خواهیِ همکاران خواسته بجا و خواست من هم هست ، حال که رهبری انشاالله ورود میکنند در مورد اینکه این شغل جزو مشاغل سخت قرار بگیرد هم تذکر لازم را به مسئولین بدهند رهبری معظم بدانند این قشر زحمتکش تقریبأ هیچ وقت کنار خانواده نبوده و شغلی پر استرس و پر مسئولیت دارند ، ،