| کد خبر: 185249 |

برخی کارشناسان حمل‌ونقل با انتقاد از انجام پروژه‌های غیرکارشناسی و سلیقه‌ای، خواستار توقف این روند که به اعتقاد آنان نتیجه‌ای جز حیف و میل بودجه عمومی کشور ندارد، شده‌اند.

تین‌نیوز | 

 در چند روز گذشته در حالی خبرهایی مبنی بر احتمال تخریب مونوریل کرمانشاه با هزینه‌ 12 میلیارد تومانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که برخی کارشناسان حمل‌ونقل با انتقاد از انجام پروژه‌ه‌ای غیرکارشناسی و سلیقه‌ای، خواستار توقف این روند که به اعتقاد آنان نتیجه‌ای جز حیف و میل و هدر رفتن بودجه عمومی کشور ندارد، شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، این انتقادات از آنجا آغاز شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی از احتمال تخریب مونوریل کرمانشاه با هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد تومان، خبر دادند.

در شبکه‌های اجتماعی هم‌چنین عنوان شد که مونوریل کرمانشاه با هزینه‌ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان احداث شده و اکنون قرار است با این عنوان که «طرح مذکور غیر کارشناسی بوده» و با صرف هزینه ۱۲ میلیاردی، این پروژه تخریب شود.

به گزارش تین‌نیوز، پیش از انتشار خبر احتمال تخریب مونوریل کرمانشاه، بارها در مورد کارشناسی نبودن این پروژه مباحث مختلفی مطرح شده بود از جمله این‌که هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در تاریخ 29 آذر ماه سال گذشته به خبرگزاری صدا و سیما مر کز کرمانشاه گفته بود: اجرای طرح مونوریل کارشناسی نشده آغاز شده و متاسفانه آسیب‌هایی که به بافت شهری کرمانشاه زده قابل جبران نیست.

هوشنگ بازوند افزوده بود: برای اجرای یک پروژه کارشناسی نشده نباید بلوار زیبای طاق بستان که بخشی از هویت شهری کرمانشاه است قربانی می‌شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، در سال ۸۵ و در جریان سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، به کرمانشاه در چارچوب دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری، خط ریلی کرمانشاه به طول ۵/۱۳ کیلومتر در شصت و هفتمین جلسه شورای عالی ترافیک به صورت مترو به تصویب رسید اما در ۲۶ شهریور سال ۸۸  کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور با حمایت محمود احمدی‌نژاد، پروژه متروی کرمانشاه را به پروژه مونوریل کرمانشاه تبدیل کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 3

    مونوریل باعث جذب توریست میشه!
    حالا بخاطر اهداف سیاسی میخوان خرابش کنند!

  • شهروند کرمانشاهی 3 0

    عزیزم مونوریل توریست جذب نمیکنه
    مونوریل به درد شهرهای ساحلی مثل دبی شیکاگو و....تهران وقم نتونستن این پروژه رو اجرا کنند خدا به کرمانشاه رخم کنه

  • کرمانشاهی 1 0

    ایکاش قبل از درج این مقاله مقداری مطالعه در خصوص سابقه این پروژه داشتید چون در کرمانشاه دیگر طرحی بنام منوریل وجود ندارد و از سال ۱۳۹۰ این پروژه به قطار سبک شهری ( L.R.T ) تغییر وضعیت یافته است

  • یزدان خسروی 1 0

    سلام حیف به اون همه درختاهای بلوار که به خاطر سومدیریت قطعه قطعه شدند این چندسال چهره شهرمان زشت وناپسند شده بود مردم چوب مسئولان نالایق رو در همه جا خوردند اینم روش من به عنوان شهروند کرمانشاهی درخواست دارم که این ستونها رو هرچه زودتر از سطع شهر بردارند مردم کرمانشاه با منوریل مخالف هستند

    • Mo 1 0

      بلایی که سر اردبیل آمد. حالا سر کرمانشاه آمده. همدری من رو از دیار کهن بپذیرید.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین